Gå til innhold

Hormonspiral- mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk satt inn hormonspiral i november. Har etter den tid hatt regelmessig menstruasjon. Er dette vanlig? Har ingenting å si for meg, da jeg egentlig håpet å ikke miste den:)

Men så leste jeg en plass, at dersom en har mensen med hormonspiral, er det ikke sikkert den sitter rett? Stemmer dette?

kan en få mensen regelmessig, og likevel være gravid? 

Anonymkode: 03190...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt også inn hormonspiral i november og har som deg, regelmessig blødning.   Det er jo ikke en menstruasjon egentlig, men en svak variant av det den var før. 


Jeg håper egentlig at blødningene skal stoppe helt opp, for de trigger migreneanfall for meg. Det var derfor jeg satte den inn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar:) Greit å høre det er flere. Syntes plutselig at "alle" mister mensen, unntatt meg...

Anonymkode: 03190...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

De fleste får endring i menstruasjonene med hormonspiral, men ikke alle. Etter et år er ca 15% uten menstruasjon, etter tre år ca 20% og etter 5 år ca 25%. Tallene avhenger av typen av hormonspiral hvor Mirena medfører størst sjanse for at menstruasjonen forsvinner og Jaydess minst sjanse. Så det du har hørt, stemmer ikke med virkeligheten.

Menstruasjon er et tegn på at du ikke er gravid.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

De fleste får endring i menstruasjonene med hormonspiral, men ikke alle. Etter et år er ca 15% uten menstruasjon, etter tre år ca 20% og etter 5 år ca 25%. Tallene avhenger av typen av hormonspiral hvor Mirena medfører størst sjanse for at menstruasjonen forsvinner og Jaydess minst sjanse. Så det du har hørt, stemmer ikke med virkeligheten.

Menstruasjon er et tegn på at du ikke er gravid.

Vennlig hilsen Mette

Tusen takk for svar! 

Anonymkode: 03190...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...