Gå til innhold

Når man skal slutte? ISW


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Må man trappe ned xepilon eller kan man slutte tvert? Lurer på å ta 100 mg istedenfor 150, og så 50 mg? Er det en grei måte å gjøre det på? Hvis jeg skal ha ansvar for det så velger jeg dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
16 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du bør (i så fall) definitivt trappe ned. 

Ok, da tar jeg 100 mg på fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, stjernestøv skrev:

Må man trappe ned xepilon eller kan man slutte tvert? Lurer på å ta 100 mg istedenfor 150, og så 50 mg? Er det en grei måte å gjøre det på? Hvis jeg skal ha ansvar for det så velger jeg dette :)

Og så blir du alvorlig psyk igjen. Hva med å lære litt av tidligere feil? Men nei, du gjør den samme tabben om og om igjen . :ph34r:

Anonymkode: 525c5...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Må man trappe ned xepilon eller kan man slutte tvert? Lurer på å ta 100 mg istedenfor 150, og så 50 mg? Er det en grei måte å gjøre det på? Hvis jeg skal ha ansvar for det så velger jeg dette :)

Nå  igjen? *sukk* Når alle rundt deg, inkludert mannen din, sier at du virker mye bedre nå så saboterer du det hele med å kutte ut medisinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du bør (i så fall) definitivt trappe ned. 

Har du glemt oppfordringen fra NHD?

Anonymkode: f2f68...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så blir du alvorlig psyk igjen. Hva med å lære litt av tidligere feil? Men nei, du gjør den samme tabben om og om igjen . :ph34r:

Anonymkode: 525c5...2af

Story of my life...neida. Jeg forstod mye etter jeg leste i gamle journaler, jeg er et medium og det sa jeg til sykepleieren fra dagsenteret i dag. Og hun forstod godt at jeg ikke ville ta medisiner, men håpet jeg kom fredag. Skal ta 100 mg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
38 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå  igjen? *sukk* Når alle rundt deg, inkludert mannen din, sier at du virker mye bedre nå så saboterer du det hele med å kutte ut medisinene?

Planen er å kutte ut men ikke enda, jeg tar 100 mg på fredag. Dessuten har jeg bivirkninger, men nei det hadde jeg ikke ifølge dem. Men jeg kjenner det, det er min kropp dette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de er riktig sitert, burde dine sykepleiere vært sparket.

Hvordan skiller du bivirkninger og negative virkninger av sykdommen?

Anonymkode: 34fee...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de er riktig sitert, burde dine sykepleiere vært sparket.

Hvordan skiller du bivirkninger og negative virkninger av sykdommen?

Anonymkode: 34fee...123

Han sykepleieren er vi mange som har stusset på i flere år her inne, dersom han er riktig sitert av Stjernestøv så burde han ikke ha ansvar for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Må man trappe ned xepilon eller kan man slutte tvert? Lurer på å ta 100 mg istedenfor 150, og så 50 mg? Er det en grei måte å gjøre det på? Hvis jeg skal ha ansvar for det så velger jeg dette :)

De sier det et ditt valg, opp til deg om du vil ta medisin eller ei. Jeg tror ikke de vil at det skal være opp til deg om du vil ta medisin eller ei. Jeg tror de vil at du skal ta medisinen, men at de ikke kan tvinge deg. Kanskje fylles ikke kriteriene for tvangsmedisinering, og dermed kan de ikke gjøre annet enn å komme med anbefalinger og la det være opp til deg om du vil følge dem. Hvis du ikke selv vil ha ansvar,  følg legens anbefalinger. Han har da vel ansvar for den medisinske behandlingen selv om han ikke kan tvinge deg. Du har selv ansvaret bare hvis du velger å ikke følge legens foreskriving. Det er hva jeg tror. Jeg vet ikke om det stemmer. Hva tror du?

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du glemt oppfordringen fra NHD?

Anonymkode: f2f68...0ea

Hun spurte meg spesifikt. Jeg mener selvfølgelig at hun ikke skal slutte med medisiner. Men hvis hun absolutt må det, er det aller verst å bråslutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
15 minutter siden, Villanda skrev:

De sier det et ditt valg, opp til deg om du vil ta medisin eller ei. Jeg tror ikke de vil at det skal være opp til deg om du vil ta medisin eller ei. Jeg tror de vil at du skal ta medisinen, men at de ikke kan tvinge deg. Kanskje fylles ikke kriteriene for tvangsmedisinering, og dermed kan de ikke gjøre annet enn å komme med anbefalinger og la det være opp til deg om du vil følge dem. Hvis du ikke selv vil ha ansvar,  følg legens anbefalinger. Han har da vel ansvar for den medisinske behandlingen selv om han ikke kan tvinge deg. Du har selv ansvaret bare hvis du velger å ikke følge legens foreskriving. Det er hva jeg tror. Jeg vet ikke om det stemmer. Hva tror du?

Ja psykiateren kommer med anbefalinger, og jeg tar mine valg. De driter vel i hva slags liv jeg har og jeg er ikke akkurat bra nå...med medisiner. Men det er ikke så nøye så lenge jeg ikke er psykotisk, vel det er nøye for meg. Og jeg har mine planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Må man trappe ned xepilon eller kan man slutte tvert? Lurer på å ta 100 mg istedenfor 150, og så 50 mg? Er det en grei måte å gjøre det på? Hvis jeg skal ha ansvar for det så velger jeg dette :)

Åssen klarer du slutte, får du ikke kaos i hodet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja psykiateren kommer med anbefalinger, og jeg tar mine valg. De driter vel i hva slags liv jeg har og jeg er ikke akkurat bra nå...med medisiner. Men det er ikke så nøye så lenge jeg ikke er psykotisk, vel det er nøye for meg. Og jeg har mine planer.

Du vet hvordan det vil gå... Du blir garantert verre igjen. For hver gang du reduserer og/eller slutter blir tilbakefallene verre, husker du det? 

Anonymkode: f2f68...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, kovakova skrev:

Åssen klarer du slutte, får du ikke kaos i hodet ?

Jeg blir dårlig og kjenner energier sterkere, men jeg kjenner energier nå også. Det var noe grufulle energier sykepleieren hadde med seg sist, var nok hos noen som var dårlig før han kom hit. Og dermed overførte han det på meg, har ikke kommet meg etter det. Kaos i hodet har jeg nå også, min samboer sa i går at jeg var helt forvirret...så her svinger det du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet hvordan det vil gå... Du blir garantert verre igjen. For hver gang du reduserer og/eller slutter blir tilbakefallene verre, husker du det? 

Anonymkode: f2f68...0ea

Syns ikke det var så gale sist og var ikke så redd som før, det er energiene som er verst og de kjenner jeg fremdeles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Syns ikke det var så gale sist og var ikke så redd som før, det er energiene som er verst og de kjenner jeg fremdeles. 

Nei, men du ble dårligere...... Fysjsk og psykisk. 

Anonymkode: f2f68...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men du ble dårligere...... Fysjsk og psykisk. 

Anonymkode: f2f68...0ea

Er dårlig fysisk og psykisk nå også, men så lenge jeg ikke hallusinerer er det ikke så gale? Da vil jeg heller si, hva er så gale med at jeg hallusinerer? Har ikke bedre livskvalitet nå, tror sykepleieren fra dagsenteret skjønner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er dårlig fysisk og psykisk nå også, men så lenge jeg ikke hallusinerer er det ikke så gale? Da vil jeg heller si, hva er så gale med at jeg hallusinerer? Har ikke bedre livskvalitet nå, tror sykepleieren fra dagsenteret skjønner det. 

Ok. Som du vil. Har bare sett konsekvensene hver gang du har sluttet i flere år, og jeg vil deg ikke så vondt. 

Anonymkode: f2f68...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...