Gå til innhold

Noen som har råd mot fluer?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Man kan også fange fluen i en fyrstikkeske og så slippe den ut på egnet sted. Noe vi ofte gjorde som barn dengang de vioksne hadde fyrstikkesker da.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
8 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man kan også fange fluen i en fyrstikkeske og så slippe den ut på egnet sted. Noe vi ofte gjorde som barn dengang de vioksne hadde fyrstikkesker da.😊

Det trodde jeg ikke var mulig, men jeg har perioder der jeg slipper ut edderkopper og veps. Det er jo liv det også,liker ikke drepingen...men har jo gjort det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg vil understreke at jeg først finner frem flueklasker hvis fluen gjentatte ganger ikke har latt seg dirigere ut ved hjelp av gardinsnipper og blafring med armer og hender.Pluss åpning av eventuelle dører og vinduer.  Men da er det også " no pardon"..

Jeg vil også understreke at jeg kan telle på hendene de ganger jeg har klasket en flue i livet. Jeg er et fredelig person og ønsker ikke vold bestandig.

Men husker vi høstet solbær i Hagen detJeg vokste opp og jeg hadde grepet over en veps sammen med bæra. Fikk sånt sjokk at jeg bare knøt neven sammen og lite dermed igjen av den stakkars veps.

Hovnet jo også veldig opp. Uhell kan skje alle. Men jeg er kjempeobs og forsiktig også med insekter.

Jeg har stor respekt for både mennesker og dyr og vet godt hvor verdifulle de alle er.

Men fluer er ofte spesielt vanskelige å dirigere ut på human måte. 

Men kanskje bare spørsmål om trening.😊

Jwg ønsker mest mulig human profil jeg også. 😊

Jeg fikk tre fluer til å fly ut døren sist sommer ved å be dem fly ut, men har ikke klart det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Godt ingen radiostyrte eller robotlignende fluer er kommet inn til meg så langt iallefall😊

Håper aldri til noen og spesielt ikke hos deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, Maggie55 skrev:

Godt ingen radiostyrte eller robotlignende fluer er kommet inn til meg så langt iallefall😊

Håper aldri til noen og spesielt ikke hos deg😊

Å man vet nå aldri ;) 

Det er så mye som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alkurat det man vet ofte så veldig lite.

Husker jeg var på biltur på landet sammen med de tre menneskene som har betydd mest for meg.

Min far og jeg bakset rundt for å finne et sted å slå opp teltet. Vi måtte passere noen gjerdetråer og min far ba meg ta på trådene Jeg hadde aldri sett slike gjerdetråer og gjorde som han sa mitt dumme naut. Det gikk strøm i gjerdet og jeg fikk et kraftig støt men burde selvsagt visst bedre. Han var kanskje i " oppdragermodus" Han var alltid verdens snilleste menneske men kanskje litt distré og der var mange tråder uten strøm også oppdaget jeg senete andre steder.Han var sjømann og vi var mye borte fra hverandre men kontormenneske som jeg og også mye rammet av nedgangstider lik meg. Det er ofte så veldig mye man ikke aner.

Skulle spurt ham om den episoden men ubetydeligheter er ubetydeligheter og tida strekker ofte ikke til. Man vet ikke mye for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
21 minutter siden, Maggie55 skrev:

Alkurat det man vet ofte så veldig lite.

Husker jeg var på biltur på landet sammen med de tre menneskene som har betydd mest for meg.

Min far og jeg bakset rundt for å finne et sted å slå opp teltet. Vi måtte passere noen gjerdetråer og min far ba meg ta på trådene Jeg hadde aldri sett slike gjerdetråer og gjorde som han sa mitt dumme naut. Det gikk strøm i gjerdet og jeg fikk et kraftig støt men burde selvsagt visst bedre. Han var kanskje i " oppdragermodus" Han var alltid verdens snilleste menneske men kanskje litt distré og der var mange tråder uten strøm også oppdaget jeg senete andre steder.Han var sjømann og vi var mye borte fra hverandre men kontormenneske som jeg og også mye rammet av nedgangstider lik meg. Det er ofte så veldig mye man ikke aner.

Skulle spurt ham om den episoden men ubetydeligheter er ubetydeligheter og tida strekker ofte ikke til. Man vet ikke mye for seg.

Like greit å glemme det tror jeg,eller legge det i fortid boksen...leve i nuet. Jeg så et sånt gjerde en gang og sa "Her kan vi få gratis elektrosjokk". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Absolutt morsomt Klarer ikke å la være å le til det har jeg det for godt i øyeblikket.

Men kan likså gjerne dra resten av den historien. Vi våknet om morgenen dagen etter av at det striregnet og Bonden som eiet utmarken hvor vi hadde teltet stakk hodet inn å sa vi måtte betale avgift. Pappa sa at det som da hadde utviklet seg til å bli en ikke ubetydelig sølepøl intet var å betale for og lå slik til at dette ikke kunne regnes med da det var langs en elv på en utstikker Men vi betalte selvsagt uten noe masse greier Den gang var det så og så for å sette opp telt for en natt. i utmark. Nå er sikkert dette forandret.Sikkert ulv også kanskje.

Natten etter lå vi på motell før vi dro hjem.

Alt er ikke bare en flue nei.

De er forferdelig irritasjon for liten og stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, Maggie55 skrev:

Absolutt morsomt Klarer ikke å la være å le til det har jeg det for godt i øyeblikket.

Men kan likså gjerne dra resten av den historien. Vi våknet om morgenen dagen etter av at det striregnet og Bonden som eiet utmarken hvor vi hadde teltet stakk hodet inn å sa vi måtte betale avgift. Pappa sa at det som da hadde utviklet seg til å bli en ikke ubetydelig sølepøl intet var å betale for og lå slik til at dette ikke kunne regnes med da det var langs en elv på en utstikker Men vi betalte selvsagt uten noe masse greier Den gang var det så og så for å sette opp telt for en natt. i utmark. Nå er sikkert dette forandret.Sikkert ulv også kanskje.

Natten etter lå vi på motell før vi dro hjem.

Alt er ikke bare en flue nei.

De er forferdelig irritasjon for liten og stor.

Å. Vi lå alltid i telt da jeg var liten, hatet det. Ble vått inni når det regnet, og totalt mørkt. Trodde ofte jeg lå i en kiste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
22 timer siden, Norknight skrev:

1.Kast all søppla.2.Gjør rent på kjøkkenet.3.Kjøp fluepapir.4.Slukk lyset

Du de fluene er her uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du de fluene er her uansett....

Har dere husdyr i nærheten? Husker jeg holdt på å bli gal da jeg var på besøk på gård med kyr. Fluene var overalt!

Hjemme hos oss er det sjelden fluer, annet enn en og en annen på kort besøk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Har dere husdyr i nærheten? Husker jeg holdt på å bli gal da jeg var på besøk på gård med kyr. Fluene var overalt!

Hjemme hos oss er det sjelden fluer, annet enn en og en annen på kort besøk.

 

Nei vi har ikke husdyr. Uff ja husker vi overnattet på en gård, fikk beskjed om å ikke åpne vinduet men det gjorde jeg. Så det krydde av fluer overalt, det var svært plagsomt om natten. Her er det en flue nå som er veldig irriterende, føler at den går på meg selv når den ikke gjør det. Svært ekkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2017 den 19.30, stjernestøv skrev:

De går meg på nervene :( Har bedt dem å fly ut med de nekter. 

Det jeg i alle fall gjør er at jeg slukker lyset i det rommet der fluen er og lar lyset stå på i rommet ved siden av med døren på gløtt. Etter en stund vil fluen ofte trekke mot lyset og da lukker jeg døren.

Dette betinger selvsagt at det er kveld og såpass mørkt ute at "lystrikset" har effekt.

Lykke til :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bibben skrev:

Det jeg i alle fall gjør er at jeg slukker lyset i det rommet der fluen er og lar lyset stå på i rommet ved siden av med døren på gløtt. Etter en stund vil fluen ofte trekke mot lyset og da lukker jeg døren.

Dette betinger selvsagt at det er kveld og såpass mørkt ute at "lystrikset" har effekt.

Lykke til :rolleyes:

Takk :) 

Kan jo prøve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 26.5.2017 den 19.30, stjernestøv skrev:

De går meg på nervene :( Har bedt dem å fly ut med de nekter. 

du må skru lyset av i rommet de er i på dagen, og ta opp vinduet/ytterdøra på det rommet. istedenfor å be dem om å fly ut, bør du tenke/si omvendt til dem, og tenke på at de IKKE skal fly ut vinduet, mens du går mot dem og veiver med armene som om du skal fange dem, for da flyr de ut vinduet fordi de vet da at du skal fange dem og da fyker de ut mot lyset (omvendtpsykologi tankebølger og at fluer er gale etter lyskilder). det gjør jeg nemlig, og da flyr de målrettet ut døra/vinduet.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 30.7.2017 den 12.16, stjernestøv skrev:

Det trodde jeg ikke var mulig, men jeg har perioder der jeg slipper ut edderkopper og veps. Det er jo liv det også,liker ikke drepingen...men har jo gjort det også. 

jeg syns det er gøy å fange fluer i vinduet og kjenne å høre zummingen og slippe dem ut utforbi. i dag morges fant jeg en pekefot/langbein/føtting (daddy longlegg) i badekaret, den stod der så søt og uslyldig atte. ååååå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...