Gå til innhold

Vonde ledd, ekstremt hypermobile ledd


Småen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 20 år som har, gjennom de siste årene, fått store plager med skulderledd, albuer, håndledd, kne og ankler. Fikk påvist i tidlig alder at jeg hadde ekstremt hypermobile ledd og er veldig utsatt for tidlig leddgikt. Har prøvd å ta kosttilskudd, legge om matvaner osv. men ingenting virker. Gjennom de siste ukene nå har jeg lest om opp om medikamenter som deca 50 og anavar, og det sies at dette hjelper veldig. Er det noen som helst mulighet for å få dette på resept dersom jeg tar det opp med fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Småen skrev:

Hei! Jeg er en gutt på 20 år som har, gjennom de siste årene, fått store plager med skulderledd, albuer, håndledd, kne og ankler. Fikk påvist i tidlig alder at jeg hadde ekstremt hypermobile ledd og er veldig utsatt for tidlig leddgikt. Har prøvd å ta kosttilskudd, legge om matvaner osv. men ingenting virker. Gjennom de siste ukene nå har jeg lest om opp om medikamenter som deca 50 og anavar, og det sies at dette hjelper veldig. Er det noen som helst mulighet for å få dette på resept dersom jeg tar det opp med fastlegen?

Jeg tror du heller bør be fastlegen vurdere om du søke om dette: https://www.sunnaas.no/behandlinger/hypermobilitetssyndrom-gruppeopphold

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...