Gå til innhold

Det er så vanskelig ang medisiner.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Jeg tror han bare prøver å vise at han respekterer deg og vet ikke hvordan du reagerer på slike utsagn. 

Synd fordi han mener helt sikkert st du skal fortsette med medisiner han også. 

Ja han prøver vel bare å vise at han respekterer mine valg, men det sier vel noe om at han driter i hvis det går til Helvete med meg? Det er jo et valg det og jeg må ta,men jeg tror hver gang jeg skal klare det. Nei har inntrykk av at han vil ikke ta stilling til det, overlater det til psykiateren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Men det kan være det samme. Jeg er jo min egen Herre, og vi har fått fri vilje. Må skjerpe meg tror jeg, hvem vil være på tvang? Det høres i grunn idiotisk ut, om noen dager er de tankene sikker borte uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men det er akkurat som jeg gjør noe farlig ved å gå på ap, det er som han advarer meg...som hvis en vei er dårlig/rasfare,da står det ofte skilt der "Du går her på eget ansvar". Så skjer det noe er det på min kappe, jeg vil jo ikke ta ap. Nei jeg vil egentlig ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja han prøver vel bare å vise at han respekterer mine valg, men det sier vel noe om at han driter i hvis det går til Helvete med meg? Det er jo et valg det og jeg må ta,men jeg tror hver gang jeg skal klare det. Nei har inntrykk av at han vil ikke ta stilling til det, overlater det til psykiateren. 

Han driter nok ikke i deg, men er enig i at det er lite klokt av han og det egentlig blir det motsatte av å respektere.

Derfor gjør du nå det du egentlig selv vet er best og det er å fortsette. Respekter deg selv nok til å ta det rette valget nå.

Sliter selv med dumme mennesker innen psykaiatrien jeg altså. Det er en evig kamp. En rekke mennesker innen dette systemet har ikke lyttet til hva jeg har å si. Ikke før i vinter og det er bittert.

Da endelig skjedde det noe . Siste psykolen til sønnen sa til meg : Det er bra han kom til meg, for da turte han åpne seg. 

Kyss meg i rævva, tenkte jeg ( men sa det ikke )

Det jeg sa var : Hadde fastlege, legevakt, første psykolog og nå deg, tatt meg som er mor på alvor fra første dag, hadde dette vært stoppet mye tidligere.

I steden har de latt meg sitte igjen med en følelelse av jeg var ei skikkelig masekjerring som ikke hadde utdannelse i dette. De visste bedre.

De så bare en inteligent, veltalende gutt som ikke feilte noen ting. Saken er at han var inteligent nok til å skjule det også, men med utdannelsen og erfaringen de skrøt av å ha, burde de ha greid å avdekke det også.

Det var jeg som visste bedre faktisk ! :angry:

Kan fortelle at han går på antipsykotika han også og det er deilig å se den gamle gutten vende tilbake til livet. Nå jobber han, leser fag, tar iniativ igjen til å kontakte venner, bedre konsentrasjon og jeg ser lite til de negative symtomene. 

Nå vil påstå at for hans del hjalp det også den gangen han bare gikk på Cipralex, men også der motarbeidet de meg og lot han bestemme selv uten at de prøvde å overtale han. 

Så jeg stoler ikke så mye på dem lenger. Stoler bare på egen vurdering og søsterens. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Han driter nok ikke i deg, men er enig i at det er lite klokt av han og det egentlig blir det motsatte av å respektere.

Derfor gjør du nå det du egentlig selv vet er best og det er å fortsette. Respekter deg selv nok til å ta det rette valget nå.

Sliter selv med dumme mennesker innen psykaiatrien jeg altså. Det er en evig kamp. En rekke mennesker innen dette systemet har ikke lyttet til hva jeg har å si. Ikke før i vinter og det er bittert.

Da endelig skjedde det noe . Siste psykolen til sønnen sa til meg : Det er bra han kom til meg, for da turte han åpne seg. 

Kyss meg i rævva, tenkte jeg ( men sa det ikke )

Det jeg sa var : Hadde fastlege, legevakt, første psykolog og nå deg, tatt meg som er mor på alvor fra første dag, hadde dette vært stoppet mye tidligere.

I steden har de latt meg sitte igjen med en følelelse av jeg var ei skikkelig masekjerring som ikke hadde utdannelse i dette. De visste bedre.

De så bare en inteligent, veltalende gutt som ikke feilte noen ting. Saken er at han var inteligent nok til å skjule det også, men med utdannelsen og erfaringen de skrøt av å ha, burde de ha greid å avdekke det også.

Det var jeg som visste bedre faktisk ! :angry:

Kan fortelle at han går på antipsykotika han også og det er deilig å se den gamle gutten vende tilbake til livet. Nå jobber han, leser fag, tar iniativ igjen til å kontakte venner, bedre konsentrasjon og jeg ser lite til de negative symtomene. 

Nå vil påstå at for hans del hjalp det også den gangen han bare gikk på Cipralex, men også der motarbeidet de meg og lot han bestemme selv uten at de prøvde å overtale han. 

Så jeg stoler ikke så mye på dem lenger. Stoler bare på egen vurdering og søsterens. 

 

 

Forstår at du ikke stoler på dem, men så godt at det går bra med sønnen din :) Det er jo kjempebra!

Min sønn fikk en norsk psykiater han skulle gå til, men plutselig har han fått en dame som snakker gebrokkent norsk. Det blir misforståelser, og han forstår ingenting. Det er veldig viktig for han at de forstår han, og han er ikke så flink å snakke for seg fra før av.. De mixer det til! 

Nei jeg tror man må stole mest på seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Forstår at du ikke stoler på dem, men så godt at det går bra med sønnen din :) Det er jo kjempebra!

Min sønn fikk en norsk psykiater han skulle gå til, men plutselig har han fått en dame som snakker gebrokkent norsk. Det blir misforståelser, og han forstår ingenting. Det er veldig viktig for han at de forstår han, og han er ikke så flink å snakke for seg fra før av.. De mixer det til! 

Nei jeg tror man må stole mest på seg selv. 

Hvis man er frisk kan man som regel stole på seg selv. Nå er det jo slik dessverre at den som er psyk ikke alltid vet sitt eget beste.

Det var derfor jeg sa til deg her om dagen at du skulle stole på mannen din når han sa du var blitt bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Hvis man er frisk kan man som regel stole på seg selv. Nå er det jo slik dessverre at den som er psyk ikke alltid vet sitt eget beste.

Det var derfor jeg sa til deg her om dagen at du skulle stole på mannen din når han sa du var blitt bedre. 

Nei man vet vel ikke alltid sitt eget beste. 

Men tror han har vært skuffet nå"Sover du"? sier han når jeg ligger på sofaen, men bare hviler meg. Føler meg ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner er altfor komplisert til at man bør involvere seg i det. Du har veldig rett i at medisiner er vanskelig.

Heldigvis finnes det en veldig enkel løsning (selv om jeg heller ikke alltid har vært så flink til det): Du overlater medisiner til legen din, som faktisk har peiling. Din jobb er å ta medisinene, og fortelle legen hvordan du har det og om eventuelle forverringer/symptomer.

Prøv å nyte det privilegium du har at du slipper å gå inn i noe så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Medisiner er altfor komplisert til at man bør involvere seg i det. Du har veldig rett i at medisiner er vanskelig.

Heldigvis finnes det en veldig enkel løsning (selv om jeg heller ikke alltid har vært så flink til det): Du overlater medisiner til legen din, som faktisk har peiling. Din jobb er å ta medisinene, og fortelle legen hvordan du har det og om eventuelle forverringer/symptomer.

Prøv å nyte det privilegium du har at du slipper å gå inn i noe så vanskelig.

De trodde ikke jeg hadde bivirkninger som jeg fortalte om, det var noe annet det. Det er jo typisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Medisiner er altfor komplisert til at man bør involvere seg i det. Du har veldig rett i at medisiner er vanskelig.

Heldigvis finnes det en veldig enkel løsning (selv om jeg heller ikke alltid har vært så flink til det): Du overlater medisiner til legen din, som faktisk har peiling. Din jobb er å ta medisinene, og fortelle legen hvordan du har det og om eventuelle forverringer/symptomer.

Prøv å nyte det privilegium du har at du slipper å gå inn i noe så vanskelig.

Hehe, du har lært deg tilsvarende man lærer på medisinstudiet, tror jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, cilie skrev:

Hehe, du har lært deg tilsvarende man lærer på medisinstudiet, tror jeg! 

Om medisiner er det nok en god del mer enn det tror jeg. Men jeg mangler jo den kliniske erfaringen, som er minst like viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Om medisiner er det nok en god del mer enn det tror jeg. Men jeg mangler jo den kliniske erfaringen, som er minst like viktig. 

Det er klart! Men mye kan du😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Foressten, jeg er blitt så vant til å være psykotisk/åndelig at jeg blir ikke redd lenger, problemet er at jeg blir dårlig av energier. Det blir jeg nå og. Men det skal jeg jo bare bli, det driter jo de i. Må bare leve med det. Skal ta ansvar for meg selv jeg, er det jeg alltid har gjort. Har tatt ansvar for andre og, så er vant til det og. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...