Gå til innhold

Det ER lov å ha et liv selv på trygd


Andreaswell

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Trine skrev:

Jo, en akademisk utdanning kan man ta på 3 år, men dette har du allerede fått svar ;)

Hæ?

Altså, du kommenterte innlegget til hun med asperger og som nærmest strøyk på tester hva angår abstrakt språk. Så å forvente at jeg skal forstå så veldig mye mer enn helt normalt språk, sorry, men det kan du ikke ;) Så nå googlet jeg kontekst - " er begrepet for omstendighetene omkring en hendelse eller en tilstand. " Og jeg sier igjen.... HÆ? Hvilken hendelse eller tilstand er det du snakker om?

"Kontekst" er bare et annet ord for "sammenheng", det høres bare litt mer akademisk ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Xtra skrev:

"Kontekst" er bare et annet ord for "sammenheng", det høres bare litt mer akademisk ut ;)

Ok, takk :) Hvorfor kunne ikke google bare skrive det istedefor å komme med en forklaring som var enda vanskeligere å forstå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kanonføde skrev:

Når jeg brukte begrepet "akademisk", så tenkte jeg på forskningsrettede fag som sosiologi, i motsetning til profesjonsrettede som tannlege. Det er slik jeg tenker om begrepet, men jeg forstår at dere ikke klarte å resonnere dere frem til at det var dette jeg mente da jeg samtidig nevnte at det var lurere med profesjonsrettede studier som revisor etc.

I denne sammenhengen blir "kontekst" resten av innlegget mitt. Når man leser noe andre skriver, eller hører andre snakke, så trodde jeg at man etter beste evne forsøkte å finne det underliggende budskap, og ikke kverulere på "feil bruk av ord".

Det er ikke bare jeg som bruker begrepet akademisk på denne måten, det er faktisk ganske vanlig.

Men men. Nå har jeg masturbert.

Jeg prøver etter beste evne å finne det underliggende budskapet, jeg mangler bare evnen til å finne det ;) Men litt kverrulering får du tåle, det er jo ikke fritt for kverrulering fra din side heller :P Men nå forstår jeg hva du mener og jeg er enig i at det er mer fornuftig med profesjonsrettet utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Det du skrev nå er mer sårende enn du aner.... Men jeg har ingen sjans når det gjelder deg , du vil uansett ha det siste ordet og uansett få all støtte... 

Dette er å gå over en personlig grense . Jeg har av spesielle grunner valgt å være anonym .... 

Fra før av får jeg angst hver gang jeg ser ditt nic... 

Har tenkt mye på dette i dag. At jeg skal slutte helt å si noe om meg selv pga deg ... Da jeg så dette bekrefter det bare det jeg var redd for ... 

 

 

 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Det er leit at du synes måten jeg svarer deg på skaper så mye ubehag, men det er jo slik at man ikke fullt ut kan forutse mottakers reaksjon på det som postes.  Jeg er i midlertid også lei av måten du svarer meg på.  Gang på gang så inntar du en form for offerposisjon i forhold til meg, og siden jeg er ganske allergisk mot passiv aggresjon, så bidrar din respons neppe til at jeg svarer deg på måter du liker bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, frosken skrev:

Det er leit at du synes måten jeg svarer deg på skaper så mye ubehag, men det er jo slik at man ikke fullt ut kan forutse mottakers reaksjon på det som postes.  Jeg er i midlertid også lei av måten du svarer meg på.  Gang på gang så inntar du en form for offerposisjon i forhold til meg, og siden jeg er ganske allergisk mot passiv aggresjon, så bidrar din respons neppe til at jeg svarer deg på måter du liker bedre.

Jeg har ALDRI tatt noen overposisjon mot deg ...ALDRI.  Er helt sjokkert over at du har oppfattet det slik, det er jo tvert i mot... KAN DET TENKES AT DU BLANDER MEG MED HVA ANDRE ANONYME HAR SAGT ??? . Jeg forstår virkelig ingenting !!!! Jeg har alltid lagt lavt i terrenget og vært forsiktig når jeg svarer deg og likevel har jeg følt at du har vært etter meg. Jeg har bare ikke forstått hvorfor . Dette var jo VELDIG oppklarende. Så det har med posisjon å gjøre ?.Hadde du kjent meg så hadde du visst at jeg er ekstremt lite opptatt av titler og posisjoner. At jeg ser på alle innpå her som likeverdige ... Men du er den eneste som ikke får meg til å føle meg  likeverdig..., Du inntar en behandlerrolle . Det har heg aldri gjort mot deg.... Jeg er veldig åpen om livet mitt og følelsene mine og du benytter anledningen til å ta meg for noe som jeg ikke forstår. Det er faktisk sårende ... 
Jeg har mange ganger tenkt å slutte på DOL pga deg . Det er fakta og ikke passiv aggressivitet. !!! . 
 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ALDRI tatt noen overposisjon mot deg ...ALDRI.  Er helt sjokkert over at du har oppfattet det slik, det er jo tvert i mot... KAN DET TENKES AT DU BLANDER MEG MED HVA ANDRE ANONYME HAR SAGT ??? . Jeg forstår virkelig ingenting !!!! Jeg har alltid lagt lavt i terrenget og vært forsiktig når jeg svarer deg og likevel har jeg følt at du har vært etter meg. Jeg har bare ikke forstått hvorfor . Dette var jo VELDIG oppklarende. Så det har med posisjon å gjøre ?.Hadde du kjent meg så hadde du visst at jeg er ekstremt lite opptatt av titler og posisjoner. At jeg ser på alle innpå her som likeverdige ... Men du er den eneste som ikke får meg til å føle meg  likeverdig..., Du inntar en behandlerrolle . Det har heg aldri gjort mot deg.... Jeg er veldig åpen om livet mitt og følelsene mine og du benytter anledningen til å ta meg for noe som jeg ikke forstår. Det er faktisk sårende ... 
Jeg har mange ganger tenkt å slutte på DOL pga deg . Det er fakta og ikke passiv aggressivitet. !!! . 
 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Nå tror jeg du misforsto det jeg skrev. Jeg snakket om offerposisjon, ikke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, frosken skrev:

Nå tror jeg du misforsto det jeg skrev. Jeg snakket om offerposisjon, ikke over.

Ser det nå . Beklager det. :mellow:

Jeg har faktisk aldri opplevd å være i en slik situasjon som dette. At noen er etter meg på denne måten.... Pleier å ha en god tone med folk . Jeg ser ikke på meg som et offer.. Det gjør bare veldig vondt når man er åpen og ærlig og bli møtte slik du møter meg . Og siden du ikke kan fordra slike som meg burde du kanskje gå litt i deg selv ???

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser det nå . Beklager det. :mellow:

Jeg har faktisk aldri opplevd å være i en slik situasjon som dette. At noen er etter meg på denne måten.... Pleier å ha en god tone med folk . Jeg ser ikke på meg som et offer.. Det gjør bare veldig vondt når man er åpen og ærlig og bli møtte slik du møter meg . Og siden du ikke kan fordra slike som meg burde du kanskje gå litt i deg selv ???

Anonymkode: 41eeb...cf1

Nå har jeg sett en gang til på hva frosken har skrevet til deg, og jeg kan virkelig ikke forstå hva hun har sagt eller gjort mot deg som er så ille. Om det ligger noe bak fra tidligere tråder har jeg dog ikke kjenskap til. Men som du skrev over her - antakelig er du veldig, veldig, følsom - og derfor tolker alt i verste mening.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Xtra skrev:

Nå har jeg sett en gang til på hva frosken har skrevet til deg, og jeg kan virkelig ikke forstå hva hun har sagt eller gjort mot deg som er så ille. Om det ligger noe bak fra tidligere tråder har jeg dog ikke kjenskap til. Men som du skrev over her - antakelig er du veldig, veldig, følsom - og derfor tolker alt i verste mening.

Du tar feil.... Dette gjelder mange tråder !. Jeg regner  med at frosken vil få mange støtteerklæringer. Og det fortjener hun da hun er dyktig. Det at psyken blir brukt mot meg som en forklaring i stedet for at man kan innrømme at man bevisst går hardt ut mot noen er også litt søkt . Da kan man alltid bruke psyken mot folk ... 

Jeg har stort sett svelgt unna og ikke respondert på den hun sier. Jeg snakker sjelden  om mine følelser med folk og har sjelden inntatt en offerrolle . Jeg har ikke felt en tåre på to år.... Men i går kveld gråt jeg i timesvis pga hele dette dol- greiene Forstår at dette forumet har betydd noe for meg i en vanskelig periode men at det nå kanskje er slutt for min del .... . 

Trodde bare dette var et trygt sted å dele ting . For meg betyr det mye å være anonym og når hun bevisst har prøv å finne ut hvem jeg er og sier hun kjenner min historie føles det som et overtramp .Har hun mer rett til å ha innsyn i mitt liv enn jeg i hennes liv ? . Jeg vet faktisk ikke om hun er en kvinne en gang. Jeg er en fremmed som kommer inn i en vennegjeng .... 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar feil.... Dette gjelder mange tråder !. Jeg regner  med at frosken vil få mange støtteerklæringer. Og det fortjener hun da hun er dyktig. Det at psyken blir brukt mot meg som en forklaring i stedet for at man kan innrømme at man bevisst går hardt ut mot noen er også litt søkt . Da kan man alltid bruke psyken mot folk ... 

Jeg har stort sett svelgt unna og ikke respondert på den hun sier. Jeg snakker sjelden  om mine følelser med folk og har sjelden inntatt en offerrolle . Jeg har ikke felt en tåre på to år.... Men i går kveld gråt jeg i timesvis pga hele dette dol- greiene Forstår at dette forumet har betydd noe for meg i en vanskelig periode men at det nå kanskje er slutt for min del .... . 

Trodde bare dette var et trygt sted å dele ting . For meg betyr det mye å være anonym og når hun bevisst har prøv å finne ut hvem jeg er og sier hun kjenner min historie føles det som et overtramp .Har hun mer rett til å ha innsyn i mitt liv enn jeg i hennes liv ? . Jeg vet faktisk ikke om hun er en kvinne en gang. Jeg er en fremmed som kommer inn i en vennegjeng .... 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Jeg har kun vært her inne et halvt års tid, og kjenner generelt lite til hvordan Frosken er. Men ja, jeg kan se at hun har svart deg litt hardt til tider. Men samtidig tror jeg også du er veldig sårbar. Trist at det er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Andreaswell skrev:

Jeg har kun vært her inne et halvt års tid, og kjenner generelt lite til hvordan Frosken er. Men ja, jeg kan se at hun har svart deg litt hardt til tider. Men samtidig tror jeg også du er veldig sårbar. Trist at det er sånn.

Du e grei ...  Tar selvkritikk og skal prøve å tenke før jeg skriver.  

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser det nå . Beklager det. :mellow:

Jeg har faktisk aldri opplevd å være i en slik situasjon som dette. At noen er etter meg på denne måten.... Pleier å ha en god tone med folk . Jeg ser ikke på meg som et offer.. Det gjør bare veldig vondt når man er åpen og ærlig og bli møtte slik du møter meg . Og siden du ikke kan fordra slike som meg burde du kanskje gå litt i deg selv ???

Anonymkode: 41eeb...cf1

Jeg er ikke etter deg😀 Det er heller ikke sånn at jeg ikke kan "fordra slike som deg", men jeg liker dårlig det jeg oppfatter som passiv aggressivitet. Jeg kan prøve å være mindre konfronterende i forhold til deg siden du synes det er så ubehagelig, men jeg mener virkelig at dette ville vært veldig mye enklere om du skrev under fast nick. Du har imidlertid selvfølgelig rett til å ikke bruke fast nick.

Kombinasjonen av mine av og til utfordrende kommentarer og din sårbarhet i forhold til dette, er tydeligvis ingen god kombinasjon.

Jeg skal prøve å ikke provosere deg, men jeg synes du også kanskje kunne lese gjennom de svarene du har gitt til meg de siste ukene. Kanskje vil du se hva som gjorde at jeg brukte begrepet offerposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Trodde bare dette var et trygt sted å dele ting . For meg betyr det mye å være anonym og når hun bevisst har prøv å finne ut hvem jeg er og sier hun kjenner min historie føles det som et overtramp .Har hun mer rett til å ha innsyn i mitt liv enn jeg i hennes liv ? . Jeg vet faktisk ikke om hun er en kvinne en gang. Jeg er en fremmed som kommer inn i en vennegjeng .... 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Jeg har ikke prøvd å finne ut hvem du er. Det jeg mente med gjenkjennelse, er st det er enkelte opplysninger du har gjentatt mange ganger (jeg skal ikke nevne hvilke, siden jeg antar du ikke liker det) . Dette er et relativt lite nettsamfunn, så enkelte detaljer vil gjøre at man gjenkjenner. I tillegg har du en lett gjenkjennelig skrivestil, kanskje særlig gjennom bruken din av flere punktum (som du av og til bruker slik at det blir uklart hva du mener, f.eks om du mener å være sarkastisk eller ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg er ikke etter deg😀 Det er heller ikke sånn at jeg ikke kan "fordra slike som deg", men jeg liker dårlig det jeg oppfatter som passiv aggressivitet. Jeg kan prøve å være mindre konfronterende i forhold til deg siden du synes det er så ubehagelig, men jeg mener virkelig at dette ville vært veldig mye enklere om du skrev under fast nick. Du har imidlertid selvfølgelig rett til å ikke bruke fast nick.

Kombinasjonen av mine av og til utfordrende kommentarer og din sårbarhet i forhold til dette, er tydeligvis ingen god kombinasjon.

Jeg skal prøve å ikke provosere deg, men jeg synes du også kanskje kunne lese gjennom de svarene du har gitt til meg de siste ukene. Kanskje vil du se hva som gjorde at jeg brukte begrepet offerposisjon.

Tar selvkritikk ... men tar også en pause fra dol. (Dette sier jeg ikke som offer ). ;)

Jeg ser ikke på meg som et offer.  Min fastlege og psykiater sier heller at jeg er sterk og fattet i en veldig  vanskelig livssituasjon ... Blir bare dråpen når det også blir utfordringer innpå her ... 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, frosken skrev:

Jeg har ikke prøvd å finne ut hvem du er. Det jeg mente med gjenkjennelse, er st det er enkelte opplysninger du har gjentatt mange ganger (jeg skal ikke nevne hvilke, siden jeg antar du ikke liker det) . Dette er et relativt lite nettsamfunn, så enkelte detaljer vil gjøre at man gjenkjenner. I tillegg har du en lett gjenkjennelig skrivestil, kanskje særlig gjennom bruken din av flere punktum (som du av og til bruker slik at det blir uklart hva du mener, f.eks om du mener å være sarkastisk eller ikke).

Det finnes ikke en sarkastisk celle i meg:). Vet nesten ikke hva det er. Er nok bare en uvane .Jeg er nok litt vimsete for jeg gjenkjenner ikke de med nic engang. 

Det er visse ting som er veldig sårbart ja.

setter pris på at vi nå snakker normalt sammen . Tusen takk . 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...