Gå til innhold

Syns du cannabis bør legaliseres?


AnonymBruker

Spørsmål om cannabis  

14 stemmer

  1. 1. Syns du cannabis bør legalieres?

    • Nei, det bør være straffbart å bruke og besitte det, som i dag
      4
    • Vet ikke
      0
    • Det bør ikke være straffbart å bruke eller besitte. Import og langing bør straffes
      2
    • Legalisering
      5
    • Det bør legaliseres, samt at gårder skal få lov til å dyrke cannabis for salg
      3


Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det er ikke cannabis som bør legaliseres, det er forbudet som må gjøres illegalt!!! For det naturlige er jo selvsagt at man selv skal kunne dyrke ugress og putte det i sin egen kropp. Hvorfor skal noen nekte andre det??? Har de rett til det???

Er det forbudt å dyrke/plukke fleinsopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutes ago, slabbedask said:

Er det forbudt å dyrke/plukke fleinsopp?

Det er forbudt å "spise" fleinsopp, uansett om man har kjøpt den av noen eller funnet den i skogen. Skal visst gro bra på steder med mye "gjødsel". :ph34r: (Jeg vet ikke om det er forbudt å dyrke den.)

Men, altså.

Det er lov å plukke og spise kantareller. Hvis man finner hvit fluesopp, så har man jo lov til å spise denne, selv om beste utfallet kanskje er at indre organer skades for livet.

Det er mye man ikke helt forstår her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
21 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det er forbudt å "spise" fleinsopp, uansett om man har kjøpt den av noen eller funnet den i skogen. Skal visst gro bra på steder med mye "gjødsel". :ph34r: (Jeg vet ikke om det er forbudt å dyrke den.)

Men, altså.

Det er lov å plukke og spise kantareller. Hvis man finner hvit fluesopp, så har man jo lov til å spise denne, selv om beste utfallet kanskje er at indre organer skades for livet.

Det er mye man ikke helt forstår her i livet.

For første gang er jeg faktisk enig med deg. Fleinsopp vokser naturlig i vår natur, men å spise den er ikke lov :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Andreaswell said:

For første gang er jeg faktisk enig med deg. Fleinsopp vokser naturlig i vår natur, men å spise den er ikke lov :blink:

Men hva er "naturlig"? Planter og dyr (arter) har mekanismer for å spre seg dit det er mulig å vokse videre (og gradvis tilpasse seg, men det er en annen sak). F.eks. bærplanter sprer seg ved at den lokker til seg dyr som skal spise bærene, som det er frø inne i. Frøene fordøyes ikke, og bæsjes ut et annet sted. Hvorfor blir det noe anderledes enn om et menneske har det i kofferten i flyet?

Syns det blir merkelig å si at man ikke skal kunne "spise" cannabisen bare fordi den ikke vokste i Norge før mennesket... mennesket er da en del av naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
30 minutter siden, Kanonføde skrev:

Men hva er "naturlig"? Planter og dyr (arter) har mekanismer for å spre seg dit det er mulig å vokse videre (og gradvis tilpasse seg, men det er en annen sak). F.eks. bærplanter sprer seg ved at den lokker til seg dyr som skal spise bærene, som det er frø inne i. Frøene fordøyes ikke, og bæsjes ut et annet sted. Hvorfor blir det noe anderledes enn om et menneske har det i kofferten i flyet?

Syns det blir merkelig å si at man ikke skal kunne "spise" cannabisen bare fordi den ikke vokste i Norge før mennesket... mennesket er da en del av naturen.

Nå henger jeg ikke med, sikkert for trøtt. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 timer siden, Kanonføde skrev:

Det er ikke cannabis som bør legaliseres, det er forbudet som må gjøres illegalt!!! For det naturlige er jo selvsagt at man selv skal kunne dyrke ugress og putte det i sin egen kropp. Hvorfor skal noen nekte andre det??? Har de rett til det???

Nei INGEN har noe med hva en selv putter inn i kjeften sin. Denne cannabispolitikken i norge gir meg seriøse naziflashbacks.. :ph34r:Hvordan går det ann at staten liksom kan straffe folk som spiser en plante?? En gang da jeg prøvde cannabis for første gang i 16årsalderen så ble jeg tatt og fikk en bot på hele 6000! 6000 for en tørket cannabis blomst!! 

Hva er det neste, skal vi straffe folk for å besitte stemorsblomster og påskeliljer også eller? På tide at ataten våkner opp. Er alkohol lovlig får dem jammen meg gjøre cannabis lov også!

Amen

Anonymkode: 12f0b...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2017 den 0.43, Kanonføde skrev:

Det er forbudt å "spise" fleinsopp, uansett om man har kjøpt den av noen eller funnet den i skogen. Skal visst gro bra på steder med mye "gjødsel". :ph34r: (Jeg vet ikke om det er forbudt å dyrke den.)

Men, altså.

Det er lov å plukke og spise kantareller. Hvis man finner hvit fluesopp, så har man jo lov til å spise denne, selv om beste utfallet kanskje er at indre organer skades for livet.

Det er mye man ikke helt forstår her i livet.

Sånn er det nok.

Kvinne i 40-åra anmeldt for å plukke fleinsopp

Lørdag kveld fikk politiet på romerike melding om at en kvinne plukket fleinsopp et sted i Eidsvoll.

– Vi reiste ut og fant kvinnen. Hun bar på en eske som det var fleinsopp i. Nå har vi tatt beslag i fleinsoppen og kvinnen er anmeldt for forholdet, sier operasjonsleder Arild Ruud i Romerike politidistrikt til rb.no.

Politiets aksjon og fleinsoppbeslag fikk advokatfullmektig Inger Zadig i advokatfirmaet Elden til å gå til drastiske skritt. Hun reagerer på at vi har et politi som lar overgrepssaker ligge i skuffen i 16 måneder grunnet «manglende ressurser», når de prioriterer å jage fredelige mennesker rundt i skogen fordi de plukker sopp. Så opprørt er hun at hun tilbyr gratis juridisk hjelp til mennesker i lignende situasjon. Hun vil ta disse sakene på fritiden.

ny1.no/2015/10/06/politiet-jager-sopp-plukkere-lar-overgrepssaker-ligge/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere Ingvar Ambjørnsen: - Forbudet mot å plukke og spise en sopp som vokser over hele landet, har jo i seg selv mye humor i seg. Særlig med tanke på at fleinsoppen ikke er giftig. I motsetning til for eksempel hvit og grønn fluesopp, som du med lovens velsignelse kan plukke så mye du vil av. Og i verste fall ta livet av både deg selv og hele din familie. Dette er norsk narkotikafilosofi på sitt aller djerveste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, slabbedask said:

Sånn er det nok.

Kvinne i 40-åra anmeldt for å plukke fleinsopp

Lørdag kveld fikk politiet på romerike melding om at en kvinne plukket fleinsopp et sted i Eidsvoll.

– Vi reiste ut og fant kvinnen. Hun bar på en eske som det var fleinsopp i. Nå har vi tatt beslag i fleinsoppen og kvinnen er anmeldt for forholdet, sier operasjonsleder Arild Ruud i Romerike politidistrikt til rb.no.

Politiets aksjon og fleinsoppbeslag fikk advokatfullmektig Inger Zadig i advokatfirmaet Elden til å gå til drastiske skritt. Hun reagerer på at vi har et politi som lar overgrepssaker ligge i skuffen i 16 måneder grunnet «manglende ressurser», når de prioriterer å jage fredelige mennesker rundt i skogen fordi de plukker sopp. Så opprørt er hun at hun tilbyr gratis juridisk hjelp til mennesker i lignende situasjon. Hun vil ta disse sakene på fritiden.

ny1.no/2015/10/06/politiet-jager-sopp-plukkere-lar-overgrepssaker-ligge/

Og dette handler i bunn og grunn om religion. Hvordan kristendommen har påvirket samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant fleinsopp en gang. Jeg sjekket med bilde på nettet.

Lurer på hvordan jeg hadde reagert på psilocybin. Soppene spretter sikkert opp igjen på samme stedet om noen uker.

Meh. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke fleinsopp er det mest gunstige rusmiddelet til deg og andre psyke.

 

 

Anonymkode: b3366...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Tror ikke fleinsopp er det mest gunstige rusmiddelet til deg og andre psyke.

 

 

Anonymkode: b3366...128

Er du sarkastisk når du sier jeg er psyk? Hvem vet, det kan jo hende. Det har egentlig ingen hensikt så spørre, akkurat som det ikke har noen som helst hensikt å spørre hvem som helst om noe som helst av hva de egentlig mener.

Men - det kan nok stemme. Den første delen av setningen. Jeg tror ikke rusmidler i det hele tatt er gunstig for noen, ikke misforstå hva jeg sier i denne tråden. Jeg snakker om hvilke rettigheter man skal ha over sin egen kropp, og f.eks. ting som vokser i norsk utmark. Om jeg er interessert i psilocybin, cannabis og MDMA så er det bare for å teste. Alkohol er jeg lite interessert i, aller minst nikotin. Koffein, det er bra. Det er jo de religiøse som ikke tillater kaffe heller, adventistene.

Poenget mitt er at man skal kunne bestemme selv hvis man ser noe i skogen om man vil spise det (eller ikke). Jeg ser heller ingen praktiske fordeler med at det skal være ulovlig og straffbart. Når forskning og erfaring heller mot det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Nei, jeg vet egentlig ikke. Jeg er litt på gli i forhold til det at man bør gjøre akkurat hva man vil med kroppen sin.

Problemet er noen bør beskyttes mot seg selv. Det er lett å se at det er feil å selge crack til småbarn uten å opplyse om hva det er. Det er et ekstremt eksempel for å vise at man bør ha en grense et eller annet sted. 100% liberalisering er ekstremt.

For forbrukerne er det lettvint at det finnes et lovverk. F. eks bestemmer eksperter hvilke tilsetningsstoffer som er lov. Det er ikke vi kompetente til å vurdere selv, og folk bør slippe å sette seg inn i alt mulig rart. Det er rart å tillate hasj samtidig som man forbyr f. eks  genmodifisert mat kun på mistanke om at det er skadelig.

Nei. Vanskelig å være helt prinsippfast 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Gargamel said:

Nei, jeg vet egentlig ikke. Jeg er litt på gli i forhold til det at man bør gjøre akkurat hva man vil med kroppen sin.

Problemet er noen bør beskyttes mot seg selv. Det er lett å se at det er feil å selge crack til småbarn uten å opplyse om hva det er. Det er et ekstremt eksempel for å vise at man bør ha en grense et eller annet sted. 100% liberalisering er ekstremt.

For forbrukerne er det lettvint at det finnes et lovverk. F. eks bestemmer eksperter hvilke tilsetningsstoffer som er lov. Det er ikke vi kompetente til å vurdere selv, og folk bør slippe å sette seg inn i alt mulig rart. Det er rart å tillate hasj samtidig som man forbyr f. eks  genmodifisert mat kun på mistanke om at det er skadelig.

Nei. Vanskelig å være helt prinsippfast 

Man bør ha valget når man er informert. Småbarn er ikke informerte individer. Det er vanskelig å være informert om sammensatt problematikk som genmodifisert mat - det har jo ikke engang vitenskapen noe svar på. Men for å ta cannabis da, så er det noe man vet hva er, man vet hvordan det virker, og man kjenner til konsekvensene av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...