Gå til innhold

Ha det bra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Jeg har aldri sagt eller ment at jeg alltid har det verst og er den eneste som har det ille... hvor har du det fra?

2. Tema her er ikke hvem som har det verst, men hvilke livssituasjoner som er verst. ISW mente en livssituasjon med jobb og samliv var like vanskelig som situasjonen isolert trygdet mann.

Anonymkode: d1ccd...7ac

Ja, og hvem sier at de med jobb og samliv er lykkeligere? Det er mange, mange som ikke har et godt liv, selv med samliv og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Jeg har aldri sagt eller ment at jeg alltid har det verst og er den eneste som har det ille... hvor har du det fra?

2. Tema her er ikke hvem som har det verst, men hvilke livssituasjoner som er verst. ISW mente en livssituasjon med jobb og samliv var like vanskelig som situasjonen isolert trygdet mann.

Anonymkode: d1ccd...7ac

Det var ikke det jeg sa. 

Jeg sa at de som jobber mye og er utslitt/utbrent kan ha problemer såvel som de som er isolert og trygdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutes ago, Andreaswell said:

Ja, og hvem sier at de med jobb og samliv er lykkeligere? Det er mange, mange som ikke har et godt liv, selv med samliv og jobb.

Tema handler om hvilke livssituasjoner som er mest vanskelig, ikke om hvordan alle i de ulike typer livssituasjoner har det. Jeg ser ikke hvorfor man skulle diskutere en så grov generalisering, det gir i alle fall ingen mening for min del.

Anonymkode: d1ccd...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutes ago, issomethingwrong said:

Det var ikke det jeg sa. 

Jeg sa at de som jobber mye og er utslitt/utbrent kan ha problemer såvel som de som er isolert og trygdet. 

Nå forandrer du på det du sa:

"Det ene er ikke verre eller bedre enn det andre."

Anonymkode: d1ccd...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå forandrer du på det du sa:

"Det ene er ikke verre eller bedre enn det andre."

Anonymkode: d1ccd...7ac

Det er vel ikke feil?

Det er ikke nødvendigvis noe bedre å jobbe 12 timer om dagen enn å ikke jobbe? Begge deler kan være greit og begge deler kan være jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tema handler om hvilke livssituasjoner som er mest vanskelig, ikke om hvordan alle i de ulike typer livssituasjoner har det. Jeg ser ikke hvorfor man skulle diskutere en så grov generalisering, det gir i alle fall ingen mening for min del.

Anonymkode: d1ccd...7ac

Og du tror man kommer til enighet om det? Er totalt nytteløst å diskutere det, for du mener st din situasjon er værst mens Ola mener at hans situasjon er værst. Blir rene pisse-lengst-konkurransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
28 minutes ago, issomethingwrong said:

Det er vel ikke feil?

Det er ikke nødvendigvis noe bedre å jobbe 12 timer om dagen enn å ikke jobbe? Begge deler kan være greit og begge deler kan være jævlig.

Nå forandrer du også tema.

Vi snakker ikke jobbe 12 timer vs. ikke jobbe.

Vi snakker livssituasjonen "jobb og samliv" vs. "isolert trygdet tilværelse".

Anonymkode: d1ccd...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutes ago, Andreaswell said:

Og du tror man kommer til enighet om det? Er totalt nytteløst å diskutere det, for du mener st din situasjon er værst mens Ola mener at hans situasjon er værst. Blir rene pisse-lengst-konkurransen.

Jeg snakker ikke om min situasjon, jeg snakker om livssituasjon generelt. Og det betyr ikke hvordan individer i de ulike livssituasjoner har det totalt sett, men livssituasjon i seg selv. Jeg generalierer ikke så mye som du gjør. Dette har jeg sagt flere ganger allerede, er du kverulant?

Anonymkode: d1ccd...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå forandrer du også tema.

Vi snakker ikke jobbe 12 timer vs. ikke jobbe.

Vi snakker livssituasjonen "jobb og samliv" vs. "isolert trygdet tilværelse".

Anonymkode: d1ccd...7ac

Vet du hva, drit i å svar på innleggene mine. Nå har du kverulert med de fleste her i mange måneder, det er vel grenser for hva man skal bruke tiden sin på. 

Du skriver egentlig langt mer fornuftig når du ikke skriver som anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutes ago, issomethingwrong said:

Vet du hva, drit i å svar på innleggene mine. Nå har du kverulert med de fleste her i mange måneder, det er vel grenser for hva man skal bruke tiden sin på. 

Du skriver egentlig langt mer fornuftig når du ikke skriver som anonym. 

Jeg forholder meg 100% til saken her, det er du som endrer tema for å få argumentene til å "gå opp"...

Anonymkode: d1ccd...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om min situasjon, jeg snakker om livssituasjon generelt. Og det betyr ikke hvordan individer i de ulike livssituasjoner har det totalt sett, men livssituasjon i seg selv. Jeg generalierer ikke så mye som du gjør. Dette har jeg sagt flere ganger allerede, er du kverulant?

Anonymkode: d1ccd...7ac

Generaliserer jeg? 

Og nei, kverulanten her er i hvertfall ikke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...