Gå til innhold

For deprimert for høyskole tror jeg


kovakova

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minute ago, Andreaswell said:

Selvfølgelig er jeg stolt av meg selv. Janteloven kan du lett ta med deg en annen plass.

Hvis jeg hadde klart det, hadde de i alle fall sagt jeg var trygdemisbruker. Gratis utdannelse.

Anonymkode: c3fad...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde klart det, hadde de i alle fall sagt jeg var trygdemisbruker. Gratis utdannelse.

Anonymkode: c3fad...7af

Og poenget ditt er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Andreaswell said:

Og poenget ditt er?

Bare noe til ettertanke. En anekdote.

Anonymkode: c3fad...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare noe til ettertanke. En anekdote.

Anonymkode: c3fad...7af

Om du sikter til meg, så har jeg like mye studielån som alle andre i klassen min, bare så det er sagt. Og man er ingen trygdemisbruker om en får støtte i en vanskelig periode for å få muligheten til å komme seg ut i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Andreaswell skrev:

Og dette spørsmålet stiller du meg? Bli politisk engasjert og ta det da.

Tror det var du som dro det frem.

Anonymkode: 27579...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det var du som dro det frem.

Anonymkode: 27579...114

Jeg ga et tips til TS om at det er mulig å få støtte til utdanning av NAV og du stilte meg det spørsmålet. Noe som er latterlig, for du ønsker bare en diskusjon mens jeg ønsket å hjelpe TS, om mulig.

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Jeg ga et tips til TS om at det er mulig å få støtte til utdanning av NAV og du stilte meg det spørsmålet. Noe som er latterlig, for du ønsker bare en diskusjon mens jeg ønsket å hjelpe TS, om mulig.

Nei, det er et relevant spørsmål, og føles sikkert urettferdig for de som sitter på hotell-hybel med 700-800 000 i studiegjeld.

Men lykke til, og vel hjem.

Anonymkode: 27579...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er et relevant spørsmål, og føles sikkert urettferdig for de som sitter på hotell-hybel med 700-800 000 i studiegjeld.

Men lykke til, og vel hjem.

Anonymkode: 27579...114

De færreste som studerer har 7-800k i studielån, bareså det er sagt. Og, det koster samfunnet mye mindre om man støtter utdannelse til de som har falt ut og klarer å komme seg ut i jobb, enn å la de sitte med trygd. Ser en bort fra den økonomiske biten så er det selvklart meget positivt for menneskene selv også.

"sikkert utettferdig for de som sitter med studiegjeld" Nei, det tviler jeg meget sterkt på. Jeg syns ikke det er urettferdig, og heller ingen jeg kjenner eller som jeg har snakket med på høgskolene. For tro det eller ei, de fleste mennesker har faktisk medfølelse og forståelse og vil andre godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Andreaswell skrev:

De færreste som studerer har 7-800k i studielån, bareså det er sagt. Og, det koster samfunnet mye mindre om man støtter utdannelse til de som har falt ut og klarer å komme seg ut i jobb, enn å la de sitte med trygd.

De kan sikkert få seg studielån for det.

1 minutt siden, Andreaswell skrev:

Ser en bort fra den økonomiske biten så er det selvklart meget positivt for menneskene selv også.

"sikkert utettferdig for de som sitter med studiegjeld" Nei, det tviler jeg meget sterkt på. Jeg syns ikke det er urettferdig, og heller ingen jeg kjenner eller som jeg har snakket med på høgskolene. For tro det eller ei, de fleste mennesker har faktisk medfølelse og forståelse og vil andre godt.

Det er nok mest spill for galleriet.

Anonymkode: 27579...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De kan sikkert få seg studielån for det.

Det er nok mest spill for galleriet.

Anonymkode: 27579...114

Kun studielån er ikke nok til å klare seg. 

Spill for galleriet? Du har virkelig vonde tanker om andre mennesker, som ikke ligner grisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Andreaswell skrev:

Kun studielån er ikke nok til å klare seg. 

Får jobbe litt ved siden av da.

11 minutter siden, Andreaswell skrev:

Spill for galleriet? Du har virkelig vonde tanker om andre mennesker, som ikke ligner grisen. 

Nei, er bare realistisk.

Anonymkode: 27579...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Får jobbe litt ved siden av da.

Nei, er bare realistisk.

Anonymkode: 27579...114

Det er nettopp det som er problemet for noen, at de ikke kan jobbe ved siden av studier, pga diverse årsaker. Da syns jeg det er bedre at de får støtte av NAV i en periode hvor de sliter enn å bli like miserabel som mange her inne er stakkars.

Du er alt annet enn realistisk, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det er et spill for galleriet. Høflighet.

Anonymkode: c3fad...7af

Schizofreni.... Hvis ikke, kom deg ut. Jeg kan garantere deg at du blir positivt overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Andreaswell skrev:

Det er nettopp det som er problemet for noen, at de ikke kan jobbe ved siden av studier, pga diverse årsaker. Da syns jeg det er bedre at de får støtte av NAV i en periode hvor de sliter enn å bli like miserabel som mange her inne er stakkars.

Du er alt annet enn realistisk, for å si det sånn.

Men hvis de ikke kan jobbe skjønner jeg ikke poenget med studier.

Anonymkode: 27579...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvis de ikke kan jobbe skjønner jeg ikke poenget med studier.

Anonymkode: 27579...114

Kanskje de har nok med en ting om gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, kovakova skrev:

Kanskje de har nok med en ting om gangen

Da tror jeg ikke de overlever lenge i arbeidslivet.

Anonymkode: 27579...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis de ikke kan jobbe skjønner jeg ikke poenget med studier.

Anonymkode: 27579...114

Fordi de kanskje ikke kan jobbe over en periode, og da vil det bli enklere å komme seg ut i jobb senere, når livet er mer på stell? Ikke alle som kan sjonglere flere baller på en gang.

Jeg har nesten blitt kvitt angsten min pga studier. Fordi jeg måtte møte opp, fordi jeg måtte jobbe i grupper, jeg måtte si noe og prestere. Studiene sammen med psykiateren har pushet meg til tusen, noe jeg selvklart er glad for i dag! Det har tatt mange år, det har vært vondt, ja til og med jævlig! Men ved angst så er det kun eksponering som fungerer over tid, så lett er svarer, men så vanskelig er det å gjøre noe med det. Kunne gitt opp jeg, gjorde det ikke, da jeg er utrolig prinsippfast og sta av natur også. Så det har nok hjulpet på. Og ja, jeg har studielån som alle andre......

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
4 minutter siden, kovakova skrev:

Kanskje de har nok med en ting om gangen

Nettopp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, Andreaswell said:

Fordi de kanskje ikke kan jobbe over en periode, og da vil det bli enklere å komme seg ut i jobb senere, når livet er mer på stell?

Jeg har nesten blitt kvitt angsten min pga studier. Fordi jeg måtte møte opp, fordi jeg måtte jobbe i grupper, jeg måtte si noe og prestere. Studiene sammen med psykiateren har pushet meg til tusen, noe jeg selvklart er glad for i dag! Det har tatt mange år, det har vært vondt, ja til og med jævlig! Men ved angst så er det kun eksponering som fungerer over tid, så lett er svarer, men så vanskelig er det å gjøre noe med det. Kunne gitt opp jeg, gjorde det ikke, da jeg er utrolig prinsippfast og sta av natur også. Så det har nok hjulpet på. Og ja, jeg har studielån som alle andre......

Du har kone, barn og mange venner, og er generelt en del av det gode selskap. Det er nok forklaringen.

Anonymkode: c3fad...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...