Gå til innhold

deilig å slutte å gå i psykiatrien, bare visvas timer...


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

jeg avsluttet 7 månedersplanen i psykiatrisk poliklinikken i dag på melding til  timen 14 juni i år. det er fordi jeg syns psykiateren jeg skal ha fast er en sur blei. jeg hadde mye på hjertet å fortelle når jeg var hos ham på time (ekstra kort time) fordi når jeg var der nå 22 mai, så når han oppsumerte samtalen vi hadde hatt i slutten, og om jeg kom med innvenninger i oppsumeringen, så sa han strengt "NÅ ER DET "JEG" SOM OPPSUMMERER!" Da ble jeg satt ut og sint og sa at jeg må da få lov å komme med innvenninger om jeg er uenig med noe. jeg ba om en annen psykiater. han sa nemlig at det var frivillig om jeg ville fortsette å gå til psykiatrien å få stressmestring behandling. da skreiv jeg til han i dag på helsenorge.no at jeg ikke ønsker timer der mer, og at jeg vet hva diagnosene mine er nå så da trenger jeg ikke drøye det mer, siden etter flytting så ble stresset mitt radikalt mye mindre og søvnen min radikalt bedre. jeg kan leve med blandede tvangslidelser/handlinger, autisme og hypokonderilidelse diagnosene mine uten å kaste penger utav vinduet på psykologitimer som bare består av samtaler om å redusere stress, når jeg likegodt kan melde meg inn i gratis angst/tvang selvhjelpsgrupper på facebook.

 

gjorde jeg noe lurt når jeg avsluttet psykiatribehandlingen min, og ikke gjør endring på medisinene jeg bruker (fluoxetin mot extreme angstanfall)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er kun en vanlig bruker og ingenting annet og sitter selv i glasshus men hva som har holdt meg igjen i alle disse år er diagnosene psykiateren antydet og ga jeg uttrykk for veldig stor frustrasjon sa han at jeg måtte forstå og foreslo dobbeltimer noe som jeg gjorde da jeg hadde penger i øyeblikket og trodde det ville gjøre meg mere konsildert og balansert På den annen side jeg følte meg mye ført bak lyset helt til slutt ,men psykiateren var kanskje " inne i sin egen livsprosesser" og nok skuffet over manglende backing i fagmiljøet sitt kanskje

Alt ble til slutt bare så helt uforståelig nærmest mediastyrt og livet ble mere kasteball av politikk og oljepris og arbeidsledighet og enda mere sykdom og endrede forutsigbare livsbetingelser

Det værste er vel at man forsømmer det somatiske så mye for absolutt alt blir man forklarer blir avskrevet som " bare nerver" noe som er veldig betenkelig for er ikke kroppen i orden er det jo ikke rart psyken skranter

Svar:

Tenker ikke lurt utføra diagnoser du summerer opp men vet ikke lenger ut og inn sjøl...

 

Sånn type behandling burde ikke koste pasienten på denne måten det tror jeg også behandleren jeg hadde som nå sikkert er gått over i pensjonistenes rekker enig i for behandleren var veldig opptatt av psykisk sykes verdighet og menneskerett i sitt virke

Det er slik det alltid har vært tror jeg bare at psykiatri og alt som handler om psykisk lidelse er "stemoderlig behandlet"

Blir visst aldri satt på kartet med tilhørende bevilgninger

Anonymkode: ef643...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...