Gå til innhold

Trening uke 19


Lillemus

Anbefalte innlegg

Tja...  Joda, har da vært litt ute, men...

Onsdag - ble 2 turer for å se etter fugler før jobben, ikke de helt store, men det ble ca. 3,5 km i alle fall

Torsdag - 3,4 km / 30:24 min motbakkeintervaller

Søndag - 2 km rusletur med to venner for å se etter fugler + 5,7 km / 42 min rolig joggetur på ettermiddagen

Kunne definitivt vært bedre ser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

En veldig bra uke. 

På mandag var det sykling til og fra jobb pluss styrketrening ca 45 min. 

Tirsdag syklet jeg 20 km og løp 5km. De 5 kilometerne var absolutt maks tempo. Dvs langt over maks de første to, og så prøve å overleve de neste tre. Jeg ble helt utslått.

Onsdag var det styrketrening igjen. 

Fredag styrketrening og sykling til/fra jobb. 

Lørdag: Rolig joggetur på 10km.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn passe. ?

3 x intervall/styrke (tot. 1 1/4 t hver gang), en gåtur ca 8 km med mye stigning + en kveld natteravn, rolig, men ble vel 17.000 skritt. Ble vel egentlig en bra uke, men burde hatt noe skikkelig gjennomkjøring, må få til spinning til uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

En god uke! Jeg ble så inspirert av alle her som hadde løpt forrige uke, at jeg kom meg ut på løping jeg også :)

Mandag: Løp 8,4 km i skogen på 1 time og 2 minutter. Følte jeg fløy på stiene!

Tirsdag: 43 min styrketrening hjemme 

Onsdag: Løp 5,4 km på asfalt på 40 min. Mye tyngre i beina denne dagen.

Torsdag: crawletrening i 1 time og 10 min - ca 1000 meter. Dødstungt!

Lørdsg: Gåtur med mannen i lysløypa - 6,9 km på 1 time og 23 min (var innom butikken i 10 min på veien)

Søndag: lang tur i skogen med mannen: 11,7 km på 2 timer og 55 min.

Er fornøyd med uka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Kunne vel ha vært ei bedre uke, men er fornøyd meg dagen i dag.

 

Mandag : Trening på Evo i en time. 15 min oppvarming på tredemølla. Resten styrke.

Tirsdag: 4 km joggetur.

Onsdag : Ingenting.

Torsdag: Trening på Evo i en time. 15 min oppvarming på tredemølla. Resten styrke.

Fredag. Ingenting.

Lørdag: Ingenting.

Søndag: I dag prøvde jeg meg på den første mila. 1 time og 13 min. Tatt i betrakting alderen og at jeg ikke har løpt så mye, tror jeg ikke det var så aller verst :) Hadde vært gøy å klare under en time i løpet av sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, påskelilje skrev:

Onsdag: Løp 5,4 km på asfalt på 40 min. Mye tyngre i beina denne dagen.

Vær forsiktig med asfaltløping! Det er hardt for hele kroppen, finn løyper med så lite asfalt som mulig, men enkelte ganger må man jo innom asfalten da. Var litt asfalt på meg i går også, men jeg løper gjerne i gressrabatten og i veikanten om det er mulig. Og det er jeg ikke alene om ser jeg på tråkkene som blir i gresskanten. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell

Tja, kunne vært bedre!

Mandag- Styrke og løping på mølle (10km)

Tirsdag- Yoga 2 timer

Onsdag- Riding faktisk, lenge sien sist!

Torsdag- Yoga 2 timet

Helgen fri :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, Lillemus skrev:

Vær forsiktig med asfaltløping! Det er hardt for hele kroppen, finn løyper med så lite asfalt som mulig, men enkelte ganger må man jo innom asfalten da. Var litt asfalt på meg i går også, men jeg løper gjerne i gressrabatten og i veikanten om det er mulig. Og det er jeg ikke alene om ser jeg på tråkkene som blir i gresskanten. :) 

Ja, jeg prøver å være forsiktig og løpe i kanten der det er mulig. Har jo en litt kronglete rygg som virker for tiden, og vil absolutt ikke tilbake til vinterens status!

Men jeg glemte å rapportere 6 timers kjøkkentjeneste i konfirmasjon på lørdag. Det var tungt! Hadde tenkt å ta på skritteller, men det glemte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
36 minutter siden, Andreaswell skrev:

Tja, kunne vært bedre!

Mandag- Styrke og løping på mølle (10km)

Tirsdag- Yoga 2 timer

Onsdag- Riding faktisk, lenge sien sist!

Torsdag- Yoga 2 timet

Helgen fri :wub:

Så gøy at du også rir :-)

Jeg skal ri til helgen - gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, Nicklusheletida skrev:

 

Søndag: I dag prøvde jeg meg på den første mila. 1 time og 13 min. Tatt i betrakting alderen og at jeg ikke har løpt så mye, tror jeg ikke det var så aller verst :) Hadde vært gøy å klare under en time i løpet av sesongen.

Lykke til! Du kan jo starte med et mål om 5k under 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Gargamel skrev:

Lykke til! Du kan jo starte med et mål om 5k under 30 min.

Ja, nå skal jeg høre på deg som har løpeerfaring :)

Jeg tror jeg gjorde 2 feil da jeg startet. 

1. Ambisjonsnivået var for høyt i forhold til løpeformen. Jeg hadde valgt meg ut en for tøff løype med mange motbakker.

2. Jeg løp mesteparten på asfalt, jeg begynte å halte i bruddbeinet og jeg følte meg generelt utslitt i mange dager etterpå ;)

Dette gjorde at jeg holdt på å gi opp hele løpinga og tenkte jeg var for gammel til å drive med dette .

Men så har jeg litt konkuranseinstikt fortsatt og var nysgjerrig på å finne ut hva jeg løper en mil på. I går løp jeg en lettere løype og jeg løp ikke på asfalt. Jeg var uthvilt i kroppen og hadde ikke trent styrke dagen før. Styrketreninga gjør meg tung i beina.

Skal ikke løpe på asfalt på en god stund nå.

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prøver å løpe tre ganger om uken. Er det nok for å komme i form til å løpe 5 km på 22 min.?Jeg prøver å løpe tre ganger om uken. Er det nok for å komme i form til å løpe 5 km på 22 min.?

Anonymkode: a5ba1...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å løpe tre ganger om uken. Er det nok for å komme i form til å løpe 5 km på 22 min.?Jeg prøver å løpe tre ganger om uken. Er det nok for å komme i form til å løpe 5 km på 22 min.?

Anonymkode: a5ba1...89c

Det kommer helt an på utgangspunktet ditt. Folk har stor fremgang i starten, men så kreves det stadig mer for å få fremgang. 

Hva løper du på nå, og hvor lenge har du trent?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

umakenverdt

Denne uken var ikke like god som forrige uke, men jeg er ok fornøyd likevel ^_^ Kunne vært bedre, men kunne absolutt vært verre også ;) 

Mandag: 7,27 km på 1 time og 18 min.

Tirsdag: 10,86 km på 2 timer og 17 minutter

Onsdag: 3,09 km på 41 minutter

Torsdag og fredag ble det ikke noe.

I helgen var jeg bortreist, og det ble ingen faktisk trening, men en del gåing: 29 851 skritt på lørdag og 20 149 skritt på søndag. Vet ikke om antall skritt ble telt på riktig måte, men det ble uansett en del gåing som jo er en form for aktivitet :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...