Gå til innhold

Det å kommentere andre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg syns det er merkelig at dere her på forumet mener dette ikke forekommer. F.eks. at noen som prater sammen kommenterer andre som er i nærheten, av og til slik at vedkommende kan høre det. Jeg forstår ikke hvorfor dere ikke opplever dette, fordi dette skjer daglig med meg. Mulig dere bor på større steder og ikke forstår hvordan det er å bo på mindre steder.

Det er ganske belastende å utsettes for dette hver dag. Jeg kjenner det er noe som trykker meg sammen hver gang jeg har vært der hvor det er andre. Jeg blir helt demotivert i forhold til å "begynne med noe sosialt". Hvorfor skal jeg begynne med noe sosialt når folk har det synet på en? Sikkert ikke alle, men det er ganske mange det er snakk om. Det er som en gjeng som rotter seg sammen.

Virker som man må bevise at man er en ok person.

Kanskje jeg bør flytte?

Anonymkode: 210b8...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Du har paranoide vrangforestillinger og det må være fælt å ha det på denne måten. 

Hva slags hjelp får du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutes ago, Nicklusheletida said:

Du har paranoide vrangforestillinger og det må være fælt å ha det på denne måten. 

Hva slags hjelp får du ?

Nei, jeg har ikke det. Dette er ekte. Men jeg ønsker å ikke diskutere det nå, det blir vel bare slettet uansett. Hvis noen skjønner hva jeg prater om er jeg interessert, jeg skjønner ikke hvorfor tilsynelatende ingen her forstår det.

Jeg mottar ingen form for hjelp. Kunne sikkert fått pratet med noen i kommunen, men jeg ser ikke hvorfor jeg skal det.

Anonymkode: 210b8...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er merkelig at dere her på forumet mener dette ikke forekommer. F.eks. at noen som prater sammen kommenterer andre som er i nærheten, av og til slik at vedkommende kan høre det. Jeg forstår ikke hvorfor dere ikke opplever dette, fordi dette skjer daglig med meg. Mulig dere bor på større steder og ikke forstår hvordan det er å bo på mindre steder.

Det er ganske belastende å utsettes for dette hver dag. Jeg kjenner det er noe som trykker meg sammen hver gang jeg har vært der hvor det er andre. Jeg blir helt demotivert i forhold til å "begynne med noe sosialt". Hvorfor skal jeg begynne med noe sosialt når folk har det synet på en? Sikkert ikke alle, men det er ganske mange det er snakk om. Det er som en gjeng som rotter seg sammen.

Virker som man må bevise at man er en ok person.

Kanskje jeg bør flytte?

Anonymkode: 210b8...47b

Usannsynlig at "alle" kommenterer deg hver dag. At "noen" kommenterer av og til kan nok skje.

Anonymkode: 26b56...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke det. Dette er ekte. Men jeg ønsker å ikke diskutere det nå, det blir vel bare slettet uansett. Hvis noen skjønner hva jeg prater om er jeg interessert, jeg skjønner ikke hvorfor tilsynelatende ingen her forstår det.

Jeg mottar ingen form for hjelp. Kunne sikkert fått pratet med noen i kommunen, men jeg ser ikke hvorfor jeg skal det.

Anonymkode: 210b8...47b

Jeg tror du trenger behandling for psykose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Usannsynlig at "alle" kommenterer deg hver dag. At "noen" kommenterer av og til kan nok skje.

Anonymkode: 26b56...639

Det er ikke alle, men det er ganske mange det er snakk om.

Anonymkode: 210b8...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle, men det er ganske mange det er snakk om.

Anonymkode: 210b8...47b

Dette er folk du kjenner? Og hva sier de? I hvilke situasjoner?

Anonymkode: 1e186...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Dette er folk du kjenner? Og hva sier de? I hvilke situasjoner?

Anonymkode: 1e186...35b

De vet hvem jeg er. Men trenger ikke diskutere om det stemmer eller ikke, fordi jeg vet det stemmer.

Spørsmålet er heller om jeg bør flytte. Kommer ingen vei her jeg bor nå.

Anonymkode: 210b8...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det være bedre for deg om folk lar være å kommentere forestillingene dine. Som ved andre vrangforestillinger, så lar de seg ikke korrigere gjennom diskusjoner.

Anonymkode: 399af...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det er helt latterlig at mange her skriver det er vrangforestillinger / psykose. Men jeg ønsker å ikke diskutere det, fordi da blir tråden slettet, og jeg ønsker å diskutere problemet på en konstruktiv måte. Lurer på om jeg bør flytte. Det er fordeler og ulemper. Men er egentlig ikke så mye jeg liker å skrive her av detaljer... er vel meningsløst.

Anonymkode: 210b8...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vet hvem jeg er. Men trenger ikke diskutere om det stemmer eller ikke, fordi jeg vet det stemmer.

Spørsmålet er heller om jeg bør flytte. Kommer ingen vei her jeg bor nå.

Anonymkode: 210b8...47b

Hva hjelper det å flytte om det er deg selv som har denne oppfatningen og det ikke stemmer med virkeligheten? Om du er sikker i din sak i at dette forekommer er det selvsagt bare å flytte. Og i tillegg må du da sørge for at du på det nye stedet ikke gir noen grunn til å få disse oppfatningene om deg. Går dette på utseende/væremåte pga evnt psykdom så vil du neppe klare dette og om litt tid er alt likedan på nytt sted. 

Anonymkode: 5b14e...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva hjelper det å flytte om det er deg selv som har denne oppfatningen og det ikke stemmer med virkeligheten? Om du er sikker i din sak i at dette forekommer er det selvsagt bare å flytte. Og i tillegg må du da sørge for at du på det nye stedet ikke gir noen grunn til å få disse oppfatningene om deg. Går dette på utseende/væremåte pga evnt psykdom så vil du neppe klare dette og om litt tid er alt likedan på nytt sted. 

Anonymkode: 5b14e...bed

Tenkte på et stort sted, slik at man kan forbli anonym. Men det er ikke "bare" å flytte... vanskelig å flytte. Tror jeg har litt agorafobi. Men det er kanskje bare naturlig for bygdetullinger.

Anonymkode: 210b8...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte på et stort sted, slik at man kan forbli anonym. Men det er ikke "bare" å flytte... vanskelig å flytte. Tror jeg har litt agorafobi. Men det er kanskje bare naturlig for bygdetullinger.

Anonymkode: 210b8...47b

Hva om folk begynner å kommentere på det nye stedet?

Anonymkode: 1e186...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke det. Dette er ekte. Men jeg ønsker å ikke diskutere det nå, det blir vel bare slettet uansett. Hvis noen skjønner hva jeg prater om er jeg interessert, jeg skjønner ikke hvorfor tilsynelatende ingen her forstår det.

Jeg mottar ingen form for hjelp. Kunne sikkert fått pratet med noen i kommunen, men jeg ser ikke hvorfor jeg skal det.

Anonymkode: 210b8...47b

Jo jeg vet at på små plasser prater folk om hverandre, kan merke det jeg og og hører jo at folk snakker om andre. Men det er ikke alle som baksnakker, noen fremsnakker og da er det positivt. Det virker som folk liker når det skjer noe, da harde noe å snakke om..det er bare tragisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva om folk begynner å kommentere på det nye stedet?

Anonymkode: 1e186...35b

Tenkte på et stort sted, hvor man kan være anonym.

Anonymkode: 210b8...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, stjernestøv said:

Jo jeg vet at på små plasser prater folk om hverandre, kan merke det jeg og og hører jo at folk snakker om andre. Men det er ikke alle som baksnakker, noen fremsnakker og da er det positivt. Det virker som folk liker når det skjer noe, da harde noe å snakke om..det er bare tragisk! 

Hva er forskjellen mellom baksnakking og fremsnakking? Tenkte mest på det å "kommentere" andre når de er tilstede. Blir som en form for mobbing.

Anonymkode: 210b8...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen mellom baksnakking og fremsnakking? Tenkte mest på det å "kommentere" andre når de er tilstede. Blir som en form for mobbing.

Anonymkode: 210b8...47b

Åja når de er tilstede? Det tror jeg ikke mange gjør, jaja noen er jo spydige da. 

Baksnakking, snakke stygt om noen. Fremsnakking, snakke fint om noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen mellom baksnakking og fremsnakking? Tenkte mest på det å "kommentere" andre når de er tilstede.

Uvanlig hvis "alle" gjør dette. Høres mer ut som selvhenføring og feiltolkninger av hva folk egentlig sier.

Anonymkode: 1e186...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Uvanlig hvis "alle" gjør dette. Høres mer ut som selvhenføring og feiltolkninger av hva folk egentlig sier.

Anonymkode: 1e186...35b

Kanskje det er det. Hvis det skjer av og til, og så får man en "opplevelse" av at det skjer "hele" tiden.

Anonymkode: 210b8...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har ingen betydning å flytte

Det er det samme om det er lite eller stort sted

Det skjer via internettet tror jeg og har ofte med de rareste ting å gjøre Kanskje fjerne familiemedlemmer som vil " kontrollere deg og tingene dine" og dine altiviteter

forhåpentlig ikke farlig

man må bare prøve å ikke bry seg om hva andre synes og tror om hva som er bra og dårlig og fremfor alt ikke basere sin selvoppfatning basert på ting som skifter med vær og vind 

Enkelte klaget over lignende ting på 70 og åttitall men dengang var det ikke så systematisert

Man må bare prøve å distansere seg fra slike ting 

og ikke la andre styre livet ens

bare ikke spille samme spillet

 

Anonymkode: 0fad2...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...