Gå til innhold

De dårlige dagene


Gondor

Anbefalte innlegg

5 timer siden, BamseLiten skrev:

Ser ut til at vi er flere på nedtur nå. Jeg faller dypere og dypere for hver dag. Våkner totalt utslitt på morgenen. Prøver å gjøre ulike ting for å finne gleden men jeg punktere med ett brak så fort aktiviteten er over. Det blir dypere og dypere. Må si opp jobben nå, har mer eller mindre fått beskjed om å slutte via en "husk å søke aap" sms fra sjefen. Hjemme trives jeg ikke. Lusker meg ut og inn pga jeg ikke orker den alkoholiserte naboen som alltid skal klage og alltid klarer å presse inn ekle kommentarer. Ute, har angst for alt i byen. Så, hvor skal jeg gå for å finne ro og mening....

Er så lei av å være i mørket 

Uff, det hørtes ikke greit ut. Hvis det kan være til noen trøst så ble jeg også bedt om å slutte på min siste jobb. Snakk om nedtur! Jeg trivdes så godt blant mine kolleger, men det var en del av arbeidsoppgavene jeg ikke taklet. Var sykmeldt 5 dager i løpet av en 9-måneders periode så det var ikke feilen. Tror hjernen min har blitt sløvere og mindre effektiv av medisiner. Følte meg dum som et brød da jeg fikk beskjed om å slutte. Men jeg har ikke gitt meg. Noe må jeg da klare selv om jeg er redusert og har jevnlig dårlige perioder! Men hvordan forklare en arbeidsgiver at man ikke er et sikkert kort? Hvilken arbeidsgiver vil ha en sånn som meg?

Jeg skjønner at du er lei av å være  mørket. At du ikke trives hjemme synes jeg er trist. Jeg kommer å fillerister naboen din, knuser alle flaskene hans og setter ham i en robåt midt i Nordsjøen. Da kan han ro til Færøyene for der har jeg hørt de er så glad i å drikke alle sammen. Så kjøper jeg en blomsterbukett og kommer til deg og gir deg en god klem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kanuttius
5 timer siden, Gondor skrev:

Uff, det hørtes ikke greit ut. Hvis det kan være til noen trøst så ble jeg også bedt om å slutte på min siste jobb. Snakk om nedtur! Jeg trivdes så godt blant mine kolleger, men det var en del av arbeidsoppgavene jeg ikke taklet. Var sykmeldt 5 dager i løpet av en 9-måneders periode så det var ikke feilen. Tror hjernen min har blitt sløvere og mindre effektiv av medisiner. Følte meg dum som et brød da jeg fikk beskjed om å slutte. Men jeg har ikke gitt meg. Noe må jeg da klare selv om jeg er redusert og har jevnlig dårlige perioder! Men hvordan forklare en arbeidsgiver at man ikke er et sikkert kort? Hvilken arbeidsgiver vil ha en sånn som meg?

Jeg skjønner at du er lei av å være  mørket. At du ikke trives hjemme synes jeg er trist. Jeg kommer å fillerister naboen din, knuser alle flaskene hans og setter ham i en robåt midt i Nordsjøen. Da kan han ro til Færøyene for der har jeg hørt de er så glad i å drikke alle sammen. Så kjøper jeg en blomsterbukett og kommer til deg og gir deg en god klem.

 

Å er vel du søt ❤ Jeg angret litt på innlegget etter at jeg postet det. Tråden skal jo ikke handle om meg men dette med jobb er jo virkelig vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2017 den 20.58, Villanda skrev:

Veldig variabelt.

Noen ganger holder det med et par uker.

Sist ble det vel rundt tre mndr inkl. den overaktive, urolige perioden som kom etter depresjonen (en ny vri). På slutten bare gradert. Men fikk komme på jobb og være på topp noen timer når jeg orka i perioden jeg var fullt sykemeldt.

Gjør samme tabben hver gang da. Jeg prøver og prøver å greie jobben for lenge. Møter på jobb som om jeg kan gjøre nytte for meg når jeg knapt orker snakke eller holde meg selv oppreist. 

Hva med deg, hvis du er i jobb (men har inntrykk av at dette med jobb er et følsomt tema her inne)?

 

Jeg jobber 100% i en krevende stilling som til tider sender meg rett i bakken. Jeg er også såpass stolt at jeg ikke etterspør hjelp og tilpasninger før det er for seint. Igjen og igjen. 

Jeg har likevel aldri vært sykmeldt for hverken psykisk eller somatisk sykdom. Et par ganger burde jeg nok vært det, sett i ettertid. Jeg har heldigvis en empatisk leder som har latt meg komme på jobb og gjøre det jeg orker, og gå tidlig hvis jeg er helt gåen. Det hjelper. 

Når jeg er på rock bottom bidrar jeg ikke, men jeg har likevel satt stor pris på å ha et sted å møte opp og treffe andre. Jeg har også forståelsesfulle kolleger som ikke prøver å unngå meg selv om jeg er et passe bedritent selskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en dårlig dag. Velger å takle den med alkohol. Jeg er et bedritent menneske.

Anonymkode: cd095...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Janus30 skrev:

Jeg jobber 100% i en krevende stilling som til tider sender meg rett i bakken. Jeg er også såpass stolt at jeg ikke etterspør hjelp og tilpasninger før det er for seint. Igjen og igjen. 

Jeg har likevel aldri vært sykmeldt for hverken psykisk eller somatisk sykdom. Et par ganger burde jeg nok vært det, sett i ettertid. Jeg har heldigvis en empatisk leder som har latt meg komme på jobb og gjøre det jeg orker, og gå tidlig hvis jeg er helt gåen. Det hjelper. 

Når jeg er på rock bottom bidrar jeg ikke, men jeg har likevel satt stor pris på å ha et sted å møte opp og treffe andre. Jeg har også forståelsesfulle kolleger som ikke prøver å unngå meg selv om jeg er et passe bedritent selskap. 

Aldri sykmeldt, ikke mange som kan si det!

I jobben min kan jeg egentlig ikke bare gå hjem når jeg ikke orker jobbe/være der mer uten at det blir tatt inn vikar for meg. For at de skal ta inn vikar, må jeg enten bruke egenmelding eller være sykmeldt.

Føler jeg ødelegger veldig for dem jeg jobber sammen med og dem jeg jobber for om jeg kommer når jeg er på det dårligste. I en annen jobb kunne jeg kanskje gjort LITT mer nytte for meg om jeg er dårlig. Kanskje.

Du har også vært åpen på arbeidsplassen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...