Gå til innhold

Fyfaen så feit jeg har blitt


kovakova

Anbefalte innlegg

Har ikke vekt men gått opp fra str medium til ekstra large i bukse og puppene mine er så enorme at folk kommenterer og magen min er kjempestygg, blir kommentert av en venn som påstår han vil trene den vekk

 

drømte at fastlegen nektet skrive ut topimax så fedmen min plager meg sånn at jeg drømmer om det hver natt

 

skriver fastleger ut topimax mot litiumfedme? Eller må jeg til psykiater ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
4 timer siden, kovakova skrev:

Har ikke vekt men gått opp fra str medium til ekstra large i bukse og puppene mine er så enorme at folk kommenterer og magen min er kjempestygg, blir kommentert av en venn som påstår han vil trene den vekk

 

drømte at fastlegen nektet skrive ut topimax så fedmen min plager meg sånn at jeg drømmer om det hver natt

 

skriver fastleger ut topimax mot litiumfedme? Eller må jeg til psykiater ?

Er feit jeg og, det er tungt. Har lyst å ta slankeoperasjon, får ta det opp med legen. Da klarer jeg jo ikke spise noe særlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, stjernestøv skrev:

Er feit jeg og, det er tungt. Har lyst å ta slankeoperasjon, får ta det opp med legen. Da klarer jeg jo ikke spise noe særlig. 

Jeg får presentere 3 alternativ til legen: slankeoperasjon , topimax eller litiumkutt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, kovakova skrev:

Jeg får presentere 3 alternativ til legen: slankeoperasjon , topimax eller litiumkutt :(

Mister man virkelig matlysten av topimax?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mister man virkelig matlysten av topimax?

Ja men litium overstyrer litt men bedre enn ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, kovakova skrev:

Ja men litium overstyrer litt men bedre enn ingenting

Ok. Skal spør om jeg får topimax. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, kovakova skrev:

Det verste er folks fordømmelser

Ut i fra det du skriver virker det som om det mest er dine egne fordømmelser? 

Det er ikke vanlig at andre mennesker/venner kommenterer andres vekt. Det foregår selvsagt men jeg velger å påstå at det ikke er spesielt vanlig blant venner. 

Vektøkning på medisiner er ikke ok. Noen ganger er ikke vektøkning mer enn at man kan tåle det, andre ganger kan det være enormt. Jeg vet ikke din vekt og høyde og jeg aner ikke hva som er normalt for deg og hva du trives med. Når din lege ikke ønsket å gi deg Topimax, hva begrunnet han det med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, XbellaX skrev:

 Ut i fra det du skriver virker det som om det mest er dine egne fordømmelser? 

Det er ikke vanlig at andre mennesker/venner kommenterer andres vekt. Det foregår selvsagt men jeg velger å påstå at det ikke er spesielt vanlig blant venner. 

Vektøkning på medisiner er ikke ok. Noen ganger er ikke vektøkning mer enn at man kan tåle det, andre ganger kan det være enormt. Jeg vet ikke din vekt og høyde og jeg aner ikke hva som er normalt for deg og hva du trives med. Når din lege ikke ønsket å gi deg Topimax, hva begrunnet han det med?

Jeg vet ikke om han vil gi det eller ikke, har nettopp flyttet så har ny fastlege men jeg skal spørre men det er veeeldig vanskelig å få

 

Måtte strippe halvnaken og skrike og vise flesket for å få det sist men da var jeg innlagt for mani

 

jeg gjetter jeg nærmer meg nitti kg på 160 cm

 

pleide veie 50!

Endret av kovakova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kovakova skrev:

Jeg vet ikke om han vil gi det eller ikke, har nettopp flyttet så har ny fastlege men jeg skal spørre men det er veeeldig vanskelig å få

 

Måtte strippe halvnaken og skrike og vise flesket for å få det sist

Ok, da får du spørre ham når det blir aktuelt.

(Hvorfor måtte du skrike??) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, XbellaX skrev:

Ok, da får du spørre ham når det blir aktuelt.

(Hvorfor måtte du skrike??) 

Jeg var manisk og psykotisk så hadde ikke kontroll da han sa nei

 

han skiftet mening etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror dr. Kvakkestad (Psykia) er en av de få som skriver ut Topimax på indikasjon overvekt (i forbindelse med bipolar lidelse). Selv NHD, som ikke akkurat er redd for å prøve ut medisiner, ville ikke gjort det ut fra hva han skrev her tidligere. 

Du bor jo i Oslo-området, og har etter hva jeg forstår ganske god økonomi, så jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare bestiller en time hos Psykia? Både for din bipolare lidelse og for vurdering av Topimax?

Vær obs på at denne medisinen virkelig ikke er sukkertøy. Skulle jeg ha vurdert å bruke den, skulle det vært i samarbeid med en lege som virkelig kan medisinen. Bivirkningslisten er lang som et vondt år, og ikke spesielt hyggelig. Alvorlige bivirkninger er ikke sjeldne, og man må øke dosen ekstremt forsiktig. Dette er IKKE noe jeg ville forbannet fastlegen for å ikke skrive ut. 

Bestill en time hos dr. Kvakkestad. Enten send han en PM her eller kontakt han fra psykia.no. Det er etter mitt syn den eneste trygge måten å bruke Topimax på, på vekt/psykiatrisk indikasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Jeg tror dr. Kvakkestad (Psykia) er en av de få som skriver ut Topimax på indikasjon overvekt (i forbindelse med bipolar lidelse). Selv NHD, som ikke akkurat er redd for å prøve ut medisiner, ville ikke gjort det ut fra hva han skrev her tidligere. 

Du bor jo i Oslo-området, og har etter hva jeg forstår ganske god økonomi, så jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare bestiller en time hos Psykia? Både for din bipolare lidelse og for vurdering av Topimax?

Vær obs på at denne medisinen virkelig ikke er sukkertøy. Skulle jeg ha vurdert å bruke den, skulle det vært i samarbeid med en lege som virkelig kan medisinen. Bivirkningslisten er lang som et vondt år, og ikke spesielt hyggelig. Alvorlige bivirkninger er ikke sjeldne, og man må øke dosen ekstremt forsiktig. Dette er IKKE noe jeg ville forbannet fastlegen for å ikke skrive ut. 

Bestill en time hos dr. Kvakkestad. Enten send han en PM her eller kontakt han fra psykia.no. Det er etter mitt syn den eneste trygge måten å bruke Topimax på, på vekt/psykiatrisk indikasjon. 

Jeg bor i nord Norge nå... men Kanskje jeg kan få time hos psykia ved hjelp av familien...i Oslo-området 

jeg hadde ingen spesielle bivirkninger sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kovakova skrev:

Jeg bor i nord Norge nå... men Kanskje jeg kan få time hos psykia ved hjelp av familien...i Oslo-området 

jeg hadde ingen spesielle bivirkninger sist...

Det er ikke verre enn at kostnaden øker med en billett med Norwegian til 499 kr. Flyttet du til Tromsø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, kovakova skrev:

Har ikke vekt men gått opp fra str medium til ekstra large i bukse og puppene mine er så enorme at folk kommenterer og magen min er kjempestygg, blir kommentert av en venn som påstår han vil trene den vekk

 

drømte at fastlegen nektet skrive ut topimax så fedmen min plager meg sånn at jeg drømmer om det hver natt

 

skriver fastleger ut topimax mot litiumfedme? Eller må jeg til psykiater ?

Du bør jo uansett følges opp av psykiater, så dersom du ikke er søkt inn på dps allerede der du nå bor, så bør det gjøres umiddelbart. Det er ikke så sannsynlig at en ny fastlege vil gi deg topimax uten at det er anbefalt av psykiater.

Hvis du nå har så høy BMI som du antyder, så kan du henvises til de som behandler sykelig overvekt i det offentlige helsevesenet. Det er all mulig grunn til at helsevesenet skal ta din vektøkning alvorlig.

Ikke gi opp:-)

 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kovakova skrev:

Jeg bor i nord Norge nå... men Kanskje jeg kan få time hos psykia ved hjelp av familien...i Oslo-området 

jeg hadde ingen spesielle bivirkninger sist...

Jeg synes du først skal få etablert kontakt med en psykiater der du nå bor, og så deretter kan du evt. i tillegg få hjelp av Psykia. Jeg tror du trenger mer kontinuerlig oppfølgning enn hva du kan få gjennom Psykia alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er ikke verre enn at kostnaden øker med en billett med Norwegian til 499 kr. Flyttet du til Tromsø?

Ja jeg gjorde det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er topimax så vanskelig å få altså? Har hatt det på resept siden jeg var i mine tidlige ungdomsår mot migrene. Eller er det et annet legemiddel dere snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...