Gå til innhold

Det er så vanskelig ang medisiner.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Nei jeg får bare høre på legen da denne gangen å ta 150 mg, men jeg vet jeg kommer til å angre! Dessuten er jeg tåkete i hodet, tror medisinen har begynt å gå ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg får bare høre på legen da denne gangen å ta 150 mg, men jeg vet jeg kommer til å angre! Dessuten er jeg tåkete i hodet, tror medisinen har begynt å gå ut. 

Blir du og tåkete i hodet????? Hjernemassen min råtner opp kjenner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, kovakova skrev:

Blir du og tåkete i hodet????? Hjernemassen min råtner opp kjenner jeg

Ja blir helt tåkete i hodet og det er så ubehagelig,vet ikke hva som skjer. Har vært veldig urolig i dag, men det hjalp å se på twin peaks. Det fenger sinnet mitt, mye galskap. Og han hadde til og med fått Dharma inn i en setning, kan det han David Lynch..må ha greie på åndelige ting han. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja blir helt tåkete i hodet og det er så ubehagelig,vet ikke hva som skjer. Har vært veldig urolig i dag, men det hjalp å se på twin peaks. Det fenger sinnet mitt, mye galskap. Og han hadde til og med fått Dharma inn i en setning, kan det han David Lych..må ha greie på åndelige ting han. 

Jeg og blir helt grusomt tåkete i hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, kovakova skrev:

Jeg og blir helt grusomt tåkete i hodet

Ja, jeg tror det har med universets å gjøre, det skjer masse ting nå. Det påvirker følsomme folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei får se hva det blir til. Anger på meldingene jeg skrev til sykepleieren, han skal få slippe meg fra nå av. Fikk ikke svar på om jeg var for tilregnelig. Betty Shine hjelper meg tror jeg selv om hun er død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
4 timer siden, XbellaX skrev:

Nå skal vi ikke glemme at du hadde en mann som hjalp mye. Når du blir redd for å gå utendørs i frykt for å bli tatt av ufoer og ikke kan sitte på i bil fordi du hele tiden er livredd for å bli påkjørt sier det seg jo selv at du ikke er egnet til å passe et lite barn, da har du mer enn nok med å ivareta deg selv. Slik du er nå derimot, er noe helt annet. 

 

Ja min mann hjalp mye, men han gikk rundskift og ettermiddagene var et Helvete. Og nettene var mildt sagt et mareritt, men hadde kniv og spray med meg. Sov ikke når han var på natt, måtte passe på ungene så ikke aliens tok dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei nå skal jeg ta meg sammen og ikke skrive så mye her inne, må bare ta meg sammen! Det er vel det samme omatt og omatt igjen her og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei nå skal jeg ta meg sammen og ikke skrive så mye her inne, må bare ta meg sammen! Det er vel det samme omatt og omatt igjen her og...

Ja, det er det. Det er det samme virrvarret med medisiner hver 14ende dag. Vi tåler det, men jeg unner deg å få "lov" til å bruke hodet på noe annet. Det er en ganske grusom tilstand å være i når ambivalensen blomstrer for fullt, derfor skulle jeg som sagt ønske at du "slapp" å hele tiden ta stilling til det. Selv om noe av kaoset forsvant med depot synes jeg du styrer unødvendig mye med dette. Jeg ser Froskens poeng, på samme tid tenker jeg at for en periode kunne det trolig vært godt for deg å slippe å elte med dette slik du gjør nå. Det tar mye krefter. Uansett, jeg håper du tar en prat med sykepleieren og psykiateren om dette slik at de kan komme deg i møte på en måte som kjennes ok ut for deg. 

Håper du får en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, XbellaX skrev:

Ja, det er det. Det er det samme virrvarret med medisiner hver 14ende dag. Vi tåler det, men jeg unner deg å få "lov" til å bruke hodet på noe annet. Det er en ganske grusom tilstand å være i når ambivalensen blomstrer for fullt, derfor skulle jeg som sagt ønske at du "slapp" å hele tiden ta stilling til det. Selv om noe av kaoset forsvant med depot synes jeg du styrer unødvendig mye med dette. Jeg ser Froskens poeng, på samme tid tenker jeg at for en periode kunne det trolig vært godt for deg å slippe å elte med dette slik du gjør nå. Det tar mye krefter. Uansett, jeg håper du tar en prat med sykepleieren og psykiateren om dette slik at de kan komme deg i møte på en måte som kjennes ok ut for deg. 

Håper du får en god natt!

Ok. Takk for at dere holder ut med meg, dere må være tålmodige sjeler. Det er spesielt når det nærmer seg injeksjon jeg sliter med dette,og det er slitsomt. 

Ha en fin dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Takk for at dere holder ut med meg, dere må være tålmodige sjeler. Det er spesielt når det nærmer seg injeksjon jeg sliter med dette,og det er slitsomt. 

Ha en fin dag :) 

Jeg ser i hvert fall flere ting du skriver som tyder på at du begynner å få større selvinnsikt. 

Når mannen din bemerker at du blir bedre og flere andre her på dol legger merke til det, må det vel være noe i det. 

Ta i bruk fornuften du og hør på flertallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Jeg ser i hvert fall flere ting du skriver som tyder på at du begynner å få større selvinnsikt. 

Når mannen din bemerker at du blir bedre og flere andre her på dol legger merke til det, må det vel være noe i det. 

Ta i bruk fornuften du og hør på flertallet :)

Var dårlig i helgen og er det fremdeles :( Ligget mye  på sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Var dårlig i helgen og er det fremdeles :( Ligget mye  på sofaen. 

Det begynner å nærme seg slutten av måneden og snart tid for ny injeksjon. Du var dårlig på slutten av forrige måned også. 

Dager med nedturer kommer nok lenge enda. Det viktigste er at det gradvis går fremover. Nå har det vel vært en del som har foregått i det siste og du er kanskje litt sliten etter dette også.

Husk at alle dager er ikke like for oss som er friske heller. Må regne med litt variasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Det begynner å nærme seg slutten av måneden og snart tid for ny injeksjon. Du var dårlig på slutten av forrige måned også. 

Dager med nedturer kommer nok lenge enda. Det viktigste er at det gradvis går fremover. Nå har det vel vært en del som har foregått i det siste og du er kanskje litt sliten etter dette også.

Husk at alle dager er ikke like for oss som er friske heller. Må regne med litt variasjon :)

Da er det jo kjedelig med sprøyte hvis jeg skal være dårlig i en uke hver måned. 

Ja nedturene forsvinner nok ikke så lett,sykepleieren hadde med seg noen negative energier i går. Sikkert fra en plass han var før han kom her, ellers er det noe med han. 

Ja tåler litt variasjon :) Men dette er mørke saker :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Da er det jo kjedelig med sprøyte hvis jeg skal være dårlig i en uke hver måned. 

Ja nedturene forsvinner nok ikke så lett,sykepleieren hadde med seg noen negative energier i går. Sikkert fra en plass han var før han kom her, ellers er det noe med han. 

Ja tåler litt variasjon :) Men dette er mørke saker :( 

Ja, det er mørke saker, men det går fremover. 

Psykepleieren kjenner deg tydeligvis ikke godt nok og gjør deg usikker. Enig med xbellax i at han bør være langt tydeligere.

Etter så mange år med det samme mønsteret, så er det en stor gåte for meg at du ikke tvangsbehandles. 

Det er jo nærmest det du etterspør selv også. Du ønsker å slippe å ta stilling til det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det er mørke saker, men det går fremover. 

Psykepleieren kjenner deg tydeligvis ikke godt nok og gjør deg usikker. Enig med xbellax i at han bør være langt tydeligere.

Etter så mange år med det samme mønsteret, så er det en stor gåte for meg at du ikke tvangsbehandles. 

Det er jo nærmest det du etterspør selv også. Du ønsker å slippe å ta stilling til det.

 

Ja håper det går fremover ihvertfall, føler jeg har vært dårlig lenge. 

Ja det hadde hjulpet med tydelighet, men har gjør vel så godt han kan. Det er ikke lett å forstå seg på meg. 

Ja jeg ønsker å slippe å ta et valg hele tiden, det gikk opp for meg da jeg leste i gamle journaler. Det er et mønster der, det har blitt en livsstil. Prøvde å be om hjelp i går på melding til sykepleieren, men han forstår ikke hvor vanskelig dette er for meg. Jeg hadde akseptert tvang og det hadde blitt lettere for meg, da trenger jeg ikke å ta valget. Men det er vel det at jeg er for tilregnelig. Men de kunne f.eks sagt at nå skal du ta medisin i så så mange måneder, ingen diskusjon. Men det vil de ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja håper det går fremover ihvertfall, føler jeg har vært dårlig lenge. 

Ja det hadde hjulpet med tydelighet, men har gjør vel så godt han kan. Det er ikke lett å forstå seg på meg. 

Ja jeg ønsker å slippe å ta et valg hele tiden, det gikk opp for meg da jeg leste i gamle journaler. Det er et mønster der, det har blitt en livsstil. Prøvde å be om hjelp i går på melding til sykepleieren, men han forstår ikke hvor vanskelig dette er for meg. Jeg hadde akseptert tvang og det hadde blitt lettere for meg, da trenger jeg ikke å ta valget. Men det er vel det at jeg er for tilregnelig. Men de kunne f.eks sagt at nå skal du ta medisin i så så mange måneder, ingen diskusjon. Men det vil de ikke. 

Bare det du sier her viser at du er i ferd med å bli bedre.

Du har helt klart fått bedre selvinnsikt nå. 

Fortsett slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Bare det du sier her viser at du er i ferd med å bli bedre.

Du har helt klart fått bedre selvinnsikt nå. 

Fortsett slik :)

Takk :) 

Da var det vel bra jeg leste i gamle journaler da. Men det er ikke lett dette med skal/skal ikke, etter jeg har tatt sprøyta har jeg ikke noe valg. Det sa jeg til sykepleieren "Jo du har et valg hver måned" sa han da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk :) 

Da var det vel bra jeg leste i gamle journaler da. Men det er ikke lett dette med skal/skal ikke, etter jeg har tatt sprøyta har jeg ikke noe valg. Det sa jeg til sykepleieren "Jo du har et valg hver måned" sa han da. 

Jeg tror han bare prøver å vise at han respekterer deg og vet ikke hvordan du reagerer på slike utsagn. 

Synd fordi han mener helt sikkert st du skal fortsette med medisiner han også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...