Gå til innhold

Var dere?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Var der blant dem som på grunn av massiv angst og andre ting  opplevet det alt fra tidlig barndom at dere var "en av dem som ikke hadde helse til like mye som alle andre"??

Har dere opplevet noen bedring i denne situasjon og hvorfor??

Jeg tror selv eg er blitt eller ikke har vedkjent  meg tidligere at alle tåler ikke like mye og kanskje er hardt angrepet av matintoleranse

Vi har gjennom lang tid forsøkt oss frem med forskjellige mattyper? Vår husholdning vil jeg si er veldig tradisjonsbundet med kjøttkaker og poteter og melk osv og har vært veldig vanskelig i vårt hjem å gjøre stort med som jeg har opplevet det

I går bakte jeg hveteboller med rosiner og jeg ble kjempedårlig så gjærbakst er ut for meg nå.

Har bestilt noen bøker om matintoleranse så skal prøve å lese meg best mulig opp i håp om at det skal hjelpe for noe er galt iallefall med min form

Men jeg har bare godtatt stilletiende at jeg ikke har helse til alt Dette ser jeg tydelig nå

Opplever andre lignende?? Nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Jeg opplevde i min barndom..men mest ungdom at jeg hadde dårlige perioder, bare lå i sengen kanskje en uke i strekk. Husker ikke helt og vet ikke hva det var. Nå...ja jeg vet ikke, men tror det har blitt verre. Men ligger ikke hele tiden da. 

Ja det kan noen ganger ha med mat å gjøre, min sønn tok en sånn test pga asperger. Men det var så mye styr at det klarte jeg ikke følge opp, men var mye han ikke tålte ifølge den testen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Føler det bare sånn akkurat nå at " alt som er godt så sjelden er sunt"

En helt forferdelig følelse

Kanskje ikke så dumt å spørre om en test hvis mulig hos fastlege

I mitt tilfelle så tror jeg at jeg er inne på noe der

Jeg opplevet mye å være dårlig spesielt med halsen iog ørene i barndom men foreldre var ikke selv av type som klaget så dermed nyttet det ikke å si så mye og noen fastlege var det jo ikke dengang😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
53 minutter siden, Maggie55 skrev:

Føler det bare sånn akkurat nå at " alt som er godt så sjelden er sunt"

En helt forferdelig følelse

Kanskje ikke så dumt å spørre om en test hvis mulig hos fastlege

I mitt tilfelle så tror jeg at jeg er inne på noe der

Jeg opplevet mye å være dårlig spesielt med halsen iog ørene i barndom men foreldre var ikke selv av type som klaget så dermed nyttet det ikke å si så mye og noen fastlege var det jo ikke dengang😊

 

Nei man fløy ikke til lege før i tiden. Vi sendte inn en urinprøve en plass ang min sønn, var noe alternative greier men det var skikkelige leger da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har bestilt en bok fra Voksentoppen med matoppskrifter men det var foreløpig tomt på lager Jeg tror dette er et senter først og fremst for barn med allergier og matintolereanse Har hørt mye bra om dette stedet i akademisk miljø for mange år siden men dengang tenkte jeg ikke så mye i de baner selv dessverre i forbindelse med mitt tilfelle.

Men det var så akutt som jeg opplevet det i natt at jeg må prøve å bare avstå fra hva jeg tror jeg iallefall nå tåler veldig dårlig.

Jeg tar inntil videre de medisinene jeg er oppsatt på men håper jo engang på bedring også selv.

Men ingen tilfeller er det samme selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
15 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg har bestilt en bok fra Voksentoppen med matoppskrifter men det var foreløpig tomt på lager Jeg tror dette er et senter først og fremst for barn med allergier og matintolereanse Har hørt mye bra om dette stedet i akademisk miljø for mange år siden men dengang tenkte jeg ikke så mye i de baner selv dessverre i forbindelse med mitt tilfelle.

Men det var så akutt som jeg opplevet det i natt at jeg må prøve å bare avstå fra hva jeg tror jeg iallefall nå tåler veldig dårlig.

Jeg tar inntil videre de medisinene jeg er oppsatt på men håper jo engang på bedring også selv.

Men ingen tilfeller er det samme selvsagt

Ok. Ja alle tilfeller er jo ulike, ja det beste er vel å klare seg uten medisiner. Men det er så vanskelig å leve da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yellow ledbetter

Jeg var sjelden med på så mye, men det verste var de tingene jeg måtte bli med på selv om jeg ikke ville. Sosiale greier i forbindelse med skolen, bursdagsselskap og lignende. Men jeg tenkte vel aldri på at det hadde noe med helse å gjøre at jeg ble sliten og stressa av sånt. Jeg var bare sær, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Så veldig enig i det

Må bare ta en dag av gangen

Husker en jeg kjente en gang som sa at de fleste faller for eget grep og tenkte selvsagt på sigarettrøyking som dessverre var så veldig utbredt i tidligere tider.

For meg er det ofte opp som en løve og ned som en fell

Man blir så frustrert når man føler så lite går den rette vei

Håper jeg noe mindre trøtt hvis jeg prøver å avstå fra hva jeg helt klart ikke trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, Maggie55 skrev:

Så veldig enig i det

Må bare ta en dag av gangen

Husker en jeg kjente en gang som sa at de fleste faller for eget grep og tenkte selvsagt på sigarettrøyking som dessverre var så veldig utbredt i tidligere tider.

For meg er det ofte opp som en løve og ned som en fell

Man blir så frustrert når man føler så lite går den rette vei

Håper jeg noe mindre trøtt hvis jeg prøver å avstå fra hva jeg helt klart ikke trenger

Ja må ta en dag av gangen, i dag skal jeg ikke gjøre noe....vil bare at medisinen skal virke. Orker ikke mer, kanskje de har begynt å virke men orker ikke ut. 

Ei synsk sa det til meg en gang"Du er opp som en løve og ned som en fell". Stemmer vel det ofte, jeg vil gjerne men så går det til Helvete. 

Forstår din frustrasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man må bare prøve å ikke glemme at enkelte er mye mer utsatte for absolutt alt og ingen ber om å bli syk og plaget

Du har jo barn men jeg har tross alt bare en gammel mor men jeg ser hvor hjelpeløs jeg blir når jeg synes hun ser veldig skrall ut men hun ber meg " passe mine egne saker" og jeg er oppfarende fordi jeg klarer ikke " gjøre noe" som gjør stor forskjellen i helsa hverken for meg eller henne. Men ingen blir noe yngre med årene og helt annerledes må det bare være å ha barn som også har diagnose.

Må bare være helt forferdelig også ikke kunne helt føle at man stoler på behandlingssystemet og det oppleves mangelfullt for så mange

Skjønner litt mere tror jeg nå av hvordan dagen da er

God bedring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man må bare prøve å ikke glemme at enkelte er mye mer utsatte for absolutt alt og ingen ber om å bli syk og plaget

Du har jo barn men jeg har tross alt bare en gammel mor men jeg ser hvor hjelpeløs jeg blir når jeg synes hun ser veldig skrall ut men hun ber meg " passe mine egne saker" og jeg er oppfarende fordi jeg klarer ikke " gjøre noe" som gjør stor forskjellen i helsa hverken for meg eller henne. Men ingen blir noe yngre med årene og helt annerledes må det bare være å ha barn som også har diagnose.

Må bare være helt forferdelig også ikke kunne helt føle at man stoler på behandlingssystemet og det oppleves mangelfullt for så mange

Skjønner litt mere tror jeg nå av hvordan dagen da er

God bedring 😊

Takk og god bedring til deg og :) 

Bor du med din mor? Passer på henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Sånn jeg tror det kan bare oppgavene bli for store for alle😊

Ser bare min mor Min far bar henne på hendene hele livet

Nå når han er falt fra er det selvsagt uendelig tomt for meg også men bare meg kan ikke klare å fylle tomheten og ensomheten for henne også kanskje og jeg finner ikke ordene ofte som bygger broer fra det som var til livet nå 

Prøver å skape så trygge og forutsigelige rammer jeg kan men jeg strever med mitt og ofte har vi sett og opplevet alt så forskjellig

Vi har alle for hva vi vet og kan men oppgavene kan ofte føles for stor spesielt når helsa svikter bare mer og mer Men noe kommer til alle det er klart og vi ser hva mange strever med rundt bare her daglig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...