Gå til innhold

NHD og andre. Psykisk syk etter medsiner, hvordan bli frisk?


Helpme999

Anbefalte innlegg

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel da er det bare å legge frem linken da som tydelig viser at å gå av denne medisinen for enkelte er svært vanskelig og en langvarig prosess.

Anonymkode: ca522...bd5

Har henvist til en lignende link, men han vil ikke engang se på det! Får bare beskjed at jeg må ikke tro på alt som står på nett!!!!

men kanskje jeg kan benytte meg av den linken til pasientskadeerstaningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Så fort NPE er koblet inn med medhold så har jeg merket at sykehuset har skjerpet seg ja. Har ennå ikke fått hjelpen jeg trenger, men får timer og innleggelser i hytt og pine (nevrologisk) Men i prinsippet blir svaret nei, dessverre. 

Det er jo helt sprøtt dette helesesystemet! 

Kan jo begynne å lure på hvor objektive og hvor mye NPE faktisk hører på pasienten.

Leger har så mye makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2017 den 20.39, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på Lyrica som angstdempende medisin, sluttet med den for flere år siden men merker ingen psykisk skade etter å ha brukt den. Det som er viktig angående slik medisin er å seponere saaaaaaakte, ingen bråstopp. Samme med antidepressiva, ekstremt ubehagelig hvis man bråseponerer, jeg fant ut at hvis jeg tok en halv eller kvart tablett når jeg fikk disse " støtene", alle som har prøvd å bråslutte med antidepressiva vet hva jeg mener, så gikk bivirkningene av for rask seponering, over. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg søkt opp en psykiater som har vært lenge i gamet, de kan mest. Hvis du bare trenger noen timer for å få hjelp og forståelse for dette med Lyrica og antidepressiva, så kan du velge en privatpraktiserende. Hvor i landet bor du? Hvis du bor i Bergen kan jeg anbefale deg en psykiater med avtale, du betaler altså ikke mer enn frikortgrensen.

Anonymkode: 35281...c7f

Heldig du var da!:)

Ja det er jo nettopp det, å bråkutte! Men det var jo ikke mitt valg!

En med sånn avtale de har vel minst et halvt års ventetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Helpme999 skrev:

Systemet er virkelig tragisk, så mange som ikke skulle jobbet der!!!

Jeg ville gjerne gått til en privat psyiakter som faktisk hadde medisin kunnskap, men finnes ikke her jeg bor.

Tok en ciplrex i går og har hatt panikkanfall siden! Det har jeg ikke hatt på lenge.

Er redd for å fortsette. Vil bare bli meg friske selv før medisin. 

Redd at ciplarexen ikke vil hjelpe, når det som faktisk er grunnen er kraftige seponeringsproblemer fra djevel medisin lyrica. 

Du tror ikke du kan ha fått angstanfall fordi du har fått litt angst for hele pillegreiene? Jeg vet man vil at ting skal skje raskt, fordi smerten er så uutholdelig. Men, man må faktisk bite seg fast i det sure eplet. Jeg bare tenkte at kanskje cipralexen ville roe angsten noe, uansett hva som er årsaken til den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2017 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Det er mer fornuftig å slutte med kjemisk dritt.

Anonymkode: cb45e...903

Ja det er bare det jeg vil, men hvordan bli frisk igjen når cns er helt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillie83 skrev:

Du tror ikke du kan ha fått angstanfall fordi du har fått litt angst for hele pillegreiene? Jeg vet man vil at ting skal skje raskt, fordi smerten er så uutholdelig. Men, man må faktisk bite seg fast i det sure eplet. Jeg bare tenkte at kanskje cipralexen ville roe angsten noe, uansett hva som er årsaken til den. 

Meget godt poeng:)

Du sier noe der, angst for pille greiene enkelt og greit.

Ja hadde jo vært en drøm om angsten kunne roet seg så jeg kunne fungere!

Er ren tourtur å leve slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Helpme999 skrev:

Meget godt poeng:)

Du sier noe der, angst for pille greiene enkelt og greit.

Ja hadde jo vært en drøm om angsten kunne roet seg så jeg kunne fungere!

Er ren tourtur å leve slik.

Den vil nok det.. Men, det krever litt av enn selv. Jeg vet du ikke føler du har fått den hjelpen du har behov for. Og du må gjerne sende klage. Men ting tar tid, det vet du sikkert. Det viktigste tenker jeg, for deg nå, er å roe angsten, å få tilbake kontrollen. Om det så er at du må stå på cipralexen. Du går nå på en relativt lav dose. Mulig den må reguleres. Men på samme måte som nedtrapping, så må man også ha opptrapping. Selvom du har gått på dem før! Jeg har sleit mye med panikk angst for noen år tilbake. Det var vel slik det hele "startet. " Jeg husker å smertefullt det var. Og jeg har perioder ennå, hvor jeg sliter sterkt. Jeg har ikke panikk angst. Men indre uro, og en slags form for panikk, men som ikke slår ut fysisk, men mer en frykt for det psykiske. Selve panikk angsten frykter jeg ikke lengre. For jeg har klart å ta kontroll over den. Jeg lærte meg det, rett og slett. Så det går an. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lillie83 skrev:

Den vil nok det.. Men, det krever litt av enn selv. Jeg vet du ikke føler du har fått den hjelpen du har behov for. Og du må gjerne sende klage. Men ting tar tid, det vet du sikkert. Det viktigste tenker jeg, for deg nå, er å roe angsten, å få tilbake kontrollen. Om det så er at du må stå på cipralexen. Du går nå på en relativt lav dose. Mulig den må reguleres. Men på samme måte som nedtrapping, så må man også ha opptrapping. Selvom du har gått på dem før! Jeg har sleit mye med panikk angst for noen år tilbake. Det var vel slik det hele "startet. " Jeg husker å smertefullt det var. Og jeg har perioder ennå, hvor jeg sliter sterkt. Jeg har ikke panikk angst. Men indre uro, og en slags form for panikk, men som ikke slår ut fysisk, men mer en frykt for det psykiske. Selve panikk angsten frykter jeg ikke lengre. For jeg har klart å ta kontroll over den. Jeg lærte meg det, rett og slett. Så det går an. :) 

 

Ja, vet.

ansgten etter det som skjedde med lyrica og det som eg skrev er bare en sånn konstant angst i kroppen, helt uten situasjon eller noe.Panikkanfall har eg aldri hatt bortsett fra når jeg sluttet på ciplarex en gang. Og ved oppstart. De er jeg ikke så redd. Den er den der konstante som tar knekken på meg! Bare hater den der opptrappingen.

Går du på den selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Helpme999 skrev:

Ja, vet.

ansgten etter det som skjedde med lyrica og det som eg skrev er bare en sånn konstant angst i kroppen, helt uten situasjon eller noe.Panikkanfall har eg aldri hatt bortsett fra når jeg sluttet på ciplarex en gang. Og ved oppstart. De er jeg ikke så redd. Den er den der konstante som tar knekken på meg! Bare hater den der opptrappingen.

Går du på den selv?

Angst trenger ikke ha noen situasjon. Det er noe som heter generell angst. Og nettopp derfor det er ekstra ekkelt. Man vet ikke helt hvorfor. Men det er det noe der...Som trigger den. At det er Lyrica alene som har gjort deg slik, kan ikke jeg si noe om, for har ingen kjennskap til den. 

Jeg går på Cipralex ja. Har gjort det et par år. Jeg hadde også et opphold, hvor jeg trappet ned for raskt, mistenker jeg. Jeg ble iallfall dårlig igjen, og følte ikke jeg hadde så mye annet valg enn å starte opp igjen. Da var det litt sånn, av og på, hvor mye jeg skulle stå på. 10mg hadde fungert sist, men det endte med 15mg. Jeg følte plutselig ikke 10mg var nok. Så, det er av og til vanskelig å si.. Man kan jo ta en blodprøve også for å se hvor mye opptak man har av medisinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillie83 skrev:

Angst trenger ikke ha noen situasjon. Det er noe som heter generell angst. Og nettopp derfor det er ekstra ekkelt. Man vet ikke helt hvorfor. Men det er det noe der...Som trigger den. At det er Lyrica alene som har gjort deg slik, kan ikke jeg si noe om, for har ingen kjennskap til den. 

Jeg går på Cipralex ja. Har gjort det et par år. Jeg hadde også et opphold, hvor jeg trappet ned for raskt, mistenker jeg. Jeg ble iallfall dårlig igjen, og følte ikke jeg hadde så mye annet valg enn å starte opp igjen. Da var det litt sånn, av og på, hvor mye jeg skulle stå på. 10mg hadde fungert sist, men det endte med 15mg. Jeg følte plutselig ikke 10mg var nok. Så, det er av og til vanskelig å si.. Man kan jo ta en blodprøve også for å se hvor mye opptak man har av medisinen. 

Ja det er grusomt, startet etter lyrica. Og det bare er konstant uansett hva jeg gjør el hvor jeg er.

gikk tidligere på 20 mg sist jeg stod på ciplarex, så usikker på om ti er nok da.

hadde masse bivirkinger på 20 da:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...