Gå til innhold

Det ER lov å ha et liv selv på trygd


Andreaswell

Anbefalte innlegg

På ‎04‎.‎06‎.‎2017 den 11.35, AnonymBruker skrev:

Det får du forklare nærmere. 

Anonymkode: 48185...211

Jeg reagerte negativ på bloggerens ekstreme fokus på kropp og antall timer hun tilbringer på treningssenteret i følge det hun skriver. Trening i et slikt omfang er noe man ofte ser ved aktive spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor finnes disse jobbene?=

Anonymkode: 4e90c...62c

Noen har jo en jobb på det tidspunktet de får en psykisk lidelser. I slike tilfeller mener jeg at det bør brukes mye ressurser på å forhindre at vedkommende faller ut av arbeidslivet. For øvrig er det jo slik at selv om det kan være vanskelig å finne jobb, så er det ikke nødvendigvis umulig dersom det gis god veiledning underveis og NAV evt. bruker ordninger som lønnstilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, frosken said:

Kanskje fordi andre klarer å fokusere på mer meningsfylte sider ved livet enn å fantasere om hva andre måtte mene? Du kommer aldri til å kunne gjøre noe med hva alle mennesker tenker om deg, så du bruker opp energien din på noe meningsløst.

Kanskje jeg hadde brukt mer tid på meningsfylte ting hvis andre ikke hadde vært sånn. Blir jo bare å surre rundt på egenhånd, det er begrenset da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, frosken said:

Du ser ut til å forutsette et ideelt marked med kun rasjonelle aktører. Fordommer er som regel basert på generaliserte oppfatninger knyttet til grupper av mennesker, - og lite egnet til å vurdere enkeltmenneskers kompetanse på grunnlag av.

Jeg tror arbeidsgivere har veldig god greit på vurderinger av hvor gode arbeidstakere kandidater kan bli. Det er jo deres levebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, cilie said:

Da er det vel bedre å ha prøvd? Og ha en utdannnelse? 

Ja, hvis det ikke bare er en belastning å holde på. Kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, cilie said:

Hva slags tilbud ønsker du at du hadde?

Jeg ønsker meg ikke noe "tilbud", jeg ønsker å ha en jobb og klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kanonføde skrev:

Jeg ønsker meg ikke noe "tilbud", jeg ønsker å ha en jobb og klare det.

Hva gjør at du ikke klarer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, AnonymBruker said:

Og hvor finnes disse jobbene?=

Anonymkode: 4e90c...62c

Du får ta en titt på overfloden på nav.no og finn.no, det er jo noe for alle og enhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kanonføde skrev:

Jeg tror arbeidsgivere har veldig god greit på vurderinger av hvor gode arbeidstakere kandidater kan bli. Det er jo deres levebrød.

Jeg er overrasket over at du ikke tror at arbeidsgivere kan ha negative fordommer mot mennesker med psykiske lidelser, uten at dette er rasjonelt begrunnet i forhold til den enkelte arbeidssøker. Dette gjelder jo generelt ved mange typer funksjonsnedsettelser. Mange som forteller at de ikke engang blir innkalt til intervju dersom de oppgir sin funksjonsnedsettelse, men blir innkalt hvis de unnlater å si noe. De med synlige funksjonsnedsettelser risikerer i så fall å bli avvist uten at intervjuet gjennomføres når de møter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, frosken said:

Jeg er overrasket over at du ikke tror at arbeidsgivere kan ha negative fordommer mot mennesker med psykiske lidelser, uten at dette er rasjonelt begrunnet i forhold til den enkelte arbeidssøker. Dette gjelder jo generelt ved mange typer funksjonsnedsettelser. Mange som forteller at de ikke engang blir innkalt til intervju dersom de oppgir sin funksjonsnedsettelse, men blir innkalt hvis de unnlater å si noe. De med synlige funksjonsnedsettelser risikerer i så fall å bli avvist uten at intervjuet gjennomføres når de møter opp.

Hva vet jeg om dette. Jeg har vært på ett jobbintervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kanonføde skrev:

Hvem vet?

Nå vet i alle fall ikke jeg det... Men hva det enn er, så kan det kanskje endre seg? Kanskje du kunne tenkt deg noe skole feks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, cilie said:

Nå vet i alle fall ikke jeg det... Men hva det enn er, så kan det kanskje endre seg? Kanskje du kunne tenkt deg noe skole feks? 

Nei, det orker jeg ikke. Skulle gjerne lest flere artikler, men det blir ikke stort. Da er det idiotisk å tro at man skal "ta utdannelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Kanonføde skrev:

Nei, det orker jeg ikke. Skulle gjerne lest flere artikler, men det blir ikke stort. Da er det idiotisk å tro at man skal "ta utdannelse".

Ønsker du å jobbe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, frosken skrev:

For øvrig er det jo slik at selv om det kan være vanskelig å finne jobb, så er det ikke nødvendigvis umulig dersom det gis god veiledning underveis og NAV evt. bruker ordninger som lønnstilskudd.

Slikt er NAV veldig lite tilhjelp med hvis man allerede står utenfor. Og lønnstilskudd fører ofte bare til at bedrifter utnytter dette og lar være å ansette andre (friske). Resultatet blir høyere arbeidsledighet.

Anonymkode: 4e90c...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Kanonføde skrev:

Du får ta en titt på overfloden på nav.no og finn.no, det er jo noe for alle og enhver.

Ja, det står nok bare på vilja. :rolleyes:

Anonymkode: 4e90c...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei Frosken... Når du nettopp har hevdet hvem du mener burde være uføretrygdet og ikke. Noe som spesiellt  innpå her er veldig sårbart . Mener du at det er til hjelp for de som allerede er uføretrygdet og full av selvfordømmelse ??? Hva er motivet ditt egentlig ?? . Jeg spør helt ærlig og er ikke ute etter en krangel ... 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slikt er NAV veldig lite tilhjelp med hvis man allerede står utenfor. Og lønnstilskudd fører ofte bare til at bedrifter utnytter dette og lar være å ansette andre (friske). Resultatet blir høyere arbeidsledighet.

Anonymkode: 4e90c...62c

Nettopp derfor er det så viktig at psykiatrien ikke legger opp til "først frisk, så jobb", fordi mange da vil falle helt ut av arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei Frosken... Når du nettopp har hevdet hvem du mener burde være uføretrygdet og ikke. Noe som spesiellt  innpå her er veldig sårbart . Mener du at det er til hjelp for de som allerede er uføretrygdet og full av selvfordømmelse ??? Hva er motivet ditt egentlig ?? . Jeg spør helt ærlig og er ikke ute etter en krangel ... 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Har jeg hevdet hvem som bør være uføretrygdet og ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, cilie said:

Ønsker du å jobbe da?

Det sa jeg for noen få innlegg siden. Det kan såklart hende jeg lyver, men det hjelper vel ikke å spørre på nytt selv om jeg skulle lyve. For jeg kunne jo bare lyvet på nytt. En aldri så liten re-løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...