Gå til innhold

Noen som har råd mot fluer?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
3 minutter siden, Meat Loff skrev:

De elsker svette og matrester.

Ok. Ja min far var morsom da jeg var liten og jeg var omsvermet av fluer "De går etter dritten". Vil bare bli kvitt dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gammeldags fluepapir. Samt godt renhold, aldri ha matrester liggende. Kast søppel ofte.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2017 den 19.30, stjernestøv skrev:

De går meg på nervene :( Har bedt dem å fly ut med de nekter. 

Vanlige husfluer eller sånne små bananfluer? Bananfluer kan bo i blomsterpotter, i en fruktskål eller i søppelbøtta (også den på badet...). Tøm søppelbøttene og vask dem med klorin eller noe annet sterkt og hiv posene i dunken ute. Om de er i blomsterpottene så ta en skål med vann, tilsett en god dæsj oppvaskmiddel og sett den ved planten. Fluene elsker det og stuper oppi av en eller annen grunn.

Vanlige husfluer har jeg mindre råd for, men man får slike ark med lim på eller slike fluefangere som også er lett å vikle seg selv inn i om  de henger fra taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
33 minutter siden, Lillemus skrev:

Vanlige husfluer eller sånne små bananfluer? Bananfluer kan bo i blomsterpotter, i en fruktskål eller i søppelbøtta (også den på badet...). Tøm søppelbøttene og vask dem med klorin eller noe annet sterkt og hiv posene i dunken ute. Om de er i blomsterpottene så ta en skål med vann, tilsett en god dæsj oppvaskmiddel og sett den ved planten. Fluene elsker det og stuper oppi av en eller annen grunn.

Vanlige husfluer har jeg mindre råd for, men man får slike ark med lim på eller slike fluefangere som også er lett å vikle seg selv inn i om  de henger fra taket.

Det er husfluer, de kommer inn når vi har altandøren åpen. Men har hatt sånne små fluer og, da har vi kastet kilden som har vært poteter eller blomst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, Maggie55 skrev:

Flueklasker

Har skaffet meg sånn som gir støt. Så har jeg sånn tape men det er ikke mange fluer der, like greit. Trodde de døde med en gang jeg,men de henger jo fast til de dør. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vil understreke at jeg først finner frem flueklasker hvis fluen gjentatte ganger ikke har latt seg dirigere ut ved hjelp av gardinsnipper og blafring med armer og hender.Pluss åpning av eventuelle dører og vinduer.  Men da er det også " no pardon"..

Jeg vil også understreke at jeg kan telle på hendene de ganger jeg har klasket en flue i livet. Jeg er et fredelig person og ønsker ikke vold bestandig.

Men husker vi høstet solbær i Hagen detJeg vokste opp og jeg hadde grepet over en veps sammen med bæra. Fikk sånt sjokk at jeg bare knøt neven sammen og lite dermed igjen av den stakkars veps.

Hovnet jo også veldig opp. Uhell kan skje alle. Men jeg er kjempeobs og forsiktig også med insekter.

Jeg har stor respekt for både mennesker og dyr og vet godt hvor verdifulle de alle er.

Men fluer er ofte spesielt vanskelige å dirigere ut på human måte. 

Men kanskje bare spørsmål om trening.😊

Jwg ønsker mest mulig human profil jeg også. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...