Gå til innhold

Slanger blir tillatt som kjæledyr i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andreaswell
16 minutter siden, frosken skrev:

Hmmm... er det ikke noe naturlig avgang med disse dyrene dine? Jeg mener man må beholde dyr man skaffer seg til de dør en naturlig død, så jeg kan ikke ha skilpadde, innser jeg;-)

 

Er visst ikke det. Skilpadda tok vi imot, omplassering. Var egentlig meningen å finne et nytt hjem til den, men har nå blitt en naturlig del av familien da. Har en liten rakker av en chihuahua på 17 år også, tre andre på 8-9 år. Noe gjør vi vel riktig :) Du må jo få deg frosk, vet ikke hvor mye glede det er men :P 

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
55 minutes ago, frosken said:

Hmmm... er det ikke noe naturlig avgang med disse dyrene dine? Jeg mener man må beholde dyr man skaffer seg til de dør en naturlig død, så jeg kan ikke ha skilpadde, innser jeg;-)

 

Jeg synes at om man dør selv, så er det gyldig "fraværsgrunn." Ellers kan vel knapt noen ha skilpadde. Den får vel heller gå i arv, eller testamenteres bort til en dyrehage?

Anonymkode: 5b729...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Andreaswell said:

Nymfeparakitten har aldri vært innelåst i bur og får fly rundt i huset. Aldri stukket av på sommeren heller. Gener? Pfft, den trives. Mange husdyr dør om de ikke trives eller får riktig stell. Og skilpadda kan gå rundt hele dagen den altså. Går relativt fort også. Koser seg gløgg ute i hagen på sommeren ja :) 

Har du noen gang spurt nymfeparakitten din om han/hun heller kunne tenke seg lengre flyveturer ute i det fri, og nyte frisk luft under vingene og oversiktsbilde av det fantastiske landskapet vi tross alt har i dette landet? Skal vedde på at den heller ville flydd ute i 20 minus, selv med garanti for "icing" på vingene. Klart de skal få godt stell, men jeg ville ikke sitte inne på en celle i årevis, selv om jeg ble foret opp med gåselever 5 ganger om dagen, luftet regelmessig på 10x10 meter, og fikk sove på silkelaken. Fort? Relativt i forhold til hva? Hvordan vet du det?

Anonymkode: 5b729...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang spurt nymfeparakitten din om han/hun heller kunne tenke seg lengre flyveturer ute i det fri, og nyte frisk luft under vingene og oversiktsbilde av det fantastiske landskapet vi tross alt har i dette landet? Skal vedde på at den heller ville flydd ute i 20 minus, selv med garanti for "icing" på vingene. Klart de skal få godt stell, men jeg ville ikke sitte inne på en celle i årevis, selv om jeg ble foret opp med gåselever 5 ganger om dagen, luftet regelmessig på 10x10 meter, og fikk sove på silkelaken. Fort? Relativt i forhold til hva? Hvordan vet du det?

Anonymkode: 5b729...b8c

Spør Karl (nymfeparakitten) daglig jeg ;) Han nyter livet, og flyr rundt i huset (130x3 kvm) så du bor nok i en mindre celle enn det han gjør. Gåselever spiser han ikke, er ingen kanibal ;) Og hvorfor skal han se norges landskap? Hører ikke til i norsk vill fauna. 

Hva du ville bryr jeg meg fint lite om, kunne ikke vært mindre i interessant. 

Gud du er en artig skrue. Like irriterende som en mygg, men mer artig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Andreaswell said:

Spør Karl (nymfeparakitten) daglig jeg ;) Han nyter livet, og flyr rundt i huset (130x3 kvm) så du bor nok i en mindre celle enn det han gjør. Gåselever spiser han ikke, er ingen kanibal ;) Og hvorfor skal han se norges landskap? Hører ikke til i norsk vill fauna. 

Hva du ville bryr jeg meg fint lite om, kunne ikke vært mindre i interessant. 

Gud du er en artig skrue. Like irriterende som en mygg, men mer artig :) 

Jeg har da ikke sagt at jeg bor i en celle. :P Har da heller ikke sagt at han spiser gåselever. ;) Fordi det kan være vanskelig å se annet landskap enn det norske, fordi du har frarøvet han muligheten til å leve i sitt opprinnelige landkskap.

Gud finnes sikkert ikke, og uansett har vel han/hun/det lite med dette å gjøre. ;) Mygg kan sikkert være fryktelig irriterende, eller kanskje ikke i det hele tatt. Det kommer vel også an på hvordan personen "takler et myggstikk" eller flere. Men at jeg er mer artig enn en mygg, er et flott kompliment som jeg skal ta med meg videre i livet! :) Ha en fortsatt fin kveld! :)

Anonymkode: 5b729...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, Andreaswell skrev:

Spør Karl (nymfeparakitten) daglig jeg ;) Han nyter livet, og flyr rundt i huset (130x3 kvm) så du bor nok i en mindre celle enn det han gjør. Gåselever spiser han ikke, er ingen kanibal ;) Og hvorfor skal han se norges landskap? Hører ikke til i norsk vill fauna. 

Hva du ville bryr jeg meg fint lite om, kunne ikke vært mindre i interessant. 

Gud du er en artig skrue. Like irriterende som en mygg, men mer artig :) 

Bor du på 390 kvm??

Anonymkode: c4996...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutes ago, Andreaswell said:

Gud du er en artig skrue.

Om Gud finnes, så la oss for all del håpe det. Å kjede seg i himmelen må være et sant helvete.

Anonymkode: 5b729...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da ikke sagt at jeg bor i en celle. :P Har da heller ikke sagt at han spiser gåselever. ;) Fordi det kan være vanskelig å se annet landskap enn det norske, fordi du har frarøvet han muligheten til å leve i sitt opprinnelige landkskap.

Gud finnes sikkert ikke, og uansett har vel han/hun/det lite med dette å gjøre. ;) Mygg kan sikkert være fryktelig irriterende, eller kanskje ikke i det hele tatt. Det kommer vel også an på hvordan personen "takler et myggstikk" eller flere. Men at jeg er mer artig enn en mygg, er et flott kompliment som jeg skal ta med meg videre i livet! :) Ha en fortsatt fin kveld! :)

Anonymkode: 5b729...b8c

Nei, men tenk så stort det er for nymfeparakitten min da :D

Det er ikke akkurat sånn at de blir kidnappa, frakta og solgt i Norge. Det drives oppdrett i Norge, og fuglene er født i fangenskap.

"Gud" er en talemåte. Kan godt bruke "Guri" i stedet om det føles bedre ;) 

Selve myggestikket er ikke ille, det er surringa rundt FØR evt stikket kommer som er irriterende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor du på 390 kvm??

Anonymkode: c4996...326

Ja, blir vel det. Tre etasjer da. Pluss et loft som vi ikke har begynt med ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om Gud finnes, så la oss for all del håpe det. Å kjede seg i himmelen må være et sant helvete.

Anonymkode: 5b729...b8c

Hmm denne var artig. "Å kjede seg i himmelen må være et sant helvete" :lol: Da har du nok ikke havnet i himmelen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Andreaswell said:

Nei, men tenk så stort det er for nymfeparakitten min da :D

Ja, det kunne kanskje vært det. ;) 

 

2 minutes ago, Andreaswell said:

Det er ikke akkurat sånn at de blir kidnappa, frakta og solgt i Norge. Det drives oppdrett i Norge, og fuglene er født i fangenskap.

Forferdelig at de må føde og blir født i fangenskap uansett. Et hån mot uttrykket "Fri som fuglen." En del fugler blir nok også smuglet, særlig luftveien.

 

5 minutes ago, Andreaswell said:

"Gud" er en talemåte. Kan godt bruke "Guri" i stedet om det føles bedre ;) 

Akkurat! Prøvde å kjenne etter, og kan ikke si at følelsene mine ble særlig påvirket i den ene eller den andre retning, verken med "Gud" eller "Guri". Du får nesten velge selv her etter hva som føles best for DEG. :) 

 

11 minutes ago, Andreaswell said:

Selve myggestikket er ikke ille, det er surringa rundt FØR evt stikket kommer som er irriterende :) 

Nå surrer du fælt synes jeg! :)

Anonymkode: 5b729...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutes ago, Andreaswell said:

Hmm denne var artig. "Å kjede seg i himmelen må være et sant helvete" :lol: Da har du nok ikke havnet i himmelen :P 

Jasså? :P 

Anonymkode: 5b729...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kunne kanskje vært det. ;) 

 

Forferdelig at de må føde og blir født i fangenskap uansett. Et hån mot uttrykket "Fri som fuglen." En del fugler blir nok også smuglet, særlig luftveien.

 

Akkurat! Prøvde å kjenne etter, og kan ikke si at følelsene mine ble særlig påvirket i den ene eller den andre retning, verken med "Gud" eller "Guri". Du får nesten velge selv her etter hva som føles best for DEG. :) 

 

Nå surrer du fælt synes jeg! :)

Anonymkode: 5b729...b8c

Jeg er kjent for å surre :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2017 den 21.51, Andreaswell skrev:

Absolutt ikke, om en har peiling. Skilpadda vår er 29 år, elsker å komme ut av terrariet, løper etter hundene og koser seg gløgg under peisen. Elsker å få snacks som druer og salat. Meget tam, følger etter oss og er selskapssyk. Kan ikke kjøpe noe sånt kun for å plassere de bort.

Har også en nymfeparakitt som normalt blir 15-20 år ved trivsel. Vår er 27 år gammel(!) Hadde den ikke trivdes ville den død.

Har selv hatt nymfeparakitt. Den var utrolig tam. Skulle bli kost med og den spiste ofte med oss, den elsket bla ertesuppe. Da fikk den litt på en tallerken, hvis ikke så prøvde den å spise fra våres skål. Har mange gode minner fra vi hadde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
3 minutter siden, emilie321 skrev:

Har selv hatt nymfeparakitt. Den var utrolig tam. Skulle bli kost med og den spiste ofte med oss, den elsket bla ertesuppe. Da fikk den litt på en tallerken, hvis ikke så prøvde den å spise fra våres skål. Har mange gode minner fra vi hadde den.

Fantastiske skapninger :) Mye personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen har bare alt.

Anonymkode: 4d38c...0dd

Hva/hvem sikter du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutes ago, Andreaswell said:

Hva/hvem sikter du til?

De som har dyre kaffemaskiner. ;) Da har man alt, når man tar seg råd til det.

Anonymkode: 4d38c...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som har dyre kaffemaskiner. ;) Da har man alt, når man tar seg råd til det.

Anonymkode: 4d38c...0dd

Oh lord :blink: Saklig i denne tråden.

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...