Gå til innhold

Psykiatrisk sykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har dette?

hvor ofte?

Hva får du hjelp med? 

Hva synes du om det?

Har man en fast? Eller hvordan fungerer det?

Takk for svar

Anonymkode: 59db6...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det annen hver uke eller ved behov. Hadde støttesamtaler som egentlig fungerte greit. Kan hjelpe med å søke om tjenester sykepleieren eller endel mener en kan ha nytte av (kan jo søke selv også). Vanlig med fast person/sykepleier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Har ikke hatt det selv, men en av sønnene mine gikk til samtale med psykiatrisk sykepleier da han hadde problemer med sosial angstlidelse. Han fikk veldig godt hjelp, men det kommer jo helt an på både omfanget av problemene og hvor flink vedkommende er. Han gikk en gang i uka, men jeg husker ikke hvor lenge. Hun ga ham konkrete mål å jobbe mot til neste time. Og det var den samme han gikk til hver gang, men det er en liten kommune så jeg vet ikke om det var andre som drev med det heller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har dette?

hvor ofte?

Hva får du hjelp med? 

Hva synes du om det?

Har man en fast? Eller hvordan fungerer det?

Takk for svar

Anonymkode: 59db6...9f2

Jeg har.

Annenhver uke.

Støttesamtaler hovedsaklig. Men nå skal vi utarbeide en kriseplan hvor også fastlegen blandes inn. Samarbeidsmøte vi tre om litt.

Jeg synes det er et flott tilbud. Det er trygt og godt å vite at jeg har noen.

Ja, jeg har en fast. Har tidligere også hatt et slikt tilbud fra kommunen. Da også med fast psykepleier.

Anonymkode: 0989a...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt. Ukentlig.

I begynnelsen var det forskjellige som kom. Ei passet jeg bare ikke med og hun ble byttet med ei ny. Det fungerte fint, men etter en stund ble hun byttet med ei annen pga arbeidsmengde. Og inn i mitt liv kom en fantastisk person som jeg hadde stor nytte av og ikke minst glede av. Hva vi gjorde, det jeg ønsket og hadde behov av. I tillegg var hun en stor pådriver og fikk meg til å utfordre meg selv på en del områder jeg hadde meldt meg helt ut. Vi gikk turer, vi pratet, var på cafe, hun var med i møter på Nav og ikke minst ble hun ei god "venninne".

Hva jeg syntes om det: i starten var det vanskelig å be om denne type hjelp. Jeg følte jeg burde klare selv. Men etterhvert innså jeg at det var en nødvendighet og kapitulerte. Og til slutt ble det til noe som ga meg mye, både på det menneskelige plan og Som reell støtte til ting jeg faktisk ikke selv mestret på den tiden. 

Anonymkode: 0175a...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går i traumeterapi, men der er det kun fokus på traumer og ikke åpent for annet. Jeg kunne ønske meg en person jeg kunne snakke med om utfordringer jeg opplever i det daglige. Er dette grunnlag nok?

Anonymkode: 5cd6e...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Har en sykepleier i fact og en fra dagsenteret, er vel ved behov. Syns det er greit å ha dem i grunn, jeg trenger litt støtte da jeg ikke er helt i form. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går i traumeterapi, men der er det kun fokus på traumer og ikke åpent for annet. Jeg kunne ønske meg en person jeg kunne snakke med om utfordringer jeg opplever i det daglige. Er dette grunnlag nok?

Anonymkode: 5cd6e...252

Sannsynligvis. Du kan selv kontakte bestillerkontoret (det brukes ulike betegnelser for de som tildeler tjenester i ulike kommuner) og høre hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går i traumeterapi, men der er det kun fokus på traumer og ikke åpent for annet. Jeg kunne ønske meg en person jeg kunne snakke med om utfordringer jeg opplever i det daglige. Er dette grunnlag nok?

Anonymkode: 5cd6e...252

Det tror jeg skal være mulig. Støttesamtaler kan være fint til det for ofte er fokuset der på mestring av hverdagslivet. Var det jeg hadde og kunne fortelle om akkurat det jeg følte jeg hadde behov for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har.

Annenhver uke.

Støttesamtaler hovedsaklig. Men nå skal vi utarbeide en kriseplan hvor også fastlegen blandes inn. Samarbeidsmøte vi tre om litt.

Jeg synes det er et flott tilbud. Det er trygt og godt å vite at jeg har noen.

Ja, jeg har en fast. Har tidligere også hatt et slikt tilbud fra kommunen. Da også med fast psykepleier.

Anonymkode: 0989a...f75

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har dette?

hvor ofte?

Hva får du hjelp med? 

Hva synes du om det?

Har man en fast? Eller hvordan fungerer det?

Takk for svar

Anonymkode: 59db6...9f2

Ja.

Når jeg måtte ønske.

Bortsett fra i veldig dårlige perioder får jeg hjelp med motivasjon til å gjøre det som er bra for meg, f.e. holde meg aktiv. Hun  hjelper meg til å bedre  kunne forstå faglitteratur om min sykdom og aktuelle behandlinger. Hun driver også litt med psykoedukasjon og kognitiv terapi.  Om jeg ikke er for langt nede, hjelper det.

Synes det er fint!

Har en fast.Tror det gjelder de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...