Gå til innhold

Slutte med sukker / brus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg seriøst lyst til å slutte med brus, sjokolade og sukker generelt. Jeg er så sløv og uopplagt. Vet ikke hvor mye det har med sukkeret å gjøre, men i noen grad har det garantert med det å gjøre. Jeg får i meg veldig mye sukker. Prøver å "trappe ned", men det "klarer" jeg aldri. Nå har jeg drukket 0,5 liter brus i dag, så kanskje jeg skal si stopp for i dag?

Feit er jeg og.

Anonymkode: 68ae6...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AspieMonster

Ja bytt det ut med vann, mye bedre og billigere

Sunt kosthold og trening er bra for kropp og sjel

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg seriøst lyst til å slutte med brus, sjokolade og sukker generelt. Jeg er så sløv og uopplagt. Vet ikke hvor mye det har med sukkeret å gjøre, men i noen grad har det garantert med det å gjøre. Jeg får i meg veldig mye sukker. Prøver å "trappe ned", men det "klarer" jeg aldri. Nå har jeg drukket 0,5 liter brus i dag, så kanskje jeg skal si stopp for i dag?

Feit er jeg og.

Anonymkode: 68ae6...643

Hvis du greier det så er det jo fint. Jeg greier det ikke :(  prøver å begrense meg da. På dager med mye sukker så blir jeg også mer deprimert, lat og dorsk. Er også feit :(

Men jeg kan ikke gi opp heller, prøver hver dag. Noen ganger får jeg det til og andre ikke. :)

Ønsker deg lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg seriøst lyst til å slutte med brus, sjokolade og sukker generelt. Jeg er så sløv og uopplagt. Vet ikke hvor mye det har med sukkeret å gjøre, men i noen grad har det garantert med det å gjøre. Jeg får i meg veldig mye sukker. Prøver å "trappe ned", men det "klarer" jeg aldri. Nå har jeg drukket 0,5 liter brus i dag, så kanskje jeg skal si stopp for i dag?

Feit er jeg og.

Anonymkode: 68ae6...643

Ikke ta for store steg da gir man opp så fort for det blir uoverkommelig. Selv drikker jeg omtrent ikke brus, men jeg er veldig glad i kjeks og sjokolade... Hvis du ikke klarer å holde deg unna er det greiest å la være å kjøpe det så man ikke har det i huset. Vær oppmerksom på at kunstige søtningsstoffer trigger hjernen til økt sukkersug så det er ikke nødvendigvis noen god ide å gå over til lettbrus (som forøvrig smaker pjuk i min munn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell

Jeg syns faktisk det var værre å trappe ned med sukker hver dag (hovedsaklig brus) enn å slutte å snuse. Var ikke overvektig, men sluttet da jeg hater å være avhengig av noe. Kun brus i helgen, som regel :blink:

Men jeg har blitt mer opplagt, det merker jeg godt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Noen mener det tar 6 uker å endre en vane. Jeg har også hørt to måneder. Hvis man først klarer å tvinge seg droppe brus i 6 uker så går det kanskje litt mer av seg selv etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, emilie321 said:

Hvis du greier det så er det jo fint. Jeg greier det ikke :(  prøver å begrense meg da. På dager med mye sukker så blir jeg også mer deprimert, lat og dorsk. Er også feit :(

Men jeg kan ikke gi opp heller, prøver hver dag. Noen ganger får jeg det til og andre ikke. :)

Ønsker deg lykke til :)

Tror det som fungerer best er å tenke "dagsrasjoner". :) Men er vel individuelt.

2 hours ago, Lillemus said:

Ikke ta for store steg da gir man opp så fort for det blir uoverkommelig. Selv drikker jeg omtrent ikke brus, men jeg er veldig glad i kjeks og sjokolade... Hvis du ikke klarer å holde deg unna er det greiest å la være å kjøpe det så man ikke har det i huset. Vær oppmerksom på at kunstige søtningsstoffer trigger hjernen til økt sukkersug så det er ikke nødvendigvis noen god ide å gå over til lettbrus (som forøvrig smaker pjuk i min munn).

Enig, må ta litt av gangen. Ev. bare tenke dagsrasjoner. Nei, lettbrus er ikke godt.

2 hours ago, Andreaswell said:

Jeg syns faktisk det var værre å trappe ned med sukker hver dag (hovedsaklig brus) enn å slutte å snuse. Var ikke overvektig, men sluttet da jeg hater å være avhengig av noe. Kun brus i helgen, som regel :blink:

Men jeg har blitt mer opplagt, det merker jeg godt :) 

Jeg vet ikke noe om nikotin. Men sukker gir store utslag på energien og humøret, det er sikkert.

1 hour ago, Gargamel said:

Noen mener det tar 6 uker å endre en vane. Jeg har også hørt to måneder. Hvis man først klarer å tvinge seg droppe brus i 6 uker så går det kanskje litt mer av seg selv etterpå.

Gikk noen måneder på vann for noen år siden. Men en dag bestemte jeg meg for å unne meg en Pepsi Max, og fra der var veien kort til Ekte Vare. Og så havnet jeg på kjøret igjen.

Anonymkode: 68ae6...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det som fungerer best er å tenke "dagsrasjoner". :) Men er vel individuelt.

Enig, må ta litt av gangen. Ev. bare tenke dagsrasjoner. Nei, lettbrus er ikke godt.

Jeg vet ikke noe om nikotin. Men sukker gir store utslag på energien og humøret, det er sikkert.

Gikk noen måneder på vann for noen år siden. Men en dag bestemte jeg meg for å unne meg en Pepsi Max, og fra der var veien kort til Ekte Vare. Og så havnet jeg på kjøret igjen.

Anonymkode: 68ae6...643

Tenk på alle pengene du sparer. Må bli mange tusen i året, minst.

Anonymkode: cf1cd...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tenk på alle pengene du sparer. Må bli mange tusen i året, minst.

Anonymkode: cf1cd...ded

Nå ble jeg deprimert.

Anonymkode: 68ae6...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme om dagen🤢 Det er vel bare å holde ut ubehag en periode, for å så få det bedre. Akk, så enkelt, og så vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Netflix og kokka på kvelden. Farvel.

Anonymkode: 68ae6...643

Her må det virkelig jobbes med egostyrken.

Anonymkode: 2151d...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Her må det virkelig jobbes med egostyrken.

Anonymkode: 2151d...32b

Hm...

Anonymkode: 68ae6...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg seriøst lyst til å slutte med brus, sjokolade og sukker generelt. Jeg er så sløv og uopplagt. Vet ikke hvor mye det har med sukkeret å gjøre, men i noen grad har det garantert med det å gjøre. Jeg får i meg veldig mye sukker. Prøver å "trappe ned", men det "klarer" jeg aldri. Nå har jeg drukket 0,5 liter brus i dag, så kanskje jeg skal si stopp for i dag?

Feit er jeg og.

Anonymkode: 68ae6...643

Jeg tror det er helt individuelt hvorvidt det fungerer best med gradvis nedtrapping eller mer radikale endringer umiddelbart. Det blir akkurat som det for noen er en god løsning med måtehold, mens det for andre fungerer best med totalavhold i forhold til alkohol.

Hvis du ikke allerede har prøvd det, så kunne du jo ha forsøkt å kutte all brus og all sjokolade i 30 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg deprimert.

Anonymkode: 68ae6...643

Lever bare en gang, gidder ikke å tenke "spare her og spare der". Jommen sa jeg smør.

Anonymkode: d976b...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, frosken said:

Jeg tror det er helt individuelt hvorvidt det fungerer best med gradvis nedtrapping eller mer radikale endringer umiddelbart. Det blir akkurat som det for noen er en god løsning med måtehold, mens det for andre fungerer best med totalavhold i forhold til alkohol.

Hvis du ikke allerede har prøvd det, så kunne du jo ha forsøkt å kutte all brus og all sjokolade i 30 dager?

Ser ingen grunn til totalavhold. Har ganske mye å gå på her... fråtsing.

Anonymkode: 68ae6...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lever bare en gang, gidder ikke å tenke "spare her og spare der". Jommen sa jeg smør.

Anonymkode: d976b...d4f

Hm...

 

 

Anonymkode: cf1cd...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går sånn passe med dette. I går og i dag var gjeldende. Det er bedre enn det var før i uken, og i helgen.

Note to self: aldri kjøp Twist på tilbud.

Anonymkode: 68ae6...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...