Gå til innhold

For deprimert for høyskole tror jeg


kovakova

Anbefalte innlegg

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har kone, barn og mange venner, og er generelt en del av det gode selskap. Det er nok forklaringen.

Anonymkode: c3fad...7af

Jeg var gift for flere år siden ja, men satt uten venner og barn. Jeg trakk meg unna alt av sosiale aktiviteter og familie. Så nei, det er nok ikke forklaringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, Andreaswell skrev:

Fordi de kanskje ikke kan jobbe over en periode, og da vil det bli enklere å komme seg ut i jobb senere, når livet er mer på stell? Ikke alle som kan sjonglere flere baller på en gang.

Jeg har nesten blitt kvitt angsten min pga studier. Fordi jeg måtte møte opp, fordi jeg måtte jobbe i grupper, jeg måtte si noe og prestere. Studiene sammen med psykiateren har pushet meg til tusen, noe jeg selvklart er glad for i dag! Det har tatt mange år, det har vært vondt, ja til og med jævlig! Men ved angst så er det kun eksponering som fungerer over tid, så lett er svarer, men så vanskelig er det å gjøre noe med det. Kunne gitt opp jeg, gjorde det ikke, da jeg er utrolig prinsippfast og sta av natur også. Så det har nok hjulpet på. Og ja, jeg har studielån som alle andre......

Sikkert bare jeg som er en mislykket lat taper som ikke gidder da. Sånn er det nok.

Anonymkode: 27579...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikkert bare jeg som er en mislykket lat taper som ikke gidder da. Sånn er det nok.

Anonymkode: 27579...114

Det var dine ord. Jeg vil ikke si meg enig i det, for mye handler om rett hjelp, timing og ork. Jo lenger en går slik, jo vanskeligere er det å komme ut. Og jeg sier ikke at alle kommer ut av angsten eller andre lidelser, absolutt ikke. Men mange gir opp (og det forstår jeg), som igjen går utover synet på seg selv om igjen øker depresjon/angsten. Det hele er en ond sirkel. I dag kan jeg snakke med kompiser om depresjon og angst, og jeg får stadig høre om at en kompis har vært deprimert, vært hos psykolog osv. Og det er så fint, at det kan snakkes om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noen som bare har et miljø rundt seg som trekker en ned. Som ler av en og mobber, fordi man er en bortskjemt dritunge, eller evneveik, eller trygdemisbruker. Ingen hjelp eller støtte fra noen. Er det rart man gir opp?

Anonymkode: c3fad...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Andreaswell skrev:

Det var dine ord. Jeg vil ikke si meg enig i det, for mye handler om rett hjelp, timing og ork. Jo lenger en går slik, jo vanskeligere er det å komme ut. Og jeg sier ikke at alle kommer ut av angsten eller andre lidelser, absolutt ikke. Men mange gir opp (og det forstår jeg), som igjen går utover synet på seg selv om igjen øker depresjon/angsten. Det hele er en ond sirkel. I dag kan jeg snakke med kompiser om depresjon og angst, og jeg får stadig høre om at en kompis har vært deprimert, vært hos psykolog osv. Og det er så fint, at det kan snakkes om.

Ikke alle som har "kompiser".

Anonymkode: 27579...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som har "kompiser".

Anonymkode: 27579...114

Og som sagt, jeg hadde ikke det selv. Over en periode på rundt 5 år. Men når jeg stilte spørsmålet "er du fornøyd med dette livet" til meg selv, så kunne jeg ikke svare ja ærlig. Så da oppsøkte jeg hjelp, søkte skole, kom inn, dukket opp svett som en gris første dagen, 5-7 panikkanfall men jeg fullførte dagen. Og det ble litt lettere for hver dag jeg fullførte. Men som jeg skrev, det var faen ikke lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen som bare har et miljø rundt seg som trekker en ned. Som ler av en og mobber, fordi man er en bortskjemt dritunge, eller evneveik, eller trygdemisbruker. Ingen hjelp eller støtte fra noen. Er det rart man gir opp?

Anonymkode: c3fad...7af

Men hvorfor beholder man et slikt miljø, som ikke gir en noe positivt? Nei, det er ikke rart folk gir opp, har full forståelse for det jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutes ago, Andreaswell said:

Men hvorfor beholder man et slikt miljø, som ikke gir en noe positivt? Nei, det er ikke rart folk gir opp, har full forståelse for det jeg!

Miljø og miljø. Er vel bare familie, slekt og deres bekjentskaper. Kanskje jeg skal flytte til Island. Får vel ta med seg trygda.

Anonymkode: c3fad...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...