Gå til innhold

Veldedighet


Andreaswell

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i mange år hatt fadder gjennom zulufadder hvor 100% av det somgis går direkte til de som trenger det. Når jeg skal gi er det viktig for meg at pengene ikke går bort til "alt mulig annet" og i hvertfall ikke høye lønninger.

 

Så til saken- Jeg har i lang tid hatt lyst til å starte opp en veldedighetsorganisasjon, fundraising av noe slag eller kanskje et fond? 

Ønsker derfor tips til hva akkurat du ville gitt til. Jeg tenker ikke faste beløp pr mnd, men engangsbeløp så folk har friheten og valget selv. Det kommer kun til å skje over nett og sosiale medier, da det er der min styrke ligger. Jeg har selvsagt noen tanker selv om hva jeg vil støtte, men det hjelper meget lite om ikke allmenheten er enig i det.

Jeg ønsker ikke "overfladisk" veldedighet, men heller direkte hjelp som f.eks. reise til Afrika og bygge hus, barnehage osv. Jeg vil være sikker på at hjelpen som gis går til de som virkelig trenger det.

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Andreaswell skrev:

Hei

Jeg har i mange år hatt fadder gjennom zulufadder hvor 100% av det somgis går direkte til de som trenger det. Når jeg skal gi er det viktig for meg at pengene ikke går bort til "alt mulig annet" og i hvertfall ikke høye lønninger.

 

Så til saken- Jeg har i lang tid hatt lyst til å starte opp en veldedighetsorganisasjon, fundraising av noe slag eller kanskje et fond? 

Ønsker derfor tips til hva akkurat du ville gitt til. Jeg tenker ikke faste beløp pr mnd, men engangsbeløp så folk har friheten og valget selv. Det kommer kun til å skje over nett og sosiale medier, da det er der min styrke ligger. Jeg har selvsagt noen tanker selv om hva jeg vil støtte, men det hjelper meget lite om ikke allmenheten er enig i det.

Jeg gir kun til Frelsesarmeen.

Anonymkode: de762...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir kun til Frelsesarmeen.

Anonymkode: de762...5b1

Men hvis det var til noe annet du ville gitt, hva kunne det vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Andreaswell skrev:

Hei

Jeg har i mange år hatt fadder gjennom zulufadder hvor 100% av det somgis går direkte til de som trenger det. Når jeg skal gi er det viktig for meg at pengene ikke går bort til "alt mulig annet" og i hvertfall ikke høye lønninger.

 

Så til saken- Jeg har i lang tid hatt lyst til å starte opp en veldedighetsorganisasjon, fundraising av noe slag eller kanskje et fond? 

Ønsker derfor tips til hva akkurat du ville gitt til. Jeg tenker ikke faste beløp pr mnd, men engangsbeløp så folk har friheten og valget selv. Det kommer kun til å skje over nett og sosiale medier, da det er der min styrke ligger. Jeg har selvsagt noen tanker selv om hva jeg vil støtte, men det hjelper meget lite om ikke allmenheten er enig i det.

Ville gitt til støtte for trafficking ofre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ville gitt til støtte for trafficking ofre. 

Det har jeg faktisk tenkt på, spesielt når det gjelder barn. Men, selv om jeg hadde klart å samle inn et par mill, hvordan kunne de pengene hjulpet? Så vidt jeg vet er vel disse bakmennene meget farlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde de som startet slikt hadde en spesiell sak de "brant for", at det ikke bare var at de ville gi penger til noen...

Anonymkode: 57f2e...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
6 minutter siden, Andreaswell skrev:

Det har jeg faktisk tenkt på, spesielt når det gjelder barn. Men, selv om jeg hadde klart å samle inn et par mill, hvordan kunne de pengene hjulpet? Så vidt jeg vet er vel disse bakmennene meget farlige.

Nei det er vel ikke så lett å vite hvordan man kan hjelpe, de er jo fanget og bakmennene er ofte mafia. Bare tenker mye på dem, alt som skjer akkurat nå. Jeg syns det er rart ikke politiet gjør mer, men det er vel farlig for dem også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde de som startet slikt hadde en spesiell sak de "brant for", at det ikke bare var at de ville gi penger til noen...

Anonymkode: 57f2e...062

Ja, og jeg har en spesiell sak jeg brenner for. Men, om ikke mange andre gjør det så blir det lite jeg får gjort. Jeg skrev i åpningsinnlegget at jeg nettopp ikke ønsker å gi penger videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det er vel ikke så lett å vite hvordan man kan hjelpe, de er jo fanget og bakmennene er ofte mafia. Bare tenker mye på dem, alt som skjer akkurat nå. Jeg syns det er rart ikke politiet gjør mer, men det er vel farlig for dem også. 

Ja, det er helt grusomt. Ligger så mye penger i det for bakmennene at de gir blanke f i alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Ja, det er helt grusomt. Ligger så mye penger i det for bakmennene at de gir blanke f i alt annet.

Ja, de må være kalde som is...psykopater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutes ago, Andreaswell said:

Ja, og jeg har en spesiell sak jeg brenner for. Men, om ikke mange andre gjør det så blir det lite jeg får gjort. Jeg skrev i åpningsinnlegget at jeg nettopp ikke ønsker å gi penger videre...

Men hvis du ikke kan gå for den saken (du brenner for), hvorfor skal du begynne med noe du ikke brenner for, hvorfor ikke bare delta på noe som allerede finnes? Har det med omdømme å gjøre?

Anonymkode: 57f2e...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du ikke kan gå for den saken (du brenner for), hvorfor skal du begynne med noe du ikke brenner for, hvorfor ikke bare delta på noe som allerede finnes? Har det med omdømme å gjøre?

Anonymkode: 57f2e...062

Kjære vene, er det noe jeg ikke bryr meg om så er det nettopp omdømme.

Jeg har da aldri sagt jeg skal velge noe jeg ikke brenner for, jeg ønsket bare innspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fast giver til Redd Barna, SOS Barnebyer, Røde Kors og Amnesty.

En av de mest effektive måtene å hjelpe verden framover på, er å sørge for at jentene får utdannelse. Da får man bedre hygiene, redusert befolkningsvekst mm., "på kjøpet". Jeg liker prosjekter som har litt ekstra fokus på jenter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
48 minutes ago, Andreaswell said:

Kjære vene, er det noe jeg ikke bryr meg om så er det nettopp omdømme.

Sikker?

Anonymkode: 57f2e...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker?

Anonymkode: 57f2e...062

Hadde jeg ikke vært sikker så hadde jeg ikke skrevet det. Ja, jeg er sikker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet hva jeg ikke ville gi til... Blindeforbunde og Kreftforeningen. Blindeforbundet bruker ikke pengene til det de sier det skal gå til og en gang støttet jeg Kreftforeningen over nettet og noen uker senere fikk jeg en avtalegiro med 1.000 kr. i posten :)

Anonymkode: d16cc...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Andreaswell skrev:

Hei

Jeg har i mange år hatt fadder gjennom zulufadder hvor 100% av det somgis går direkte til de som trenger det. Når jeg skal gi er det viktig for meg at pengene ikke går bort til "alt mulig annet" og i hvertfall ikke høye lønninger.

 

Så til saken- Jeg har i lang tid hatt lyst til å starte opp en veldedighetsorganisasjon, fundraising av noe slag eller kanskje et fond? 

Ønsker derfor tips til hva akkurat du ville gitt til. Jeg tenker ikke faste beløp pr mnd, men engangsbeløp så folk har friheten og valget selv. Det kommer kun til å skje over nett og sosiale medier, da det er der min styrke ligger. Jeg har selvsagt noen tanker selv om hva jeg vil støtte, men det hjelper meget lite om ikke allmenheten er enig i det.

Jeg ønsker ikke "overfladisk" veldedighet, men heller direkte hjelp som f.eks. reise til Afrika og bygge hus, barnehage osv. Jeg vil være sikker på at hjelpen som gis går til de som virkelig trenger det.

De hjemløse i landet vårt.

Anonymkode: b77e8...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutes ago, Andreaswell said:

Hadde jeg ikke vært sikker så hadde jeg ikke skrevet det. Ja, jeg er sikker! 

Sikker på at du har selvinnsikten?

Anonymkode: 57f2e...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verdensfadder i Unicef der pengene går dit det er behov, har et fadderbarn i India, en jente, gjennom Indias Barn, støtter stadig ulike prosjekter (med kvinner der også) via kiva.org og til jul har jeg i noen år kjøpt veldedige gaver fra Unicef og Røde kors, men de siste årene har jeg gitt 500,- til Foreningen for hjertesyke barn og barneavdelingen på det lokale sykhuset. Og så er jeg villdyrfadder i WWF. Så kvinner, dyr og barn her altså. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...