Gå til innhold

Hva tenker dere om hva som skjer rundt Trump nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håper hans kone og de nærmeste støtter ham uansett om jeg synes hans mange innspill er uforståelige Men jeg bare får medfølelse med presidentskikkelsen "som den fremstår selv om alt liksom er så urolig og så mye mindre opptrukket enn det har vært med flere av de andre foregående amerikanske presidentene Men medias søkelys har vel aldri vært lignende Men bare å bygge en sånn mur er jo bare tilbake til steinalder og kan jo ikke være tillatt

Tror bare det er sånn som for oss alle også med presidenten Man er helt prisgitt at ens nærmeste bryr seg Rart man kan ha et så høyt tempo i en sånn alder og ville gjøre så mye galt og upopulært når man bare har en sånn sjanse som blir så få til del Kanskje han ikke får være seg selv i alt styret og har mange bedre sider

Vanskelig å forstå hvordan dette kan gå

Men jeg verken er eller blir politiker i noen land

Anonymkode: 36bd8...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes pressen oppfører seg som et politisk parti eller en del av det, og det er ikke deres jobb, eller burde ikke være det. Jeg tror vi bør kvitte oss med pressestøtten (i norge) ettersom dette er farlig med tanke på demokratiet.

Og jada, trump har litt skyld selv også selvsagt, som gjør det lett for avisene å finne passende konspirasjonsteorier pga sin uvanlige oppførsel, men røyk er ikke bevis for en brann, jada kan være greit å undersøke når ting kommer opp som ser mistenkelig ut men sensasjonelle konspirasjonsteorier som en nekter å gi seg på selv om ingen bevis kan oppdrives blir for dumt og uærlig

Tror USA hadde hatt godt av et demokrati, men makthaverne der vil nok ikke gi fra seg makten til folket, og jeg tror det vil bringe USA i dass før eller siden

Vi får se hva som skjer, vi får se

Anonymkode: c539b...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er betryggende at det finnes pressestøtte men støtten bør jo være uavhengig uten føringer helt klart

Tenkte på hva man på radio sa om at  Putin hadde sagt om at de hadde referater fra samtalen Rart ikke Trumf hadde med noen som tok notat eller at så viktige samtaler ble tatt opp på bånd Men ingen stoler kanskje nok på noen

Men det kan sikkert glippe for alle selv statsfolk og politikere.

Men veldig synd at situasjonen bare blir værre aelv om alle sier de ønsker bedring

Men det er kanskje slik som for oss " vanlig dødelige" alt kommer an på øynene som ser og kanskje man dypest ser hva man vil se

Tror iallefall at man egentlig  vet ingenting før man ser og opplever selv ,sånn er det bare.

Anonymkode: 36bd8...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man ville prøve å starte en mer " konstruktiv nyhetsformidlingen for å få med seg unnasluntrere i blant lyttere og lesere Jeg hilser et sånt tiltak velkommen i nyhetsbilde da jeg er blant dem som synes at man har så lett for å glorifisere eller mytifisere tingene og også fortellingene om både nær og fjern fortid Føler man kan forklare biter av virkeligheten med forskning men ikke alene Det er store forskjeller på mennesker også i dag

En annen ting er at mye skjer med det norske språket Personer eldre enn meg særlig sier de føler de snart ikke lenger " forstår norsk" og har vansker for å følge med også dagligspråket For mange en vond situasjon

Anonymkode: 36bd8...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Trump er demokratisk valgt. På VALGFLESK, i U.S.A stemmer de fattige på de rike republikanerne, akkurat som trygdede her ofte stemmer FrP. Det er fordi vanlig venstreside ikke representerer de fattige sitt syn på verden. Annet enn selvfølgelig den økonomiske innenrikspolitikken. Så det er ting som grensemur mot Mexico og stopp på innvandring fra muslimer, som har fått arbeiderklassen til å stemme på han. Med seg på kjøpet har de styrket de stygg-rike på kjøpet, fordi folk som unner dem bedre, ikke tør legge bort denne PK-mentaliteten, som hele vestens etablissement synes ruset på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel helst det at der er ingen gode og stabile og troverdige politiske løsninger Alt ender opp i rå kapitalisme eller rå sosialisme

Alt kamuflerte autoritære løsninger

Velgerne kan  hele tiden velge mellom bare onder

Det værste er at det er mye rot i våre dager tror jeg som i ytterste konsekvens koster forsvarsløse mennesker livet og utsetter folk for vilkårlig behandling noe som ikke skal være lov i en rettstat

Ofte virker det som den ene handa ikke vet hva den andre gjør i forvaltningen (Nav feks)og de viser naturlig til manglende bevilgninger fra politisk hold og manglende politisk vilje til å se problemene Husker en gang jeg satt på toget og det var full plutselig togstans En kjempefortvilet konduktør antydet at dette i dypeste grunn var et utslag av manglende politisk satsingavilje Se bare på alt det rare med eierforholdene En del eier togene En annen linjene Alle vil til enhver tid eie hva som kaster noe økonomisk av seg Skulle vært interessant å vite hvem disse eierne er Overvåking av dem???

At vi har en rikholdig partiflora her hjemme er kanskje en stor fordel fordi dermed blir det større konkurranse om godt garsjerte politikerstillinger med gode fallskjermer etter endt økt

Men snart er det sommer og enda mere valg for dem som vil...

 

 

 

Anonymkode: 36bd8...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Han er inkompetent, og vet det ikke selv. Jeg er usikker på om skandalen med fbi har nok krutt i seg til å få ham avsatt gjennom riksrett. Det er bare Trump som gjør Trump-ting. Ikke noen sjokkavsløring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Her i Norge, har vel media tatt skikkelig avstand fra Trump. De (media), kan jo ikke ta offentlig avstand til FRP her, men ettersom  U.S.A er ett annet land, så kan de svartmale, og snakke ned i vindens sky. I journalistenes storting har ikke FRP noen mandat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 20.5.2017 den 22.29, Worrysome plenty skrev:

Her i Norge, har vel media tatt skikkelig avstand fra Trump. De (media), kan jo ikke ta offentlig avstand til FRP her, men ettersom  U.S.A er ett annet land, så kan de svartmale, og snakke ned i vindens sky. I journalistenes storting har ikke FRP noen mandat.

Jeg har ikke noe som helst sans for Trump, men det er unødvendig av journalister å være så vrange at de misforstår det han sier med vilje. I Norges var det det samme kjøret mot Bush, mens Obama ble behandlet med silkehansker. 

Det sementerer bare støtten til Trump. Seieren hans var velgernes protest mot den type journalistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 25.5.2017 den 11.12, Gargamel skrev:

Jeg har ikke noe som helst sans for Trump, men det er unødvendig av journalister å være så vrange at de misforstår det han sier med vilje. I Norges var det det samme kjøret mot Bush, mens Obama ble behandlet med silkehansker. 

Det sementerer bare støtten til Trump. Seieren hans var velgernes protest mot den type journalistikk.

Endelig en som har forstått poenget, enig i alt. Veldig bra!

Anonymkode: 8d07b...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uansett er det svært viktig tror jeg og snakker  sett fra eget ståsted at Trumf sikkert ikke suger alt han sier og gjør fra sitt eget bryst han heller Mye kan stå bak så hver ting bør tas for seg og analyseres grundige 

At det er varslet fra ham ekstra behov for penger til NATO bør vi betale og henge med å betale så langt vi klarer Dette er kanskje heller ikke suget fra eget bryst og veldig viktig for alle Og kan ha store faglige årsaker Man må bare betale mener jeg og dagen vi ikke klarer å betale må vi gå inn i drøftinger om fremskutt betaling

Ingen tvil må komme mellom føler jeg Av stor betydning føler jeg at herom ingen tvil er

Anonymkode: 36bd8...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før var det som gjaldt å være konge i lufta og i verdensrommetTeknologien henger sammen Kanskje dette er hva Trumf trenger mere penger til Ved å trekke seg fra avtaler frigjøres penger kanskjeMiljø og nødhjelp vet man sikkert hvor viktig er men å være først og i spydspissen av stor nyvinning i verdensromsteknoligi har man lett for å velge fordi argumentene for at denne type teknologi har så stor betydning i alle næringer

Enkelte har jo hevdet at alt vil skje i verdensrommet om bare noen tiår Kanskje det er en stor dreining av ressursstrømmer i verden til den fremtidige elite i romskipet "Noas ark"

Men teknologi er viktig og man må jo håpe at de som har fagkunnskapen vil det gode

Alle synes jo teknologien er så spennende

Kanskje det nye kappløpet inn i romfarten med nye fokus har faglige føringer vi vanlige kanskje aldri får vite

Når det regner på presten drypper det på klokkeren man vet jo at ny teknologi har stor betydning selv om enkelte stadig hevder vi er ikke kommet lenger enn null og en

 

Anonymkode: 36bd8...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man kan jo alltid håpe at han lykkes å slå hull på en del myter og usannheter for det virker som det er hva han har satt seg fore

Anonymkode: 36bd8...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I våre dager med meget mas og kjas tror jeg folk flest ikke lenger har tiltro til politikerne.

Vi lengter egentlig tilbake til de gode gamle dager med trygget og orden.

Men jeg lar humla suse og bryr meg ikke lenger om verdens elendighet.

Anonymkode: 40c21...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det mye slik selv

Han er som enkelte jeg har måttet forholde meg til i livet Helt utrolig og helt ulik alle andre

Men mange er jo veldig opptatt av amerikansk politikk Det var ikke så mye fokus på det i media før i tida synes jeg Men nå er det nye generasjoner og mennesker som setter dagsorden

Men alt går jo i bølger 

Anonymkode: 36bd8...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Synd det bare er de mest vovede politikerne som vinner frem i våre dager men de har sikkert gjort sine hjemmelekser i media og markedsføring som virker som hva som gjelder i alle land i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2017 den 21.37, Gargamel skrev:

Han er inkompetent, og vet det ikke selv. Jeg er usikker på om skandalen med fbi har nok krutt i seg til å få ham avsatt gjennom riksrett. Det er bare Trump som gjør Trump-ting. Ikke noen sjokkavsløring.

Trump er inkompetent som politiker og president. Som forretningsmann er han sikkert meget dyktig. Formuen hans tyder jo på det. 

Jeg tør vedde tusen kroner på at Trump ikke blir avsatt ved riksrett. Det er mulig den republikanske delen av kongressen fremmer riksrett, men for at han skal bli dømt, må demokratene i Senatet stemme for det. Det tviler jeg på at skjer, fordi 1) Mike Pence er en dyktig politiker med farlige ideer, og 2) om Trump blir sittende i fire år, vil demokratene ha tiår med narr og argumentasjon i framtidige valgkamper.

Det eneste republikanerne egentlig kan gjøre, er å degradere Trump til en klovn som er tøff i trynet på Twitter, men som ikke har noen reell makt. Og forklare omverdenen at dette ikke er USA sin offisielle politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er skummelt at mannen i verdens mektigste embede er så svingende og uforutsigbar.

Anonymkode: 80fc3...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det viser seg at det er plantet en falsk nyhet rundt oppsigelsen av Comey. Det stemmer ikke at han ba om penger til etterforskningen av Trump før han ble oppsagt. Det ville vært en veldig veldig dårlig sak for Trump om det var sant:

http://gooding.blogg.no/1494813466_slik_lyver_pressen_om_trump.html

Nok en gang: hvis avisene skal fortsette å anklage Trump for løgn bør de være ekstra nøye selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...