Gå til innhold

Energiene er så sterke.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
3 minutter siden, frosken skrev:

Psykiateren tror deg på din opplevelse og prøver å hjelpe deg til å kunne få et bedre liv. Fenomenet du opplever kan snakkes om på ulik måte, men enten man snakker om medium og energier eller om å ha filter i forhold til å sanse mer enn hva en klarer å håndtere, så tror jeg løsningene er de samme. Å sanse mer enn du klarer å håndtere, er ikke en ressurs for verken deg eller andre.

Akkurat. For meg blir det forvirrende å snakke på psykiatri språk, men det er jo det sykepleieren prøver å lære meg. Får se på det som en prosess. Nei jeg takler det jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
9 minutter siden, Lillemus skrev:

Der sa du selv det jeg tenkte. At han faktisk jattet litt med deg for å få deg til å gå med på å fortsette på samme dosen og ikke begynne å tulle med medisinene nå igjen. 

Mulig det da, men jeg følte meg forstått og det var godt. Vi snakket samme språk i dag, det har vi ikke gjort før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, frosken skrev:

Ja, innenfor nyreligiøse og andre alternative miljøer, er energi et begrep som går igjen. Jeg antar at psykiateren er genuint opptatt av å forstå din virkelighetsoppfatning, at han vet at ulike mennesker kan ha noe ulik virkelighetsoppfatning uten at det er så opplagt at noen har helt feil og at noen har helt rett. Kanskje kjenner han også godt til begrepsbruken fra de miljøene som bruker begrepet energi. Jeg tror ikke han jatter med deg, men at han forsøker å tenke veldig praktisk om hva som skal til for at du får et bedre liv.  Du trenger å ha det bedre enn du har det, og det er god grunn til å tro at medisinene vil kunne hjelpe deg.

Ja det han sa virket fornuftig, han snakket mitt språk. Og ja da tror jeg medisiner kan hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
24 minutter siden, Lillemus skrev:

Der sa du selv det jeg tenkte. At han faktisk jattet litt med deg for å få deg til å gå med på å fortsette på samme dosen og ikke begynne å tulle med medisinene nå igjen. 

Psykiateren tror henne og velger å snakke et språk som forstås,  da det er lite viktig hva slags ord man velger å bruke på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det han sa virket fornuftig, han snakket mitt språk. Og ja da tror jeg medisiner kan hjelpe. 

Godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det han sa virket fornuftig, han snakket mitt språk. Og ja da tror jeg medisiner kan hjelpe. 

 

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Psykiateren tror henne og velger å snakke et språk som forstås,  da det er lite viktig hva slags ord man velger å bruke på det. 

Dere har helt rett begge to - omsider snakker du Stjernestøv og psykiateren "samme språk" og ingenting er bedre enn det. :) Håper det blir bedre etterhvert nå altså, det fortjener du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

 

Dere har helt rett begge to - omsider snakker du Stjernestøv og psykiateren "samme språk" og ingenting er bedre enn det. :) Håper det blir bedre etterhvert nå altså, det fortjener du! 

Takk for det :) Ja håper det blir bedre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...