Gå til innhold

Åndenes makt, Stjernestøv, osv...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, her kan jeg komme med en lang avhandling, eller ikke. Si ifra hvis du vil ha den. 

Men her er kortversjonen: Jeg påstår ikke i mitt innlegg at den kristne guden er den rette, men påpeker at vi i et såkalt "kristent land" bare vil nyte godt av de ekstra fridagene som finnes i julen, påsken, pinsen, osv. uten å tro et fnugg på at det finnes en gud.

Fridager hadde vi nok hatt uansett.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi vil døpe våre barn, konfirmere oss og gifte oss i kirken, men å tro på gud? Neeeida. For gud finnes jo ikke! 

Det er tradisjoner. 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så sier jeg at ateister er dumme som ikke evner å se bak det synlige. At man katergorisk avviser alt åndelig og usynlig.

Oppegående mennesker følger objektive etterprøvbare vitenskaplige metoder.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette med Allah: Jeg tror at helt i begynnelsen var troen på den ene, sanne gud den samme. Men så skilte det lag, idet muslimene fikk et forkvaklet syn på gud gjennom bl.a Muhammed. En kjærlig gud ber ikke folk å sprenge seg selv i luften for å drepe mennesker. Eller å kjøre inn i folkemengder, torturere og drepe homofile og annerledestroende. For å nevne noe.

Hvordan vet du at gud er kjærlig? Og har du lest bibelen?

http://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/--det-er-mer-vold-i-bibelen-enn-i-koranen/3423190743.html

- Det er mer vold i Bibelen enn i Koranen

En dataingeniør har gjennomført en uhøytidelig analyse av de hellige tekstene for å se om Koranen er mer voldelig enn Bibelen.

«Prosjektet er inspirert av den pågående samfunnsdebatten om hvorvidt terrorisme tilknyttet islamistisk fundamentalisme gjenspeiler noe iboende og utpreget voldelig om islam sammenlignet med andre store religioner, skriver dataingeniør Tom Anderson på en blogg.

Anderson brukte en programvare han selv har utviklet, kalt «Odin Text», til å analysere de internasjonale utgavene av Det gamle og Nye testamentet og den engelske utgaven av Koranen fra 1957.

Anderson kategoriserte ord i åtte forskjellige sinnsbevegelser som glede, sinne, forventning, vemmelse, sorg, overraskelse, frykt/angst og tillit.

Analysen viser at Bibelen scorer høyere på «sinne» og lavere på «tillit» enn Koranen.

Videre analyser viste at Det gamle testamentet var mer voldelig enn Det nye testamentet, og mer enn dobbelt så voldelig enn Koranen.

«Det blir henvist til drap og ødeleggelse en smule oftere i Det nye testamentet (2,8 prosent) enn i Koranen (2,1 prosent), men Det gamle testamentet leder helt klart - mer enn det dobbelte av Koranen - når det gjelder omtale av ødeleggelse og drap (5,3 prosent).»

 

Anonymkode: 4312f...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fridager hadde vi nok hatt uansett.

Det er tradisjoner. 

Oppegående mennesker følger objektive etterprøvbare vitenskaplige metoder.

Hvordan vet du at gud er kjærlig? Og har du lest bibelen?

http://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/--det-er-mer-vold-i-bibelen-enn-i-koranen/3423190743.html

- Det er mer vold i Bibelen enn i Koranen

En dataingeniør har gjennomført en uhøytidelig analyse av de hellige tekstene for å se om Koranen er mer voldelig enn Bibelen.

«Prosjektet er inspirert av den pågående samfunnsdebatten om hvorvidt terrorisme tilknyttet islamistisk fundamentalisme gjenspeiler noe iboende og utpreget voldelig om islam sammenlignet med andre store religioner, skriver dataingeniør Tom Anderson på en blogg.

Anderson brukte en programvare han selv har utviklet, kalt «Odin Text», til å analysere de internasjonale utgavene av Det gamle og Nye testamentet og den engelske utgaven av Koranen fra 1957.

Anderson kategoriserte ord i åtte forskjellige sinnsbevegelser som glede, sinne, forventning, vemmelse, sorg, overraskelse, frykt/angst og tillit.

Analysen viser at Bibelen scorer høyere på «sinne» og lavere på «tillit» enn Koranen.

Videre analyser viste at Det gamle testamentet var mer voldelig enn Det nye testamentet, og mer enn dobbelt så voldelig enn Koranen.

«Det blir henvist til drap og ødeleggelse en smule oftere i Det nye testamentet (2,8 prosent) enn i Koranen (2,1 prosent), men Det gamle testamentet leder helt klart - mer enn det dobbelte av Koranen - når det gjelder omtale av ødeleggelse og drap (5,3 prosent).»

 

Anonymkode: 4312f...da0

Blir veldig lei meg over at du benytter anledningen til dette i denne tråen. Det kommer an på øyet som ser og alle kan klare å vri ting til sin fordel... Det å komme med slik forskning er også litt feigt ... Ingen kan vite kvaliteten på denne forskingen ...

Men det åpenbare som vi ser i verdensbildet i dag er jo det motsatte av det du sier... Selv om jeg tror at de fleste muslimer er fredlig. Du er opptatt av å trekke frem de fredlige muslimene , hvorfor er du så ivrig på trekke frem de krigerske kristne som levde for mange generasjoner siden?. Syns du det er rettferdig ?. Du ønsker jo selv at vi ikke skal trekke frem de krigerske muslimene ... 

Det er så mange nyanser og ting som spiller inn i dette du skriver at din konklusjon blir altfor enkel. 

Anonymkode: 86cb7...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forskjellen er funksjon. Den ene forsørger seg selv av det. Den andre er uføretrygdet.

Anonymkode: 6bf31...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg innrømmer at jeg ikke vet så mye om Stjernestøv og hennes "sykdomshistorie", men jeg har lest en del av hennes tråder. Og da har jeg undret meg over (nærmest irritert meg over) at alle så kategorisk avviser hennes opplevelser som sykelige. 

Og til det siste du skrev, at folk som svarer Stjernestøv ikke er redde for at de har rett, viser bare at du er en hiven, arrogant blei.

Anonymkode: e8964...5e4

Hos Stjernestøv er det stor forskjell på tro og opplevelser. Dolere reagerer ikke på at hun tror, men når hun begynner å referere til erfaringer vet vi at dette er et uttrykk for en dårlig periode pga sykdommen hun har. Det er en særdeles krevende og vond sykdom hun har, og selv om alle kan forstå fortvilelsen hennes og lengselen etter å få fred, vet vi som har fulgt henne lenge at hun får det veldig, veldig vondt når hun blir veldig dårlig. Derfor prøver alle å motivere henne til å gjøre det hun kan for å bli mer stabil. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker i veldig tidlig studietid at jeg skrev etter et mer utvidet horoskop et sted i Danmark tror jeg Nå hadde ikke jeg noe fødselstklokkeslett så helt eksakt ble ikke mitt horoskop da jeg måtte sjanse da ingen husket og intet i arkiver i min sak

I dette horoskopet stod det blant annet at jeg hadde evner som medium og kunne se en lysende fremtid som kirurg i vente Intet av dette stemte men ga meg litt selvtillit tross alt på en ensom hybeltilværelse Men det minner en om hvordan mange av oss bare er et knappnålshode i denne verden Det er ikke stjernestøv Stjernestøv er kunnskapsrik og diplomatisk og veldig god på å møte andres innspill synes jeg Og veldig tålmodig i hva som må være helt forferdelig vanskelig og smertefullt

Dette med en åndelig komponent er noe ikke jeg deler hvis det er snakk om overnaturlige ting osv 

Men jeg respekterer at andre ting er sant for andre mennesker

Vi er bare mange i dag tror jeg som jeg som bare prøver å beskytte oss og prøver å bli mere runde i kantene for vi ønsker bare fred i verden faktisk egentlig

Anonymkode: 2768f...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
På 25.5.2017 den 13.33, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så forskjell på mediumene Lilly Bendriss, Lena Ranehag m.fl. og Stjernestøv?

Mediumer som holder på i disse programmene, både i Norge og internasjonalt, påstås å ha evner. De "ser" døde osv. Da skulle jo disse ha blitt innlagt og medisinert, slik som Stjernestøv. 

Beklager, men ser ikke helt problemet hva gjelder Stjernestøv. Hvis hun har evner, so what? Det er det nemlig flere som har, uten at de tar medisiner av den grunn. 

Hvorfor skal slikt medisineres bort, hvis ikke det plager vedkommende selv som har slike evner? 

Jeg synes man må slutte å se på slike ting som sykt. Noen har faktisk fått disse evnene av Gud, for en grunn. Hvorfor er folk flest så redde for at det også finnes en usynlig virkelighet? En åndeverden?

Jaja, det var nå mine tanker om Stjernestøv og dette andre. 

 

Anonymkode: e8964...5e4

Må bare si at jeg blir glad av å lese dette, så takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, kovakova skrev:

Er det evner når man ser tegn og mønster fra Gud/universet i psykose ?

Nei.

Anonymkode: 9dfb5...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 25.5.2017 den 16.20, AnonymBruker skrev:

Blir veldig lei meg over at du benytter anledningen til dette i denne tråen. Det kommer an på øyet som ser og alle kan klare å vri ting til sin fordel... Det å komme med slik forskning er også litt feigt ... Ingen kan vite kvaliteten på denne forskingen ...

Men det åpenbare som vi ser i verdensbildet i dag er jo det motsatte av det du sier... Selv om jeg tror at de fleste muslimer er fredlig. Du er opptatt av å trekke frem de fredlige muslimene , hvorfor er du så ivrig på trekke frem de krigerske kristne som levde for mange generasjoner siden?. Syns du det er rettferdig ?. Du ønsker jo selv at vi ikke skal trekke frem de krigerske muslimene ... 

Det er så mange nyanser og ting som spiller inn i dette du skriver at din konklusjon blir altfor enkel. 

Anonymkode: 86cb7...7c9

Enig med deg. Dessuten spiller det liten rolle hva muslimer, kristne og andre religiøse gjorde for hundrevis av år siden. Det viktige her er hvordan de oppfører seg i dag/nåtid. Og der ser vi at det er islam det er mest galt ved.

Anonymkode: e8964...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, stjernestøv skrev:

Må bare si at jeg blir glad av å lese dette, så takk :) 

Nå som jeg har blitt litt mer kjent med historien din, kan jeg ikke lenger gå god for mitt eget innlegg. Beklager, stjernestøv. Jeg ønsker deg alt godt og håper at du en dag vil bli frisk. Klem fra trådstarter.

Anonymkode: e8964...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå som jeg har blitt litt mer kjent med historien din, kan jeg ikke lenger gå god for mitt eget innlegg. Beklager, stjernestøv. Jeg ønsker deg alt godt og håper at du en dag vil bli frisk. Klem fra trådstarter.

Anonymkode: e8964...5e4

Ok. Jeg vet ikke hva det er med meg, det har fulgt meg hele livet. Takk for klemmen og klem tilbake :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernestøv:)  Det er imponerende at du står støtt i ditt åndelige liv uansett hva andre sier. Jeg er jo åndelig selv, men jeg opplever ikke helt det som du. Jeg ser på det åndelige som bare ren kjærlighet, og jeg er faktisk mer åpen når jeg er medisinert. Når jeg føler meg balansert så virker energiene på meg som noe veldig sterkt på en positiv måte..

Er du med i noen åndelige grupper på facebook?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, Mailill skrev:

Stjernestøv:)  Det er imponerende at du står støtt i ditt åndelige liv uansett hva andre sier. Jeg er jo åndelig selv, men jeg opplever ikke helt det som du. Jeg ser på det åndelige som bare ren kjærlighet, og jeg er faktisk mer åpen når jeg er medisinert. Når jeg føler meg balansert så virker energiene på meg som noe veldig sterkt på en positiv måte..

Er du med i noen åndelige grupper på facebook?  

Det er jo en del av livet mitt dette åndelige :) Det er kjærlighet med inni bildet også, men det finnes lavere plan også. De menneskene som dør som ikke er gode, blir ikke automatisk gode når de dør. Men de kan jobbe med seg selv, og det tror jeg de fleste gjør. Ja er vel det jeg må ta sikte på, å bli balansert. 

Ja er med i en ufo gruppe der det er litt aktivitet, og noe annet tror jeg med lite aktivitet. Så er det spådommens møtested, men det er bare for gøy. Syns ikke alle er like flinke der, de har live sendinger der de trekker tarot kort osv. Men noen kloke ord kommer derfra, så er jeg venn med en healer. Han sender av og til live sendinger med meditasjon og healing, er forsåvidt venn med flere åndelige som jeg traff et annet sted. Tror det var alternativ.no eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
På 25.5.2017 den 13.33, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så forskjell på mediumene Lilly Bendriss, Lena Ranehag m.fl. og Stjernestøv?

Mediumer som holder på i disse programmene, både i Norge og internasjonalt, påstås å ha evner. De "ser" døde osv. Da skulle jo disse ha blitt innlagt og medisinert, slik som Stjernestøv. 

Beklager, men ser ikke helt problemet hva gjelder Stjernestøv. Hvis hun har evner, so what? Det er det nemlig flere som har, uten at de tar medisiner av den grunn. 

Hvorfor skal slikt medisineres bort, hvis ikke det plager vedkommende selv som har slike evner? 

Jeg synes man må slutte å se på slike ting som sykt. Noen har faktisk fått disse evnene av Gud, for en grunn. Hvorfor er folk flest så redde for at det også finnes en usynlig virkelighet? En åndeverden?

Jaja, det var nå mine tanker om Stjernestøv og dette andre. 

 

Anonymkode: e8964...5e4

ja. de som er åndelige har "evnene", det er ikke "psykdom". og jeg hører stemmer i øret mitt når jeg drømmer, som forteller meg ting jeg ikke visste/hadde glemt, og når jeg våkner ser jeg svart hull forran øynene et øyeblikk, og da kommer det ubehag. og så kommer det blåe små blinkende lys på veggene mens jeg våkner. astralplanetens stjerner kanskje... det jeg tror dette sorte hullet er og de som snakker til meg i drømmene, at det kan være noe fra andre dimensjoner for å varsle meg om ubehaget (hjertearytmi anfall). i går måtte jeg slå øret mitt i drømmen for å prøve å få bort den irriterende nyhetsdamen som fortalte gamle nyheter fra 1990 tallet. ånder finnes garantert, for de har gitt beskjeder til meg og moren min i drømmene våre om natten. drlmmer er en egen dimensjon, der jordens døde lever videre i en drøm.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 25.5.2017 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror forumet og store deler av den vestlige verden er overflømmet av ateister. De tror de er smarte, men i virkeligheten er de dumme når de avviser alt en ikke kan se med sine øyne og berøre med sine fingre. 

Men de om det. Og er det noen som avviser tro/religion (den kristne) her i Norge, så bør de slåss for å gå bort helligdager slik som i julen, påsken, punsen og nå Kristi Himmelfartsdag. Godene av vår kristne kulturarv vil man ha, men på Gud tror dem ikke. Latterlig.

Anonymkode: e8964...5e4

julen er ikke fordi jesusbarnet ble født, men det kommer fra "Jol", hvor man ga hverandre gaver og god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.5.2017 den 21.48, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Dessuten spiller det liten rolle hva muslimer, kristne og andre religiøse gjorde for hundrevis av år siden. Det viktige her er hvordan de oppfører seg i dag/nåtid. Og der ser vi at det er islam det er mest galt ved.

Anonymkode: e8964...5e4

De kristne har ikke mulighet til å drive med faenskap lenger fordi samfunnet vårt heldigvis har blitt avkristnet og sekularisert. Og takk for det.

Anonymkode: 4312f...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var kristen. Jeg trodde Satan implanterte falske tanker i meg, slik att gud skulle fordømme meg, og straffe meg. Jeg ba flere hundre ganger om dagen. Mest fordi jeg ville gud skulle vite att det ikke var mine.egne tanker, men tanker som Satan implanterte. Jeg så tegn fra gud på att han misforstod meg flere ganger om dagen. Når jeg gikk forbi bokhyller så så jeg hemmelige tegn fra gud. Jeg ba også mye om att Gud måtte gjøre meg fri for denne tvangen. Men hørte han? Nei, selvfølgelig ikke. Han finnes ikke fant jeg til slutt ut. Da jeg fikk zyprexa, for de var mer virksommen en gud. Og da mistet jeg heldigvis troen. Tror TS att jeg var kristen? Eller tror TS jeg var psyk? Eller som sannheten var begge deler? Kanskje det er slik for Stjernestøv også, att hun in likhet med meg mistet bakkekontakten, og sluttet å fungere? 

Anonymkode: 5c408...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var kristen. Jeg trodde Satan implanterte falske tanker i meg, slik att gud skulle fordømme meg, og straffe meg. Jeg ba flere hundre ganger om dagen. Mest fordi jeg ville gud skulle vite att det ikke var mine.egne tanker, men tanker som Satan implanterte. Jeg så tegn fra gud på att han misforstod meg flere ganger om dagen. Når jeg gikk forbi bokhyller så så jeg hemmelige tegn fra gud. Jeg ba også mye om att Gud måtte gjøre meg fri for denne tvangen. Men hørte han? Nei, selvfølgelig ikke. Han finnes ikke fant jeg til slutt ut. Da jeg fikk zyprexa, for de var mer virksommen en gud. Og da mistet jeg heldigvis troen. Tror TS att jeg var kristen? Eller tror TS jeg var psyk? Eller som sannheten var begge deler? Kanskje det er slik for Stjernestøv også, att hun in likhet med meg mistet bakkekontakten, og sluttet å fungere? 

Anonymkode: 5c408...146

Det er noe med den bakkekontakten ja, man kan ikke sveve gjennom livet. Vi er jo på jorden nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...