Gå til innhold

Psykiske svingninger i løpet av dagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har slitt med angst og depresjon en stund. Får både medisiner og terapi . 
Det jeg lurer på er hvorfor psyken varierer i løpet av dagen. Tidlig på morgenen et det tungt å leve. Våkner med dette tunge presset over brystet og tunge tanker. Litt bedre ut på formiddagen . Kan nå med en god dose antidepressiva føle at det er litt greit å leve det meste av dagen men på kvelden er jeg så deprimert at det gjør fysisk vondt. 
Tidligere da jeg ikke brukte antidepressiva var kvelden best. Da hadde jeg vært så angstpreget og dårlig hele dagen at jeg var utmattet og følelsesløs om kvelden. 

Kan man forvente å komme til et punkt der man føler seg ganske"bra " hele døgnet ?. Har andre erfaringer med disse svingningene? 

Anonymkode: 96e50...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det svinger her og. Opp og ned men det blir aldri helt bra, jeg kan le av nytt på nytt men stopper så fort programmet er over og gå rett ned.

Kvelden Er verst mtp tanker. Angst og usikkerhet på dagen og ettermiddagen er jeg sykt sliten og da er jeg ofte sykelig irritert. 

Hodepine og andre smerter fra FM svinger og flere ila dagen. 

Det er vanskelig å sette ord på hvordan jeg har det egentlig. Jeg er jo innom alt på en dag, alt andre friske bruker måneder på å føle.

 

Anonymkode: 6962c...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det svinger her og. Opp og ned men det blir aldri helt bra, jeg kan le av nytt på nytt men stopper så fort programmet er over og gå rett ned.

Kvelden Er verst mtp tanker. Angst og usikkerhet på dagen og ettermiddagen er jeg sykt sliten og da er jeg ofte sykelig irritert. 

Hodepine og andre smerter fra FM svinger og flere ila dagen. 

Det er vanskelig å sette ord på hvordan jeg har det egentlig. Jeg er jo innom alt på en dag, alt andre friske bruker måneder på å føle.

 

Anonymkode: 6962c...831

Takk for svar. Det er akkurat dette å skulle forklare psykiateren hvordan jeg har det som blir så vanskelig når ting svinger slik  .. Det ene øyeblikket tenker jeg at jeg bør slutte med medisin og neste øyeblikk lurer jeg på om jeg trenger mer. Det ene øyeblikket planlegger jeg fremtiden og alt jeg skal gjøre og noen timer senere vil jeg bare dø... 

Anonymkode: 96e50...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanskelig ja. I det ene øyeblikket er jeg helt fin og tenker at jeg skal klare både jobb og hjem mens neste øyeblikk klarer jeg ikke engang gå i dusjen.

Jeg har forsøkt dagbok. Å notere kort ned hvordan dagen har vert psykisk og fysisk har jeg forsøkt flere ganger men jeg føler det gjør alt verre så jeg skriver aldri lenge nok til at jeg finner noen røde tråder. 

Skal ikke være lett :( 

Anonymkode: 6962c...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...