Gå til innhold

Klump på kjønnslepper


Kaneloveralt

Anbefalte innlegg

Kaneloveralt

Hei! I morges oppdaget jeg en veldig vond klump på størrelse med en ert i underlivet. Har lest meg igjennom dette forumet og annet Google har å by på for å finne ut hva det kan være, men kan utelukke følgende:

Kjønnsvorter eller herpes: Har ikke hatt sex siden januar, og både jeg og partner er testet.

Bartholinkjertel: Klumpen sitter for høyt oppe, på høyde med klitoris.

Inngrodd hår: Selv om det tidsmessig passer med sist jeg stusset kjønnshårene, så sitter klumpen alt for langt inne til at det kan vokse hår der. Jeg har tidligere hatt talgkjertler eller inngrodd hår (usikker) på venusberget men de har som regel minsket etter å ha blitt tatt hull på. Denne prøvde jeg å klemme hull på. Det gjorde veldig vondt, og det kom noe verk ut. Men jeg vil si klumpen fortsatt er ertestor.

Jeg fikk satt inn en hormonspiral for en måneds tid siden. Kan det være en årsak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det har ikke sammenheng med hormonspiralen, men kan være en talgkjertel, evt med betennelse etter din beskrivelse. Hvis den ikke er moden for tømming, dvs myk i konsistensen, så er det best ikke å røre den. Få evt legen til å se på den.

Vennlig hilsen Mettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...