Gå til innhold

Fyfaen så feit jeg har blitt


kovakova

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes du først skal få etablert kontakt med en psykiater der du nå bor, og så deretter kan du evt. i tillegg få hjelp av Psykia. Jeg tror du trenger mer kontinuerlig oppfølgning enn hva du kan få gjennom Psykia alene.

Det er jeg enig i, men jeg synes Psykia godt kan ta seg av den medikamentelle delen av behandlingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, frosken skrev:

Du bør jo uansett følges opp av psykiater, så dersom du ikke er søkt inn på dps allerede der du nå bor, så bør det gjøres umiddelbart. Det er ikke så sannsynlig at en ny fastlege vil gi deg topimax uten at det er anbefalt av psykiater.

Hvis du nå har så høy BMI som du antyder, så kan du henvises til de som behandler sykelig overvekt i det offentlige helsevesenet.

Ikke gi opp:-)

Ok da skal jeg be om time hos nye fastlegen og be om å bli henvist til dps

men får man det selv om man i folkeregisteret fortsatt bor i en annen kant av landet? Har co adresse hos en venninne

 

skal vente med p selge leiligheten min så bor co et år

Endret av kovakova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Det er jeg enig i, men jeg synes Psykia godt kan ta seg av den medikamentelle delen av behandlingen. 

Det er mulig, men jeg har større tro på at lokal psykiater har hovedansvar også for det medikamentelle, men at det evt. suppleres med bistand for Psykia når det gjelder akkurat Topimax om det er ønskelig. Dersom hovedbehandler sitter en flyreise unna og man strever med en omfattende ustabilitet, så tror jeg det fort kan bli utilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kovakova skrev:

Ok da skal jeg be om time hos nye fastlegen og be om å bli henvist til dps

men får man det selv om man i folkeregisteret fortsatt bor i en annen kant av landet? Har co adresse hos en venninne

Du kan henvises til DPS der du nå bor uansett, dette kan gjøres innenfor rammen av fritt sykehusvalg. Om du skulle komme til å trenge akuttbehandling, så blir situasjonen en annen.

Hvorfor melder du ikke adresseforandring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Du kan henvises til DPS der du nå bor uansett, dette kan gjøres innenfor rammen av fritt sykehusvalg. Om du skulle komme til å trenge akuttbehandling, så blir situasjonen en annen.

Hvorfor melder du ikke adresseforandring?

Pga må bo i leiligheten min i ett år i strekk for å selge uten skatt av gevinst

gikk litt fort dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Andreaswell skrev:

Er topimax så vanskelig å få altså? Har hatt det på resept siden jeg var i mine tidlige ungdomsår mot migrene. Eller er det et annet legemiddel dere snakker om?

 

er en antiepileptisk medisin, men som også brukes mot migrene hos voksne.talogen.no/medisin/topimax-janssen-564720]Topimax[]Topimax er en antiepileptisk medisin, men som også brukes mot migrene hos voksne. Slik jeg har forstått det, er det få leger som skriver ut Topimax som en vektreduserende medisin.

Endret av Elionoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Elionoe skrev:

 

er en antiepileptisk medisin, men som også brukes mot migrene hos voksne.talogen.no/medisin/topimax-janssen-564720]Topimax[]Topimax er en antiepileptisk medisin, men som også brukes mot migrene hos voksne. Slik jeg har forstått det, er det få leger som skriver ut Topimax som en vektreduserende medisin.

Bare å si man har migrene da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, kovakova skrev:

Pga må bo i leiligheten min i ett år i strekk for å selge uten skatt av gevinst

gikk litt fort dette

Snusk.

Anonymkode: 7960e...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, kovakova skrev:

Jeg får presentere 3 alternativ til legen: slankeoperasjon , topimax eller litiumkutt :(

 

Du kvalifiserer ikke til vektoperasjon gjennom det offentlige, så sant du ikke har tilleggssykdommer, og vektoperasjon er ingen lett løsning. Du får mindre magesekk, men det har sine bivirkninger det også... I know... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hørte på et av de nye partiene som vil sette helse skikkelig på agendaen Det hørtes veldig positivt ut men jeg tror vel mye at årsaken til mye sykdom og elendighet er å finne i manglende prioritering av forskning og utdanning Av mange grunner er dette så forferdelig kostnadskrevende virksomhet Sånn jeg ser det gir det negative ringvirkninger for alle i alle krinkelkroker og hjem.

Og man har så mye annet i.samfunnet å ta vare på når det gjøres politikk og det er jo også veldig forståelig for alt henger jo sammen

Men det gir oss alle mye å tenke på synes jeg også de som har etablerte partier sikkert

Fantastisk å høre så erfarne og engasjerte mennesker Mye som handler om helse er jo vunnet bare med det. Håper de tar vare på seg selv og ikke brenner seg ut for det tror jeg er fort gjort i så vanskelige og viktige fagfelt.

Problemet er bare at alt er så komplisert og vanskelig og forferdelig kostnadskrevende selv å gjøre hva som kan gjøres hvis man ser det klart for seg 

Bare uendelig prisverdig at de står på i løypa for bedre folkehelse

Selv er jeg mye nølende så langt

Det er så mange årsaker ofte til tingene

 

Anonymkode: f2f47...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Elionoe skrev:

 

Du kvalifiserer ikke til vektoperasjon gjennom det offentlige, så sant du ikke har tilleggssykdommer, og vektoperasjon er ingen lett løsning. Du får mindre magesekk, men det har sine bivirkninger det også... I know... ;)

Jeg har dødelig høyt kolesterol 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kovakova skrev:

Jeg har dødelig høyt kolesterol 

 

OK, da er du innenenfor, >35 i BMI. Skriv p.m. om du vil vite fordeler og ulemper. Jeg ble operert for 3 1/2 år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elionoe skrev:

 

OK, da er du innenenfor, >35 i BMI. Skriv p.m. om du vil vite fordeler og ulemper. Jeg ble operert for 3 1/2 år siden :)

Får jeg ikke, kan jeg selge ene leiligheten min og betale selv 

 

skal sende pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
10 minutter siden, Elionoe skrev:

 

OK, da er du innenenfor, >35 i BMI. Skriv p.m. om du vil vite fordeler og ulemper. Jeg ble operert for 3 1/2 år siden :)

Gikk det bra med deg?

Har en svigerinne som har gått ned 56 kilo på et år, det er mye mat hun ikke tåler...kommer rett ut igjen. Hvordan er det hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Gikk det bra med deg?

Har en svigerinne som har gått ned 56 kilo på et år, det er mye mat hun ikke tåler...kommer rett ut igjen. Hvordan er det hos deg?

Har tre venninner som tok det og de var veldig store 

blitt så slanke og flotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, kovakova skrev:

Har tre venninner som tok det og de var veldig store 

blitt så slanke og flotte!

Ja en går fort ned når de krymper magesekken, ikke plass til så mye da. Må si jeg unner min svigerinne det, hun var veldig stor. Men det er jeg jo selv og, har så lyst å bli tynn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja en går fort ned når de krymper magesekken, ikke plass til så mye da. Må si jeg unner min svigerinne det, hun var veldig stor. Men det er jeg jo selv og, har så lyst å bli tynn. 

Beste de noen gang har gjort for seg selv sier de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, kovakova skrev:

Beste de noen gang har gjort for seg selv sier de...

Ja det sier hun her og, angrer ikke et sekund sier hun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, kovakova skrev:

Beste de noen gang har gjort for seg selv sier de...

Kjenner ei som holdt på å dø etterpå og synes det ikke var verdt det. 

Uansett må du klare å spise mindre etterpå. Hvordan skal du klare det når du mener du ikke klarer det nå?

Anonymkode: 180ef...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Kjenner ei som holdt på å dø etterpå og synes det ikke var verdt det. 

Uansett må du klare å spise mindre etterpå. Hvordan skal du klare det når du mener du ikke klarer det nå?

Anonymkode: 180ef...1d9

Hvorfor i alle dager skulle jeg ikke klare det Når de andre klarer det og jeg får en minimage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...