Gå til innhold

Klage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv
13 timer siden, Fionys skrev:

Hvor lenge har du tatt Xeplion?

Det tok et halvt år for at Effexor hadde skikkelig effekt på meg og de første månedene hadde jeg flere bivirkninger. Dessuten flatet følelsene ut og alt dette var uvant for meg. Jeg følte meg halvdød, men nå føler jeg meg ganske bra og har lovet behandler om å ta medisin til jeg får klarsignal til å slutte på dem. Jeg hadde store svingninger på humøret i flere år og da svingningene ble mindre føltes det rart og uvant for meg, for jeg var vant til noe helt annet.

Tror jeg har tatt det siden før jul. Godt det går bra med deg nå da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
10 timer siden, Kanonføde skrev:

Det er ingen tvil om at antipsykotika i mange tilfeller har en innvirkning på pasienter som gjør at de blir veldig inaktive og legger på seg. Det er mindre av det i dag enn "før", fordi man vet at man kan klare seg med lavere doser. Det er også et større utvalg av medisiner.

Det handler ikke bare om sedering. Det er dopamin-antagonister og påvirker belønningssystemet. Det kan ha enorme innvirkninger på en.

Tror at det som oftest er bedre å velge å være medisinfri og være syk enn å være neddopet, hvis det er alternativene. Hvis det er slik medisinen virker inn på en.

Nå tror jeg det som oftest ikke er bare de alternativene. Jeg tror cluet er å bruke minimumsdosen, men være veldig stabil på den medisineringen. Hvis det er tabletter må man ta de hver dag, aldri hoppe over. Og man må ikke bytte medisintype flere ganger i året, og slutte og begynne hele tiden. Da tror jeg man finner det beste alternativet.

Ja jeg ville ha lavere dose, men de var så bestemt på at jeg skulle ta mer så de overtalte meg. Tror jeg har flere bivirkninger på 150 mg enn på 100 mg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror jeg har tatt det siden før jul.

Du begynte på xeplion helt i slutten av januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
27 minutter siden, laban skrev:

Du begynte på xeplion helt i slutten av januar.

Ok, hvis du husker det så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Xtra
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

 Kan ikke med sånt jeg. Holdt jeg på å miste forstanden ja, uff!

Det kan nok være lurt å se litt tilbake når du tenker at livet var mye bedre før og at du derfor ønsker å slutte med medisiner.

Tipper det enkleste for deg vil være å skrive en elektronisk dagbok hvor du kort noterer ting som medisinbruk,form, aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Xtra skrev:

Det kan nok være lurt å se litt tilbake når du tenker at livet var mye bedre før og at du derfor ønsker å slutte med medisiner.

Tipper det enkleste for deg vil være å skrive en elektronisk dagbok hvor du kort noterer ting som medisinbruk,form, aktivitetsnivå.

Ja kan jo skrive dagbok igjen. Leste en når jeg var veldig dårlig, stod mye om at jeg ville leve i lys og kjærlighet og ha det bra. Jeg var veldig positiv selv om jeg var dårlig, forstod at alle var ett. Hadde stor forståelse for andre mennesker og deres behov, nå er jeg ikke sånn lenger...bare til en viss grad. Var rart jeg ikke ble bedre da, når jeg var så positiv. Stod mye om Gud der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo skrive dagbok igjen. Leste en når jeg var veldig dårlig, stod mye om at jeg ville leve i lys og kjærlighet og ha det bra. Jeg var veldig positiv selv om jeg var dårlig, forstod at alle var ett. Hadde stor forståelse for andre mennesker og deres behov, nå er jeg ikke sånn lenger...bare til en viss grad. Var rart jeg ikke ble bedre da, når jeg var så positiv. Stod mye om Gud der. 

Jeg tenkte vel en annen type dagbok; mer en logg, til nytte for deg når du lurer på hvordan den enkelte medisin virket eller ikke virket og hvordan du følte deg uten medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg tenkte vel en annen type dagbok; mer en logg, til nytte for deg når du lurer på hvordan den enkelte medisin virket eller ikke virket og hvordan du følte deg uten medisiner.

Ok. Det kan jeg jo gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg ville ha lavere dose, men de var så bestemt på at jeg skulle ta mer så de overtalte meg. Tror jeg har flere bivirkninger på 150 mg enn på 100 mg. 

Det kan jo være at du kan gå ned til 100 mg på et senere tidspunkt uten å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det kan jo være at du kan gå ned til 100 mg på et senere tidspunkt uten å slutte.

Ja. Sykepleieren skulle ta bivirkningene opp med psykiater på torsdag,tar ihvertfall ikke 150 mg mer. Men mener jeg var ikke sånn på latuda,men det husker jo ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja. Sykepleieren skulle ta bivirkningene opp med psykiater på torsdag,tar ihvertfall ikke 150 mg mer. Men mener jeg var ikke sånn på latuda,men det husker jo ikke jeg. 

Du har vært slik uansett hva du har brukt, så jeg tror kanskje den beste løsningen på lang sikt er en lavere dose . I første omgang er vel det viktigste å fjerne de verste vrangforestillingene. De som du blir så redd av. Jeg tror nok de vet hva de gjør når de velger en høy dose nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Du har vært slik uansett hva du har brukt, så jeg tror kanskje den beste løsningen på lang sikt er en lavere dose . I første omgang er vel det viktigste å fjerne de verste vrangforestillingene. De som du blir så redd av. Jeg tror nok de vet hva de gjør når de velger en høy dose nå.

Men jeg var ikke så redd sist, bortsett fra å bli besatt og det tenker jeg jo fremdeles på. Jeg er jo et lett bytte når jeg er så åpen, åndene tiltrekkes av mitt lys. Men noen bare er der uten å legge merke til meg, det er jeg som ser inn i deres dimensjon. I går så jeg endel lys igjen, tenker jo at det er ånder og de er virkelig fine. Det er jo det vi egentlig er...lys. 

Så sånn sett, hvis du ser på hvordan jeg tenker fungerer ikke xeplion så godt. Eller det åndelige er for sterkt, prøver å fortelle meg noe. Lysene sier "Se vi er her fremdeles, du er ikke alene". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men mener jeg var ikke sånn på latuda, men det husker jo ikke jeg. 

For et år siden var du utålmodig etter å få starte med latuda: 
http://forum.doktoronline.no/topic/411529-kjip-tilværelse/#comment-3697802

I november ville du slutte og aldri ta det igjen:
http://forum.doktoronline.no/topic/414785-ny-utredning/#comment-3733571

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg var ikke så redd sist, bortsett fra å bli besatt og det tenker jeg jo fremdeles på. Jeg er jo et lett bytte når jeg er så åpen, åndene tiltrekkes av mitt lys. Men noen bare er der uten å legge merke til meg, det er jeg som ser inn i deres dimensjon. I går så jeg endel lys igjen, tenker jo at det er ånder og de er virkelig fine. Det er jo det vi egentlig er...lys. 

Så sånn sett, hvis du ser på hvordan jeg tenker fungerer ikke xeplion så godt. Eller det åndelige er for sterkt, prøver å fortelle meg noe. Lysene sier "Se vi er her fremdeles, du er ikke alene". 

Tror du må være tålmodig, at det er for tidlig å trekke en konklusjon enda. Dette fordi linkene som Laban legger ut beviser hvor utålmodig du er og at du ikke lar noe få tid til å virke. Det vil sikkert ta lang tid dette.

Men skjønner fortvilelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
25 minutter siden, laban skrev:

For et år siden var du utålmodig etter å få starte med latuda: 
http://forum.doktoronline.no/topic/411529-kjip-tilværelse/#comment-3697802

I november ville du slutte og aldri ta det igjen:
http://forum.doktoronline.no/topic/414785-ny-utredning/#comment-3733571

 

Hm. Er vel ikke meningen at jeg skal ta ap det, to mediumer har sagt det i en drøm "Ikke ta antipsykotika". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Tror du må være tålmodig, at det er for tidlig å trekke en konklusjon enda. Dette fordi linkene som Laban legger ut beviser hvor utålmodig du er og at du ikke lar noe få tid til å virke. Det vil sikkert ta lang tid dette.

Men skjønner fortvilelsen din.

Ok, takk :) 

Vet ikke hvor lang tid det tar i grunn. Men vil ikke at det skal forsvinne uansett, og hvis det ikke forsvinner av ap er det vel ikke sykdom da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, takk :) 

Vet ikke hvor lang tid det tar i grunn. Men vil ikke at det skal forsvinne uansett, og hvis det ikke forsvinner av ap er det vel ikke sykdom da?

Så lenge du har noe du lider av, så er du jo psyk.

Jeg kan ikke vite om du har fått riktig diagnose. Er jo ikke lege jeg. Du har  fått så mange diagnoser allerede. I tillegg til vrangforestillingene, kan det se ut som du har en særinteresse også og om den blir borte, vet ikke jeg.

Du må spørre behandlerne dine om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

to mediumer har sagt det i en drøm "Ikke ta antipsykotika". 

Drømmer, fantasier og eventyr er ikke relevant i denne sammenhengen.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...