Gå til innhold

Smerter i kne


erty123

Anbefalte innlegg

Hei!

For rundt tre uker siden var jeg på fotballtrening og vridde venstre kne. Det skjedde ved at jeg sto i ro og skulle skjerme et sånn lite mål, også ble jeg dyttet og falt på en måte som så ut som jeg satte meg ned. Jeg vridde kneet iallefall utover, slik at det gjorde litt vondt der og da, men ga seg etter hvert. Satte meg verken ned eller la ispose på. Samme kveld kjente jeg sterke smerter på bakside av kneet, og smertene var ganske vonde den natta. Gjorde vondt å bøye det og vri det til begge sider. 

Tok meg en ukes pause fra fotball, i håp om at smertene skulle gi seg. Noe de ikke gjorde. Men nå får jeg ikke vondt av å løpe eller gå, men sitter jeg lenge i ro med beina i 90 grader f.eks, og skal strekke dem ut, så kjenner jeg noe som minner om en strekk på baksiden av kneet. Itillegg så kjenner jeg litt murring hvis jeg går i oppover- eller nedoverbakker. 

Derfor lurer jeg på om noen vet hva det kan være? Behøver jeg en legetime? Eller er det nok å ta det litt med ro og kanskje gjøre noen styrkeøvelser med knærne? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andreaswell
På 15.5.2017 den 19.55, erty123 skrev:

Hei!

For rundt tre uker siden var jeg på fotballtrening og vridde venstre kne. Det skjedde ved at jeg sto i ro og skulle skjerme et sånn lite mål, også ble jeg dyttet og falt på en måte som så ut som jeg satte meg ned. Jeg vridde kneet iallefall utover, slik at det gjorde litt vondt der og da, men ga seg etter hvert. Satte meg verken ned eller la ispose på. Samme kveld kjente jeg sterke smerter på bakside av kneet, og smertene var ganske vonde den natta. Gjorde vondt å bøye det og vri det til begge sider. 

Tok meg en ukes pause fra fotball, i håp om at smertene skulle gi seg. Noe de ikke gjorde. Men nå får jeg ikke vondt av å løpe eller gå, men sitter jeg lenge i ro med beina i 90 grader f.eks, og skal strekke dem ut, så kjenner jeg noe som minner om en strekk på baksiden av kneet. Itillegg så kjenner jeg litt murring hvis jeg går i oppover- eller nedoverbakker. 

Derfor lurer jeg på om noen vet hva det kan være? Behøver jeg en legetime? Eller er det nok å ta det litt med ro og kanskje gjøre noen styrkeøvelser med knærne? 

 

Om du fortsatt sliter bør du kanskje kontakte fastlege.

Eller du kan ringe skadetelefonen.

https://www.fotball.no/klubb-og-leder/forsikring/2016/idrettens-skadetelefon/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...