Gå til innhold

Hei, trenger noen råd.


aa-k-j

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sørg for tilstrekkelig med søvn og hvile hvis det ikke hjelper sjekk i tankene dine om du har noenskjellelig grunn til å tro at noen " forfølger" deg(noe uoppgjort med en eks?) Sannsynligvis ingen grunn til uro eller feks hoppe av trikken for å ta neste buss eller lignende

Sørge for godt med søvn og hvile og noe fritid hvor man ikke har mye ansvar for noen

Mulig man bør ta opp noe med psykiateren om noe medisin hvis ikke gir seg men du virker så bevisst dette Kanskje det ikke er rett behandler for deg?

Ta vare på helsa Helsa er det fornemmste og viktigste.

Lykke til

Anonymkode: 032f8...034

Sover greit og har ikke noe uoppgjort med noen. Har begynt med litt sykling etter flere års "pause". Gjør terrassen istand til sommeren med vask og med planter så gjør mye for tiden, men er vanskelig likevel for føler naboene ser på meg mens jeg er på terrassen. Tankene og følelsen er hyppigere enn tidligere likevel. Men tar det opp med fastlegen så får jeg bare ta det som det kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kanuttius

Jeg vil tippe på at du har paranoide vrangforestillinger. Jeg har det når jeg blir sliten og mer enn sliten. Jeg fungerer på en måte bra i hverdagen men alt er ett spill. Jeg må ikke røpe for andre at jeg er redd for de som spionerer på meg rundt huset. De vil meg vondt og følger etter meg overalt. Røper jeg meg vil de drepe meg...og de er fra Bosnia av alle ting. Psykologen sier disse tankene er klassiske for paranoide vrangforestillinger. Behandlingen består i å verne meg for inntrykk og sørge for et stabilt trygt miljø samt at jeg må våge å si noe til en jeg stoler på som Kan forstå at "nå er hun så syk igjen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BamseLiten skrev:

Jeg vil tippe på at du har paranoide vrangforestillinger. Jeg har det når jeg blir sliten og mer enn sliten. Jeg fungerer på en måte bra i hverdagen men alt er ett spill. Jeg må ikke røpe for andre at jeg er redd for de som spionerer på meg rundt huset. De vil meg vondt og følger etter meg overalt. Røper jeg meg vil de drepe meg...og de er fra Bosnia av alle ting. Psykologen sier disse tankene er klassiske for paranoide vrangforestillinger. Behandlingen består i å verne meg for inntrykk og sørge for et stabilt trygt miljø samt at jeg må våge å si noe til en jeg stoler på som Kan forstå at "nå er hun så syk igjen".

Har det slik uansett. Skjermer meg litt spesielt fra negative ting, men hjelper ikke mot dette. Har et greit og stabilt miljø. Er usikker egentlig på hva dette er, men er så langt ikke overbevist om at noen er ute etter å ta meg. Men har problemer med å stole på folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte naboer er veldig spesielle og enkelte såkalte "klassekamerater" kan nå være i jobb hvor de har innsyn til alt mulig og kan instruere sine kumpaner til å drive deg over grensen mentalt fordi de ønsker kanskje boligen din Man kan ikke tro på julenissen i dag Kanskje skriver du på noe som fjern familien er redde for kan innebære spekulasjoner om dem selv

Kanskje naboer mener at huset der du bor bør ha en annen farge eller er redde for at det skal vokse opp et høyhus på tomta Driver du å søker jobb kan det være konkurrenter som ønsker å sverte deg på noe måte Overvåkingspolitiet kan jakte på noen i naboleiligheten og ta med din telefonlinje i samme slengen da det tekniske ikke er finmaskede nok? Har du tenkt på det?  Kan være noen mener du bør legges inn på sykehus å utsettes for vilkårlig behandling

Det er jo også mulighet for at det bare er velmenende mennesker som mener du bør være og leve slik og slik og tenke det og det

Kanskje er du veldig følsom for endringer i tiden og samfunnet

Storbymiljø har ofte veldig spesielle utfordringer

Og snakke med legen som kjenner deg er veldig klokt det er ikke hva jeg mener ,men man leser så mye og virkeligheten har i våre dager mer enn begynt å overgå fantasien i grusomheter

Å ta det rolig og snakke med legen er nok det beste rådet

Håper det går godt og at det passerer og ikke medfører at du mister verdifull tid og livskraft😊

Anonymkode: 032f8...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 16.5.2017 den 12.41, aa-k-j skrev:

Må sies at under utredningen som kom det fram paranoide trekk i diagnosen, men uten at det ble en egen diagnose. Ble fjernet senere uten at jeg vet hvorfor. Har nå bestilt time. Måtte uansett pga jeg må øke lamictalen. Har stått på 100 mg ei god stund med serumspeil på 8. Legen ville øke, men jeg ville ikke akkurat da. Så får se hva jeg gjør. 

I slike tilfeller vet jeg det tidligere er blitt foreslått å øke antipsykotikaen. Du skriver at du går på minste dose, så der har du en del å gå på. Kanskje er det bare det som skal til. 

Anonymkode: 4074d...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Disse fra Bosnia kan jeg se for meg feks når jeg sitter på bussen Men nå får alt bare gå som det går

Ser jeg ut av vinduet kan jeg huske filmen om Rowanda Miljøet var vanlig villamiljø

Heldigvis er ikke min person avhengig av slike ting Jeg vet at dette er ting jeg er imot og brakt inn i livet av helt andre mennesker

Håper bare dere har bedre terapauter enn jeg opplevet

Ikke så dumt å skrive om det hele å la det stå til bare

Man har jo full dikterisk frihet og kan beskrive sannheten som man selv ser Man er jo sluttet skolebok har kanskje noe kroner til å få gitt det ut. Alternativ en gammel stensilmaskin på Finn man behøver jo ikke si hvem av figurene i boken som er en selv

Dere høres veldig flinke og arbeidssomme ut men samtidig veldig i tvil hele tiden om dere nå er blitt psykotiske

Jeg er bare hjertesyk føler jeg med en forferdelig mavekatarr begynnende kols og en stikkende lungwkreft og mange livetutmobbere.

Disse antipsykotiske medisinene er veldig tvilsomme og setter stort spørsmål om noe virkestoff overhodet?

Anonymkode: 032f8...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte naboer er veldig spesielle og enkelte såkalte "klassekamerater" kan nå være i jobb hvor de har innsyn til alt mulig og kan instruere sine kumpaner til å drive deg over grensen mentalt fordi de ønsker kanskje boligen din (...)

Overvåkingspolitiet kan jakte på noen i naboleiligheten og ta med din telefonlinje i samme slengen da det tekniske ikke er finmaskede nok? Har du tenkt på det?  Kan være noen mener du bør legges inn på sykehus å utsettes for vilkårlig behandling

Anonymkode: 032f8...034

Hva i alle dager er det du mener her? På hvilken måte er det til hjelp for en som ber om råd mot følelsen av å være forfulgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
På 16.5.2017 den 13.09, aa-k-j skrev:

Nei heldigvis ikke. Men mistenker mye at det er mikrofon i bilen og leiligheten og at mobilen blir overvåket. Men så igjen avfeier jeg det. Bør vel tas tak i før det blir verre. Risikoen er jo der. 

Jeg har til tider vært overbevist om at telefonen er avlyttet, det tror jeg stemmer og. Og trodde at folk hadde tilgang til e.posten min, det tror jeg ikke stemmer. Men på telefonen hørte jeg klikkelyder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At personen tenker over om noen virkelig overvåker og forfølger ham eller henne Om man om ikke annet for seg selv har en begrunnet oppfatning av det stiller man sterkere i møtet med behandlingssystemet tror jeg og hvis plagene blir overkommelige med medisin eller forandring i terapi eller medisin vet man jo litt mer for seg selv om ikke annet

Men jeg ser klart at min situasjon er en annen Jeg representerer andre erfaringer og har opplevet andre ting Har ikke den tilliten til behandlingssystemet dere har

Beklager hvis dette var feil signaler å sende Medisin og ro i egen situasjon virker av og til veldig bra for meg og men jeg kan ikke fri meg fra å tenke Hvor dum er jeg nå Men dere har kanskje flere allierte i helseapparatet osv.

Men systemet behøver ikke virke likt for alle😊Ønsker all mulig lykke til og aldri dumt å komme seg av sted til legen😊

Anonymkode: 032f8...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager hvis jeg har sagt feil eller ikke forstått situasjonen

Når jeg er "psykotisk"er jeg ikke så skriveverbal

Men vi er forskjellige Noe annet ville være kjedelig

Anonymkode: 032f8...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg ser klart at min situasjon er en annen Jeg representerer andre erfaringer og har opplevet andre ting Har ikke den tilliten til behandlingssystemet dere har

Dette var svar til meg?  Jeg skrev ingenting om behandling, jeg lurte helt konkret på hva f.eks. dette her skulle bety:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte naboer er veldig spesielle og enkelte såkalte "klassekamerater" kan nå være i jobb hvor de har innsyn til alt mulig og kan instruere sine kumpaner til å drive deg over grensen mentalt fordi de ønsker kanskje boligen din

Slik jeg forstår dette (men jeg kan ta feil, derfor ba jeg deg utdype), mener du at noen med "innsyn til alt mulig" (folk som jobber i det offentlige? i helsevesenet?) kan "instruere noen" til å plage en person for å overta vedkommendes bolig når h*n bryter sammen.  Det synes jeg høres ut som ren fantasi, alternativt en skrekkhistorie fra en annen type samfunn enn det jeg bor i. Hvis du har erfaringer som tyder på at dette er så sannsynlig at trådstarter bør tenke over denne muligheten, vil jeg gjerne høre mer om dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, laban skrev:

Dette var svar til meg?  Jeg skrev ingenting om behandling, jeg lurte helt konkret på hva f.eks. dette her skulle bety:

Slik jeg forstår dette (men jeg kan ta feil, derfor ba jeg deg utdype), mener du at noen med "innsyn til alt mulig" (folk som jobber i det offentlige? i helsevesenet?) kan "instruere noen" til å plage en person for å overta vedkommendes bolig når h*n bryter sammen.  Det synes jeg høres ut som ren fantasi, alternativt en skrekkhistorie fra en annen type samfunn enn det jeg bor i. Hvis du har erfaringer som tyder på at dette er så sannsynlig at trådstarter bør tenke over denne muligheten, vil jeg gjerne høre mer om dem. 

Ja der må jeg si meg enig med deg. Tror neppe noen vil "jage" meg fra boligen. Verken boligen eller beliggenheten har noen nevneverdig verdi. Men fantasifull og kreativ tankegang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2017 den 12.07, aa-k-j skrev:

Har nå i lengre tid vært plaget med tanker som er direkte flaut å snakke om. Har ikke fortalt noen om det. Verken fastlegen eller DPS (har ikke tilbud der lenger). Jeg tenker og til tider mistenker at jeg blir overvåket/avlyttet (leiligheten, mobilen og bilen) for så igjen avfeie det med at fantasien min løper løpsk. Begynte for snart 2 år siden og har gradvis eskalert. Det begynte kun med tanker, men nå er det både tanker og mistanke. Prøver å ignorere det, men synes det blir mer og mer vanskelig. Plagsomt er det også. Er det noe poeng å fortelle dette til fastlegen? Og hva er egentlig dette? 

Ps: angsten jeg slet med i lengre tid fikk jeg behandling for og er så og si borte. Bruker kun lamictal og minste dose Seroquel og Sarotex (søvn). 

Jeg tror det er såkalt tankekjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, kovakova skrev:

Jeg tror det er såkalt tankekjør

Nei tankekjør har jeg hatt og dette får jeg når jeg er "stabil" mens tankekjør får jeg når jeg er ustabil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, aa-k-j skrev:

Nei tankekjør har jeg hatt og dette får jeg når jeg er "stabil" mens tankekjør får jeg når jeg er ustabil. 

Fins ingen fasit på hva som er tankekjør så begge kan være det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, aa-k-j skrev:

Nei tankekjør har jeg hatt og dette får jeg når jeg er "stabil" mens tankekjør får jeg når jeg er ustabil. 

Ap hjelper mot tankekjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, kovakova skrev:

Men man må ha høy nok dose

Ja man må ha høy dose. Husker en gang jeg var innlagt, alle klagde jo på tankekjør så tror det er ganske vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kovakova skrev:

Fins ingen fasit på hva som er tankekjør så begge kan være det

Tankekjør gjør at jeg har store problemer med innsovningen noe jeg ikke har. Jeg har paranoide trekk ifølge DPS og fastlegen har merket at jeg er mistenksom av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, aa-k-j skrev:

Tankekjør gjør at jeg har store problemer med innsovningen noe jeg ikke har. Jeg har paranoide trekk ifølge DPS og fastlegen har merket at jeg er mistenksom av meg. 

Ap gjelder fremdeles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...