Gå til innhold

Ukas vekt - uke 20


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Årets slappeste uke, med bortimot null trening og mye søt mat (les kake og is og brus) på 17. mai... - tilbake til 73-tallet :huh:

Startvekt 1. januar 2017:     75,5 kg

Mål:                                      69,0 kg

Forrige uke:                         72,9 kg

Dagens vekt:                        73,3 kg

Jaja - jeg får løpe en lang tur i morgen, tenker jeg, og så starter jeg med nytt mot :)

Første sykle-til-jobben-dag for min del i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andreaswell

Startvekt Januar 2017- 107kg

Mål- 87kr

Forrige uke- 98kg

Dagens vekt- 96kg

Klarte å holde meg unna søtsaker på 17.mai, har faktisk mindre og mindre lyst på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
14 minutter siden, Andreaswell skrev:

Startvekt Januar 2017- 107kg

Mål- 87kr

Forrige uke- 98kg

Dagens vekt- 96kg

Klarte å holde meg unna søtsaker på 17.mai, har faktisk mindre og mindre lyst på det.

Oi! Du har gått ned 9 kilo siden januar! Hva er hemmeligheten?

Jeg hadde jo totalt godtestopp i vinter/vår, og det gikk egentlig veldig greit. Mistet også lyst på godteri og brus etter noen uker. Burde egentlig begynne igjen, for jeg er litt viljesvak når jeg "får lov". Stresser med organisering av et sommerarrangement, og på tirsdag var jeg så frustrert at jeg kjøpte BÅDE wienerbrød og sjokolade for å gi meg selv en belønning for innsatsen jeg gjør og motbøren jeg får på tåpelige ting med dette arrangementet. Ikke noen særlig lur strategi, og ikke noe jeg pleier å gjøre - men denne uka er blitt en unntaksuke, og heldigvis er uka snart slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
6 minutter siden, påskelilje skrev:

Oi! Du har gått ned 9 kilo siden januar! Hva er hemmeligheten?

Jeg hadde jo totalt godtestopp i vinter/vår, og det gikk egentlig veldig greit. Mistet også lyst på godteri og brus etter noen uker. Burde egentlig begynne igjen, for jeg er litt viljesvak når jeg "får lov". Stresser med organisering av et sommerarrangement, og på tirsdag var jeg så frustrert at jeg kjøpte BÅDE wienerbrød og sjokolade for å gi meg selv en belønning for innsatsen jeg gjør og motbøren jeg får på tåpelige ting med dette arrangementet. Ikke noen særlig lur strategi, og ikke noe jeg pleier å gjøre - men denne uka er blitt en unntaksuke, og heldigvis er uka snart slutt...

Jeg gikk fra 67kg til 107kg på 1,5 år. (Trøstespising og AD) Skal sies at jeg var meget undervektig etter en lang tid på Ritalin hvor jeg ikke spiste omtrent.

Har rett og slett innsett at jeg må slutte å belønne meg med usunne godsaker. Nå spiser jeg mindre posjoner og skipper kveldsmat som regel. Om jeg er veldig sulten blir det knekkebrød med egg eller frokostblanding. Sluttet å drikke brus på hverdagen, det har hjulpet på! Også er det Yogaen da som har gitt meg stor "trenings"glede. 

Tidligere så kjøpte jeg meg noe godt så fort jeg var stressa, deppa eller følte jeg fortjente det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 minutter siden, Andreaswell skrev:

Jeg gikk fra 67kg til 107kg på 1,5 år. (Trøstespising og AD) Skal sies at jeg var meget undervektig etter en lang tid på Ritalin hvor jeg ikke spiste omtrent.

Har rett og slett innsett at jeg må slutte å belønne meg med usunne godsaker. Nå spiser jeg mindre posjoner og skipper kveldsmat som regel. Om jeg er veldig sulten blir det knekkebrød med egg eller frokostblanding. Sluttet å drikke brus på hverdagen, det har hjulpet på! Også er det Yogaen da som har gitt meg stor "trenings"glede. 

Tidligere så kjøpte jeg meg noe godt så fort jeg var stressa, deppa eller følte jeg fortjente det. 

Ja, det er nok cluet for mange - å slutte og tenke på brus og usunne matvarer som belønning. Jeg kjenner godt ei som har spiseproblemer, og dette er noe av hennes store utfordring. Men også det med å forstå hva en "stor nok" porsjon er, er viktig.

Så deilig at du har funnet din form for trening som funker og som gir deg glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
6 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, det er nok cluet for mange - å slutte og tenke på brus og usunne matvarer som belønning. Jeg kjenner godt ei som har spiseproblemer, og dette er noe av hennes store utfordring. Men også det med å forstå hva en "stor nok" porsjon er, er viktig.

Så deilig at du har funnet din form for trening som funker og som gir deg glede :)

Ja, det å finne en form for trening som jeg likte trodde jeg aldri ville skje :P

 

Det er så alt for lett å ty til noe usunt, om det så er humøret eller tiden. Eller bare fristelsen av en "liten" sjokolade i kassa på nærbutikken. Som hverdags og helgekos har jeg begynt med jordbær, blåbær og bringebær med vaniljekesam. Alltid like godt og minsker behovet for annet godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Bikket faktisk under 80 i morges. 79,6. Tror det kommer av litt dehydrering, lett middag i går, og tomt for glukose i kroppen. Alt pga en litt lang og ganske tung løpetur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, påskelilje skrev:

Årets slappeste uke, med bortimot null trening og mye søt mat (les kake og is og brus) på 17. mai... - tilbake til 73-tallet :huh:

Startvekt 1. januar 2017:     75,5 kg

Mål:                                      69,0 kg

Forrige uke:                         72,9 kg

Dagens vekt:                        73,3 kg

Jaja - jeg får løpe en lang tur i morgen, tenker jeg, og så starter jeg med nytt mot :)

Første sykle-til-jobben-dag for min del i dag :D

Kroppen min er ikke til å stole på lenger :oOvergangsalderen har kommet for fullt og den månedlige perioden som jeg trodde var rett rundt hjørnet for 14 dager siden, kom for fullt først nå. ( beklager detaljer ) 

Jeg veier 600 gram mer nå enn forrige uke, men den vekta gjelds liksom ikke.:P

Og jeg føler meg ikke feit heller, så vet ikke helt jeg om det er noen vits i å presse seg ned mer iom at det er vanskeligere enn tidligere tross masse trening.

Kjæresten sier at det er muskler jeg har lagt på meg og jeg lurer på om jeg skal slå meg til ro med det, selv om det nok bare er halve sannheten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...