Gå til innhold

Gamle p-piller fra 2009.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, ryddet i skuffer og skap i dag og fant 2 (6 brett Yasmin 28) uåpnet p-pille pakker fra 2009. Sluttet med pillen i 2009/2010 pga kjæresten var steril. Men måtte begynne på med prevensjon i fjor da mensen ble et mareritt. Mensen 10 dager, 13 ganger i året. Ikke til å holde ut å våkne opp om natten med blodpøl i sengen hver gang. Pluss jeg lurer på om jeg muligens kan ha endometriose. Kjenner det kommer skarpe knivstikk i endetarmen rundt mensen tiden.Så da har jeg forstått det er lurt å gå på prevensjon Spørsmålet er kan jeg bruke av p-pillene fra 2009? Eller har dem mistet sin effekt?  Syns det er stygt å kaste 6 hele brett. Jeg bruker dem for mensen. Ikke for å ikke bli gravid. Er 44 år.  

Med hilsen Bringebærkona.

Anonymkode: 139c9...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ryddet i skuffer og skap i dag og fant 2 (6 brett Yasmin 28) uåpnet p-pille pakker fra 2009. Sluttet med pillen i 2009/2010 pga kjæresten var steril. Men måtte begynne på med prevensjon i fjor da mensen ble et mareritt. Mensen 10 dager, 13 ganger i året. Ikke til å holde ut å våkne opp om natten med blodpøl i sengen hver gang. Pluss jeg lurer på om jeg muligens kan ha endometriose. Kjenner det kommer skarpe knivstikk i endetarmen rundt mensen tiden.Så da har jeg forstått det er lurt å gå på prevensjon Spørsmålet er kan jeg bruke av p-pillene fra 2009? Eller har dem mistet sin effekt?  Syns det er stygt å kaste 6 hele brett. Jeg bruker dem for mensen. Ikke for å ikke bli gravid. Er 44 år.  

Med hilsen Bringebærkona.

Anonymkode: 139c9...b4d

Ps! ppillene ble skrevet ut i 2009. gyldig til nov 2011.Leste det på pakningene nå. Om det har noe mye å si i forhold til de kan brukes eller ei... nesten så jeg skjønner svaret er at de må kastes.Men spør likevel.

Med hilsen Bringebærkona.

Anonymkode: 139c9...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ps! ppillene ble skrevet ut i 2009. gyldig til nov 2011.Leste det på pakningene nå. Om det har noe mye å si i forhold til de kan brukes eller ei... nesten så jeg skjønner svaret er at de må kastes.Men spør likevel.

Med hilsen Bringebærkona.

Anonymkode: 139c9...b4d

Lever dem på apoteket, ikke kast dem i søpla, da blir de destruert på riktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis de var gyldige til 2011, så vil jeg ikke anbefale deg å bruke dem. Lever dem på apoteket. Jeg vil foreslå at du diskuterer alternativ behandling med din fastlege eller gynekolog. Hormonspiral kan være aktuell, Visanne som er spesielt for endometriose, eller p-sprøyte for å stoppe menstruasjonene. Jeg vil ikke anbefale p-pille i din alder, før du har forsøkt annen behandling.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...