Gå til innhold

Føler meg mislykke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ødelagt for meg selv på et av livets største områder, og det plager meg mye når noe oppstår og som får meg til å tenke på det. Det er ikke til å unngå at tankene kommer, og de vil prege meg mye i mange år enda. 

 

 Tanker som "hadde jeg ikke gjort sånn og sånn, hadde livet mitt vært annerledes  idag", kommer stadig vekk når noe minner meg på det. 

Jeg vet at det ikke har noen hensikt å tenke på det. Gjort er gjort og jeg har lært av mine feil. Men likevel så plager og preger det meg. Hvordan klarer man å leve med slikt? 

Føler meg mislykket. Folk ser også ned på meg pga dette og det får meg til å føle meg svak. 

Anonymkode: d38ec...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Får bare fortsette å ha det sånn. Ingenting som hjelper uansett. Noen ganger tenker jeg at livet ikke er verdt å leve lenger pga dette problemet, men dessverre er jeg tvunget til å leve pga andre. 

Anonymkode: d38ec...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får bare fortsette å ha det sånn. Ingenting som hjelper uansett. Noen ganger tenker jeg at livet ikke er verdt å leve lenger pga dette problemet, men dessverre er jeg tvunget til å leve pga andre. 

Anonymkode: d38ec...2d2

Det er veldig vanskelig å skrive noe meningsfylt til deg når du er så vag og generell. Det er jo for eksempel umulig for meg å vite om du har grunn til å være selvkritisk som følge av ting du har gjort eller valg du har tatt - eller om du er urimelig selvkritisk.

Som for de fleste andre, så er det vel viktig for deg også å se etter hvilke muligheter du har til å velge konstruktivt fremover mer enn å angre på tidligere valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, frosken skrev:

Det er veldig vanskelig å skrive noe meningsfylt til deg når du er så vag og generell. Det er jo for eksempel umulig for meg å vite om du har grunn til å være selvkritisk som følge av ting du har gjort eller valg du har tatt - eller om du er urimelig selvkritisk.

Som for de fleste andre, så er det vel viktig for deg også å se etter hvilke muligheter du har til å velge konstruktivt fremover mer enn å angre på tidligere valg.

Joda.. Det er det jeg prøver også, hardt også. Men jeg må leve med de tidligere valgene hver eneste dag og i mange år fremover (vi snakker om i hvertfall 15-20 år). Det er umulig å unngå det når konsekvensene er som de er. 

Anonymkode: d38ec...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda.. Det er det jeg prøver også, hardt også. Men jeg må leve med de tidligere valgene hver eneste dag og i mange år fremover (vi snakker om i hvertfall 15-20 år). Det er umulig å unngå det når konsekvensene er som de er. 

Anonymkode: d38ec...2d2

Ja, vi må jo alle leve med våre tidligere valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, frosken skrev:

Ja, vi må jo alle leve med våre tidligere valg.

Det vet jeg

Anonymkode: d38ec...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det jeg må leve med er reelle og for meg ganske alvorlige bekymringer om ikke hver dag så hver mnd.. Skal ikke bare leve med følelsene. 

Anonymkode: d38ec...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært litt i din situasjon. Da jeg var midt opp i det tenkte jeg slik som deg . Jeg hadde gjordt noe som jeg følte var umulig å leve med . Anger og skyld holdt på å " spise" meg opp. Men tiden er en venn og overrasker gjerne ... Med tiden tenkte jeg mindre og mindre på det og livet gikk videre. Jeg kunne tilgi meg selv og det var greit. Vi har en utrolig evne til å klare oss vi mennesker og tilpasse oss nye ting. Kanskje livet ikke ble slik jeg hadde tenkt men slik er det vell for så mange av oss. Ikke mist motet ... 

Anonymkode: 9a42c...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Det er ikke noe å gjøre med dette, må bare leve med bekymringene.

Anonymkode: d38ec...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg må leve med er reelle og for meg ganske alvorlige bekymringer om ikke hver dag så hver mnd.. Skal ikke bare leve med følelsene. 

Anonymkode: d38ec...2d2

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det er ikke noe å gjøre med dette, må bare leve med bekymringene.

Anonymkode: d38ec...2d2

Det er stort sett alltid mulig å endre måten man forholder seg til noe på. Tenk på folk som i årevis har dødssyke barn, de fleste finner måter å overleve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, frosken skrev:

 

Det er stort sett alltid mulig å endre måten man forholder seg til noe på. Tenk på folk som i årevis har dødssyke barn, de fleste finner måter å overleve på.

Det er sant. Du fikk meg på andre tanker. Takk:)

Anonymkode: d38ec...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ting kan skje underveis i samfunnet som gjør at situasjonen din blir annerledes og du igjen ser noen muligheter kanskje for vekst og modning

Mye kan skje Se bare på hvordan vi tenker mye forskjellig og annerledes om ting vi trodde hang slik og slik sammen før.

Bare i min tid har det vært snudd op ned på mye både til det positive og til det negative

Mye kan skje bare fra i dag til i morgen Ikke akkurat undre akkurat men man kan oppleve ting helt annerledes hvis man for eksempel snakker om det til noen man har tillit til og som vil en vel

Håper tiden jobber for deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, frosken skrev:

 

Det er stort sett alltid mulig å endre måten man forholder seg til noe på. Tenk på folk som i årevis har dødssyke barn, de fleste finner måter å overleve på.

Du fikk meg til å innse at jeg hater og prøver å unngå uro og bekymringer. Det er vel ikke så mange som lever et bekymringsfritt liv.. 

Anonymkode: d38ec...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fikk meg til å innse at jeg hater og prøver å unngå uro og bekymringer. Det er vel ikke så mange som lever et bekymringsfritt liv.. 

Anonymkode: d38ec...2d2

Jeg tar kanskje feil.

Anonymkode: d38ec...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar kanskje feil.

Anonymkode: d38ec...2d2

Hvorfor tror du det? Hvis du reagerer på manglende respons på innlegget ditt, så tror jeg det skyldes at det er veldig stille på forumet i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, frosken skrev:

Hvorfor tror du det? Hvis du reagerer på manglende respons på innlegget ditt, så tror jeg det skyldes at det er veldig stille på forumet i kveld.

Fordi jeg har tenkt på det. 

Anonymkode: d38ec...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har tenkt på det. 

Anonymkode: d38ec...2d2

Men hvilken del av det du sa er det du er usikker på at stemmer? Det med at du strever med å tåle uro og bekymringer eller det med at de færreste lever bekymringsfrie liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg ser ikke helt problemet med å holde tilbake informasjon som kan være til hjelp for deg. Du er anonym, og om det ikke er noe som sjeldent foregår så vil ingen kjenne deg igjen. Ikke lett å komme med tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, frosken skrev:

Men hvilken del av det du sa er det du er usikker på at stemmer? Det med at du strever med å tåle uro og bekymringer eller det med at de færreste lever bekymringsfrie liv?

Usikker på hele greien. Må tenke på det. 

Anonymkode: d38ec...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...