Gå til innhold

Åndenes makt, Stjernestøv, osv...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er det som er så forskjell på mediumene Lilly Bendriss, Lena Ranehag m.fl. og Stjernestøv?

Mediumer som holder på i disse programmene, både i Norge og internasjonalt, påstås å ha evner. De "ser" døde osv. Da skulle jo disse ha blitt innlagt og medisinert, slik som Stjernestøv. 

Beklager, men ser ikke helt problemet hva gjelder Stjernestøv. Hvis hun har evner, so what? Det er det nemlig flere som har, uten at de tar medisiner av den grunn. 

Hvorfor skal slikt medisineres bort, hvis ikke det plager vedkommende selv som har slike evner? 

Jeg synes man må slutte å se på slike ting som sykt. Noen har faktisk fått disse evnene av Gud, for en grunn. Hvorfor er folk flest så redde for at det også finnes en usynlig virkelighet? En åndeverden?

Jaja, det var nå mine tanker om Stjernestøv og dette andre. 

 

Anonymkode: e8964...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så forskjell på mediumene Lilly Bendriss, Lena Ranehag m.fl. og Stjernestøv?

Mediumer som holder på i disse programmene, både i Norge og internasjonalt, påstås å ha evner. De "ser" døde osv. Da skulle jo disse ha blitt innlagt og medisinert, slik som Stjernestøv. 

Beklager, men ser ikke helt problemet hva gjelder Stjernestøv. Hvis hun har evner, so what? Det er det nemlig flere som har, uten at de tar medisiner av den grunn. 

Hvorfor skal slikt medisineres bort, hvis ikke det plager vedkommende selv som har slike evner? 

Jeg synes man må slutte å se på slike ting som sykt. Noen har faktisk fått disse evnene av Gud, for en grunn. Hvorfor er folk flest så redde for at det også finnes en usynlig virkelighet? En åndeverden?

Jaja, det var nå mine tanker om Stjernestøv og dette andre. 

 

Anonymkode: e8964...5e4

Jo takk for det :) 

Forskjellem på meg og dem er at de har lært seg å takle det på en god måte, men det skal jeg også lære meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo takk for det :) 

Forskjellem på meg og dem er at de har lært seg å takle det på en god måte, men det skal jeg også lære meg. 

Kanskje du kunne tatt kontakt med en av disse klarsynte og få noen råd til hvordan takle evnene på en god måte? Lykke til! 

Anonymkode: e8964...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal slikt medisineres bort, hvis ikke det plager vedkommende selv som har slike evner? 

Jeg synes man må slutte å se på slike ting som sykt. 

Anonymkode: e8964...5e4

En tråd om Stjernestøv (eller en annen bruker) vil bli slettet, så jeg vil ikke svare noe som går konkret på hennes tilfelle.  Jeg vet forsvinnende lite om Åndenes Makt-gjengen og tilsvarende, så dem vil jeg heller ikke uttale meg om.

Men du forutsetter at "...det ikke plager vedkommende selv som har slike evner".  Jeg tror de fleste som får medisiner mot psykosetilstander, har vært i situasjoner der de helt tydelig er "plaget" og langt mer til.  Hvis man "bare" tror på en åndelig verden, uten at det følger med angst og vrangforestillinger som ødelegger hverdagen og funksjonsevnen, får man ikke diagnoser som krever tung medisinering. 

Det "tillates" jo religiøsitet og annen tro i stort omfang og i mange varianter, så lenge man fungerer i f.eks. arbeid, utdanning, familieliv og annen sosial setting.  Jeg tror også stabilitet er et nøkkelord - det er noe annet å ha en tro på en gud (uansett hva man kaller den), ånder eller annet, enn å svinge mellom ekstase fordi man er utvalgt den ene dagen, til å gjemme seg og familien for straff og andre truende farer fra den samme ikke-jordiske makten, den andre dagen.

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er folk flest så redde for at det også finnes en usynlig virkelighet? En åndeverden?

De motforestillingene enkelte faste brukere får her på psykiatriforum, handler ikke om redsel for at de skal ha rett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kunne tatt kontakt med en av disse klarsynte og få noen råd til hvordan takle evnene på en god måte? Lykke til! 

Anonymkode: e8964...5e4

Takk :) Ja jeg har planer om det, og har gått på kurs før og lært noen teknikker. Det går mye på visualisering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til Laban: Jeg innrømmer at jeg ikke vet så mye om Stjernestøv og hennes "sykdomshistorie", men jeg har lest en del av hennes tråder. Og da har jeg undret meg over (nærmest irritert meg over) at alle så kategorisk avviser hennes opplevelser som sykelige. 

Og til det siste du skrev, at folk som svarer Stjernestøv ikke er redde for at de har rett, viser bare at du er en hiven, arrogant blei.

Anonymkode: e8964...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og til det siste du skrev, at folk som svarer Stjernestøv ikke er redde for at de har rett, viser bare at du er en hoven, arrogant blei.

Anonymkode: e8964...5e4

Ikke er redde for at hun og hennes likesinnede har rett, mener du?  Jeg tror nok ikke folk er så redde for at de selv skal bli bortført av aliens eller noe sånt, at de må krangle med alle som påstår at sånt går an.

Karakteristikken av meg arkiverer jeg sammen med "sjefs-nazi" (som jeg har fra før) under "merkelige merkelapper mottatt på DOL".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så forskjell på mediumene Lilly Bendriss, Lena Ranehag m.fl. og Stjernestøv?

Mediumer som holder på i disse programmene, både i Norge og internasjonalt, påstås å ha evner. De "ser" døde osv. Da skulle jo disse ha blitt innlagt og medisinert, slik som Stjernestøv. 

Beklager, men ser ikke helt problemet hva gjelder Stjernestøv. Hvis hun har evner, so what? Det er det nemlig flere som har, uten at de tar medisiner av den grunn. 

Hvorfor skal slikt medisineres bort, hvis ikke det plager vedkommende selv som har slike evner? 

Disse "evnene" plager åpenbart Stjernestøv ganske mye.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes man må slutte å se på slike ting som sykt.

Det er sykt hvis man blir syk av det.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen har faktisk fått disse evnene av Gud, for en grunn.

Nei, finnes ikke fnugg av bevis for at en såkalt "gud" finnes.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er folk flest så redde for at det også finnes en usynlig virkelighet? En åndeverden?

Folk er ikke redde for dette, folk reagerer på den underliggende sykdommen.

 

Anonymkode: 4312f...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til Laban: Jeg innrømmer at jeg ikke vet så mye om Stjernestøv og hennes "sykdomshistorie", men jeg har lest en del av hennes tråder. Og da har jeg undret meg over (nærmest irritert meg over) at alle så kategorisk avviser hennes opplevelser som sykelige. 

Anonymkode: e8964...5e4

Tror nok jeg skal slutte å skrive om sånt her inne :) Det får meg til å føle meg syk, har tenkt på det nå. Her er det mange som ikke tror på verken det ene eller det andre, ateister hele gjengen kanskje ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror nok jeg skal slutte å skrive om sånt her inne :) Det får meg til å føle meg syk, har tenkt på det nå. Her er det mange som ikke tror på verken det ene eller det andre, ateister hele gjengen kanskje ;) 

Men du har jo skrevet at denne åndeligheten er skremmende og slitsom for deg? Senest om sykepleieren din som overførte så mye negativ energi at du måtte ta Vival og legge deg. Er det slik du vil ha det? Er det riktig at denne troen/livssynet skal være slik? Skal ikke en tro, et livssyn tilføre positivitet og styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror nok jeg skal slutte å skrive om sånt her inne :) Det får meg til å føle meg syk, har tenkt på det nå. Her er det mange som ikke tror på verken det ene eller det andre, ateister hele gjengen kanskje ;) 

Ja, jeg tror forumet og store deler av den vestlige verden er overflømmet av ateister. De tror de er smarte, men i virkeligheten er de dumme når de avviser alt en ikke kan se med sine øyne og berøre med sine fingre. 

Men de om det. Og er det noen som avviser tro/religion (den kristne) her i Norge, så bør de slåss for å gå bort helligdager slik som i julen, påsken, punsen og nå Kristi Himmelfartsdag. Godene av vår kristne kulturarv vil man ha, men på Gud tror dem ikke. Latterlig.

Anonymkode: e8964...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror forumet og store deler av den vestlige verden er overflømmet av ateister. De tror de er smarte, men i virkeligheten er de dumme når de avviser alt en ikke kan se med sine øyne og berøre med sine fingre. 

 

Hvordan er du sikker på at den kristne guden er den rette? Hvorfor ikke Allah?

Anonymkode: 4312f...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror nok jeg skal slutte å skrive om sånt her inne :) Det får meg til å føle meg syk, har tenkt på det nå. Her er det mange som ikke tror på verken det ene eller det andre, ateister hele gjengen kanskje ;) 

Du er en veldig ærlig og åpen person . Snakker om alt du tenker og føler ...Det gjør ikke oss andre noe om du snakker om å åndelighet. Men kanskje det ikke alltid er så lurt for din egen del. Det står en plass at:" man ikke skal kaste perler for svin". Det betyr at man skal være forsiktig med å dele det som er verdifullt og viktig for deg med noen som ikke tar i mot det med respekt... ( jeg mener ikke at folk på dol er svin altså))

Samtidig mener jeg at mange også har vist deg stor omsorg og virkelig vil ditt beste. Selv om de fleste i dag ikke kan tro på noe de ikke ser og som ikke kan bevises vitenskapelig er det mange som har en tro .... Jeg er for feig til å utrykke akkurat hva jeg tror på fordi jeg vet det ikke vil bli tatt vell imot. 

Jeg tror at det er noen ganger er vanskelig for en som er åndelig å skjelne mellom psykdom og åndelige opplevelser. Derfor tenker jeg at du egentlig trenger  gode svar.... Tror at folk på dol vil deg vell men dette temaet er ikke så enkelt å gi gode svar på... 

 

 

Anonymkode: 86cb7...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
33 minutter siden, ColaZero skrev:

Men du har jo skrevet at denne åndeligheten er skremmende og slitsom for deg? Senest om sykepleieren din som overførte så mye negativ energi at du måtte ta Vival og legge deg. Er det slik du vil ha det? Er det riktig at denne troen/livssynet skal være slik? Skal ikke en tro, et livssyn tilføre positivitet og styrke?

Det vil gå bra, jeg må lære meg å håndtere det...prøve ut ulike metoder. Og jeg må be om hjelp fra den andre siden, fikk det i natt. Jeg var så dårlig, tok både paracet og relpax. Men så ba jeg om hjelp og kjente healing energi i hele kroppen, må bare stole på at de er der for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror forumet og store deler av den vestlige verden er overflømmet av ateister. De tror de er smarte, men i virkeligheten er de dumme når de avviser alt en ikke kan se med sine øyne og berøre med sine fingre. 

Men de om det. Og er det noen som avviser tro/religion (den kristne) her i Norge, så bør de slåss for å gå bort helligdager slik som i julen, påsken, punsen og nå Kristi Himmelfartsdag. Godene av vår kristne kulturarv vil man ha, men på Gud tror dem ikke. Latterlig.

Anonymkode: e8964...5e4

De som skriver i denne tråden er glad i Stjernestøv, og skriver ikke for å kverulere om hva man skal tro. Det er ekte bekymring og velmente råd.

(edit: stort sett da. Ser ut som sklir over i nett-debatt om religion) 

Endret av Gargamel
Leste de siste innleggene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror forumet og store deler av den vestlige verden er overflømmet av ateister. De tror de er smarte, men i virkeligheten er de dumme når de avviser alt en ikke kan se med sine øyne og berøre med sine fingre. 

Men de om det. Og er det noen som avviser tro/religion (den kristne) her i Norge, så bør de slåss for å gå bort helligdager slik som i julen, påsken, punsen og nå Kristi Himmelfartsdag. Godene av vår kristne kulturarv vil man ha, men på Gud tror dem ikke. Latterlig.

Anonymkode: e8964...5e4

Ja det er litt latterlig! Og hvorfor døper folk seg da? Ikke fordi de er kristne, det er tradisjon. De tror jo ikke på det presten står og sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er du sikker på at den kristne guden er den rette? Hvorfor ikke Allah?

Anonymkode: 4312f...da0

Det finnes mange veier til Gud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er du sikker på at den kristne guden er den rette? Hvorfor ikke Allah?

Anonymkode: 4312f...da0

Vel, her kan jeg komme med en lang avhandling, eller ikke. Si ifra hvis du vil ha den. 

Men her er kortversjonen: Jeg påstår ikke i mitt innlegg at den kristne guden er den rette, men påpeker at vi i et såkalt "kristent land" bare vil nyte godt av de ekstra fridagene som finnes i julen, påsken, pinsen, osv. uten å tro et fnugg på at det finnes en gud. Vi vil døpe våre barn, konfirmere oss og gifte oss i kirken, men å tro på gud? Neeeida. For gud finnes jo ikke! 

Og så sier jeg at ateister er dumme som ikke evner å se bak det synlige. At man katergorisk avviser alt åndelig og usynlig. 

Og dette med Allah: Jeg tror at helt i begynnelsen var troen på den ene, sanne gud den samme. Men så skilte det lag, idet muslimene fikk et forkvaklet syn på gud gjennom bl.a Muhammed. En kjærlig gud ber ikke folk å sprenge seg selv i luften for å drepe mennesker. Eller å kjøre inn i folkemengder, torturere og drepe homofile og annerledestroende. For å nevne noe.

Og ikke spill det kortet om at kristne også drepte for fote en gang i tiden. Det var ukristelig oppførsel, og noe de i ettertid har beklaget. Dessuten har de kristne fulgt med i tiden. Kristne sluttet med slikt for flere hundre år siden. Islamister sitter igjen i det gamle enda, og nekter å følge med i tiden.

Anonymkode: e8964...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en veldig ærlig og åpen person . Snakker om alt du tenker og føler ...Det gjør ikke oss andre noe om du snakker om å åndelighet. Men kanskje det ikke alltid er så lurt for din egen del. Det står en plass at:" man ikke skal kaste perler for svin". Det betyr at man skal være forsiktig med å dele det som er verdifullt og viktig for deg med noen som ikke tar i mot det med respekt... ( jeg mener ikke at folk på dol er svin altså))

Samtidig mener jeg at mange også har vist deg stor omsorg og virkelig vil ditt beste. Selv om de fleste i dag ikke kan tro på noe de ikke ser og som ikke kan bevises vitenskapelig er det mange som har en tro .... Jeg er for feig til å utrykke akkurat hva jeg tror på fordi jeg vet det ikke vil bli tatt vell imot. 

Jeg tror at det er noen ganger er vanskelig for en som er åndelig å skjelne mellom psykdom og åndelige opplevelser. Derfor tenker jeg at du egentlig trenger  gode svar.... Tror at folk på dol vil deg vell men dette temaet er ikke så enkelt å gi gode svar på... 

 

 

Anonymkode: 86cb7...7c9

Ja jeg tror nok det er velmenende råd og er takknemlig for at folk bryr seg, det når mitt hjerte. Men som med folk i psykiatrien så er vi uenig, sånn er det bare. Ja skal være forsiktig med hva jeg skriver nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...