Gå til innhold

5+0 gravid utenfor livmor


Gjest 32 gravid utenfor livmor

Anbefalte innlegg

Gjest 32 gravid utenfor livmor

Hei,

Nå har det vært et døgn med mye tanker og følelser. Jeg er 5+0 i dag og var på tidlig ultralyd i går. Da fikk jeg beskjed at det ikke var noe der. Ingenting 😩 vet ikke om det var for tidlig å se noe så jeg spurte og hun sa det var usannsynlig og at jeg mest sannsynlig har graviditet utenfor livmoren. Nå er jeg livredd. Har time på tirsdag hos fastlegen og da skal jeg måle hcg nivået. Men er det virkelig slik at man skulle sett noe på ultralyd når man er 4+6? Håper så inderlig at hun tok feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvorfor var du til ultralyd når du knapt var en uke 'over tiden'? det er jo ikke vanlig.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 32 gravid utenfor livmor

For jeg har mistet før og var nervøs. Skjønte det slik at man kunne ta tidlig når man er i uke 6 (5+0) og da skal man kunne se fostersekk og kanskje fosteret. Har ikke hatt noen blødninger og har alle vanlige graviditets symptomer, men før vi fortalte familie ville vi bare se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du er ikke i uke 6 før om en uke (uke 6=5+7). Så vent å se. Egentlig synes jeg at du burde vente til du er 7 uker, dvs. tre uker 'over tiden'. Vi får håpe på det beste. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest 32 gravid utenfor livmor

En liten oppdatering:

Har nå vært på sykehuset og fått ny ultralyd og den viste et lite bankende hjerte og alt var som det skulle 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Så fint, lykke til videre og hilsen fra Mette.

PS dette igjen en bekreftelse på at for tidlige undersøkelser ofte er mer til bekymring enn til nytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...