Gå til innhold

Har du lyst til å bli lege?


Kanonføde

Anbefalte innlegg

Har du lyst til å bli lege? Det er fett med penger å tjene. Trenger ikke bruke mer enn 5-10-15 minutter per pasient som fastlege. Det er bare å fylle opp listen med flest mulig pasienter for å fylle lommeboken til randen. Det er skrikende behov etter "behandling" for alskens plager og vondter, og Staten betaler. Jo flere pasienter du stapper inn, jo kortere tid trenger du bruke, det er ikke noe stress med arbeidsmengde.
 Og hvis du syns det er slitsomt med lange søknader, er det bare å rable ned noe svada for å få arbeidet unna.

Lykke til.

Endret av Kanonføde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Hm, jeg tror det du beskriver er en veldig dårlig lege. Ville nok ikke fått mange pasienter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Worrysome plenty said:

Hm, jeg tror det du beskriver er en veldig dårlig lege. Ville nok ikke fått mange pasienter.

 

 

Joda, det er bare å sjarmere de i senk og være "hyggelig", da tror de fleste du er smart og flink. Nesten uansett hva utfallet av konsultasjonene blir. Både fastlegen og en selv kan skylde på at det er vanskelig. For hva er det vel som folk ønsker mer enn å ha et syn på seg selv som mest mulig syk, altså en som sliter mest mulig, altså har mindre skyld i at man "tapte", ev. at man har gjort en ENDA STØRRE SEIER om man er "vinner" (tross de forferdelige plagene en har har man blitt supersuksessfull).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei jeg har aldri hatt lyst eller oppnådd karakterer til å bli lege Da jeg satte ut var mulighetene til å forbedre karakterer små iallefall hva jeg vissteMan måtte ta hva man fikk i alt

Yrket som lege tror jeg er veldig slitsomt og i ogmed at man sitter mye så ikke så helsebringende heller kanskje

Miljøet er veldig spesielt ofte tror jeg både på hjemmebane og på jobb Men kollegaene henger tett sammen har jeg inntrykk av Kan forstå at mange ønsker andre løsninger på " førstelinjetjeneste" men det må jo være veldig viktig at pasienten i en sånn situasjon for snakke med en lege synes jeg men kanskje kunne man ha større legesenter iflukt med sykehuset på stedet? Angrer litt nå for at jeg har kritisert fastlegesystemet Jeg er veldig for system på ting

Lege er et utsatt yrke og fortjener oppmerksomhet og omtanke så det ikke blir som man har hørt i media i andre bransjer hvor det gror frem yrkeskriminelle mye på grunn av sosial dumping og stor ledighet i markedet på grunn av uheldige prisdannelse ut til bruker

Dersom man informerte pasienter som ikke var akutte eller forkomne bedre kunne kanskje mye vært vunnet Ekspertråd og ro trengs så absolutt.

Legene har fortjent et godt studium og gode arbeidsforhold og som oss alle stabilitet og ikke et rått arbeidsliv😊

Nei jeg ønsker bare god bedring og god prosess😊

Anonymkode: ed1bb...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Kanonføde skrev:

Har du lyst til å bli lege? Det er fett med penger å tjene. Trenger ikke bruke mer enn 5-10-15 minutter per pasient som fastlege. Det er bare å fylle opp listen med flest mulig pasienter for å fylle lommeboken til randen. Det er skrikende behov etter "behandling" for alskens plager og vondter, og Staten betaler. Jo flere pasienter du stapper inn, jo kortere tid trenger du bruke, det er ikke noe stress med arbeidsmengde.
 Og hvis du syns det er slitsomt med lange søknader, er det bare å rable ned noe svada for å få arbeidet unna.

Lykke til.

Nei !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Kanonføde skrev:

Har du lyst til å bli lege? Det er fett med penger å tjene. Trenger ikke bruke mer enn 5-10-15 minutter per pasient som fastlege. Det er bare å fylle opp listen med flest mulig pasienter for å fylle lommeboken til randen. Det er skrikende behov etter "behandling" for alskens plager og vondter, og Staten betaler. Jo flere pasienter du stapper inn, jo kortere tid trenger du bruke, det er ikke noe stress med arbeidsmengde.
 Og hvis du syns det er slitsomt med lange søknader, er det bare å rable ned noe svada for å få arbeidet unna.

Lykke til.

Aldri i verden om jeg kunne vært lege. Jeg tror nok ingen gidder å studere i 7 år (?) for å holde på sånn som du skisserer og om man skulle gjøre det ville man nok ikke fått holde på særlig lenge før man mistet legelisensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kanonføde skrev:

For hva er det vel som folk ønsker mer enn å ha et syn på seg selv som mest mulig syk, altså en som sliter mest mulig

Etter min oppfatning og erfaring ønsker "folk" slett ikke å se på seg selv som sykest mulig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Lillemus said:

Aldri i verden om jeg kunne vært lege. Jeg tror nok ingen gidder å studere i 7 år (?) for å holde på sånn som du skisserer og om man skulle gjøre det ville man nok ikke fått holde på særlig lenge før man mistet legelisensen.

Mister ikke lisensen når det er standarden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, laban said:

Etter min oppfatning og erfaring ønsker "folk" slett ikke å se på seg selv som sykest mulig? 

Du tar feil. De sier nok at de ønsker å se på seg selv som friskest mulig, men de tar også feil. Jeg har høy kritisk sans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kanonføde skrev:

Du tar feil. De sier nok at de ønsker å se på seg selv som friskest mulig, men de tar også feil. Jeg har høy kritisk sans.

Hm - ønsker jeg også egentlig å se på meg selv som syk, selv om jeg tror både at jeg er frisk og ønsker å fortsette med både å være det, påstå at jeg er det og oppfatte meg som det?

Jeg har vært hos fastlegen min én gang siden 1994 eller noe sånt, så da må jeg se å ta meg sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, laban said:

Hm - ønsker jeg også egentlig å se på meg selv som syk, selv om jeg tror både at jeg er frisk og ønsker å fortsette med både å være det, påstå at jeg er det og oppfatte meg som det?

Jeg har vært hos fastlegen min én gang siden 1994 eller noe sånt, så da må jeg se å ta meg sammen...

De fleste er misfornøyde med sine prestasjoner, uansett hvor høyt de har kommet. Da er sykerollet et middel for å øke prestasjonen, enten i form av en unnskyldning for å "tape" eller noe som taler for at man er flinkere enn man var som vanlig vinner, når man har slitt med sykdommen i tillegg.

Jeg legger meg ikke opp enkelttilfeller (som deg). Jeg diskuterer sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Kanonføde skrev:

Har du lyst til å bli lege? Det er fett med penger å tjene. Trenger ikke bruke mer enn 5-10-15 minutter per pasient som fastlege. Det er bare å fylle opp listen med flest mulig pasienter for å fylle lommeboken til randen. Det er skrikende behov etter "behandling" for alskens plager og vondter, og Staten betaler. Jo flere pasienter du stapper inn, jo kortere tid trenger du bruke, det er ikke noe stress med arbeidsmengde.
 Og hvis du syns det er slitsomt med lange søknader, er det bare å rable ned noe svada for å få arbeidet unna.

Lykke til.

Har jobbet tett på leger i mange år. Jeg må si at jeg beundrer de fleste for den innsatsen de gjør. Det er et veldig stort ansvar og krevende .... Jeg har ofte tenkt at jeg er glad jeg ikke er lege ...

Tror de fleste strekker seg langt for å gjøre en god jobb ...

Anonymkode: 0d390...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minute ago, AnonymBruker said:

Har jobbet tett på leger i mange år. Jeg må si at jeg beundrer de fleste for den innsatsen de gjør. Det er et veldig stort ansvar og krevende .... Jeg har ofte tenkt at jeg er glad jeg ikke er lege ...

Tror de fleste strekker seg langt for å gjøre en god jobb ...

Anonymkode: 0d390...123

Kanskje for de de liker som person, eller er respekterte i samfunnet - hva vet jeg, jeg bare snakker ut i fra egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg legger meg ikke opp enkelttilfeller (som deg). Jeg diskuterer sak.

Jeg forbeholder meg retten til å være en del av "folk".  Jeg bor ikke på noen planet der din påstand om at "For hva er det vel som folk ønsker mer enn å ha et syn på seg selv som mest mulig syk", stemmer med virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes de fremstår som snille og greie og også kunnskapsrike, jeg har jo som regel googlet og lest meg opp på ting jeg mistenker at polagene mine er relatert til når jeg går til legen så jeg vet jo at han kom frem til "riktig" svar som regel ;) . Ville ikke hatt deres jobb nei :) 

Ja sikkert noen av dem som er litt grådige og fyller opp litt mer enn de burde det skjer sikkert med noen av dem men det er jo frivillig å sette seg opp hos dem da, velger jo fritt hvem fastlege en ønsker

Anonymkode: a5d2e...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, laban said:

Jeg forbeholder meg retten til å være en del av "folk".  Jeg bor ikke på noen planet der din påstand om at "For hva er det vel som folk ønsker mer enn å ha et syn på seg selv som mest mulig syk", stemmer med virkeligheten. 

Jeg bryr meg ikke om hvilke mennesker du ønsker å identifisere deg med. Jeg generaliserer aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, laban said:

Neivel :rolleyes:

Jeg har aldri sagt eller ment at dette gjelder absolutt alle, slik at det ikke behøver gjelder deg. Således er dine erfaringer og synspunkter irrelevante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg har aldri sagt eller ment at dette gjelder absolutt alle, slik at det ikke behøver gjelder deg. Således er dine erfaringer og synspunkter irrelevante.

Beklager, jeg oppfatter nok "folk" som et ganske vidt begrep. I denne sammenheng, omtrent som et synonym for "den typiske fastlegepasient".  Og jeg tror slett ikke den typiske fastlegepasienten ønsker å se på seg selv som sykest mulig for å framstå som en kjempesuksess i egne øyne.  Men nå begynner jeg å gjenta meg selv, så jeg avslutter her ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...