Gå til innhold

Fem damer i samme hus ....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fire døttre som alle har menstruasjon... Stemmer det at syklusen til kvinner i samme heim blir påvirket av hverandre..?. 

Anonymkode: 385d3...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg og min venninne fikk mensen alltid på samme tid. En margin på et døgn i mellom var det lengste. Helt sprøtt!! Vi hang sammen hver eneste dag på den tiden. vi begge var i slutten av 30 årene da vi ble kjent med hverandre. Hun er sterilisert og bruker ikke prevensjon. Å jeg startet med det i fjor pga av mensen ble et mareritt. så kan ikke skylde på at vi synkroniserte det heller.

Anonymkode: 9db73...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er nok en myte. Tidligere -gamle- studier tydet på en viss sammenheng i syklus hos unge kvinner i f.eks. internat, men det var dårlige studier. I dyreverdenen kan duftstoffer påvirke hormonsystemet, men hos mennesket skal det mer til for å endre på syklus. Man legger merke til de tilfeller hvor det er samsvar i syklus, men tar ikke notis av de tilfeller hvor det ikke er sammenfall.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det er nok en myte. Tidligere -gamle- studier tydet på en viss sammenheng i syklus hos unge kvinner i f.eks. internat, men det var dårlige studier. I dyreverdenen kan duftstoffer påvirke hormonsystemet, men hos mennesket skal det mer til for å endre på syklus. Man legger merke til de tilfeller hvor det er samsvar i syklus, men tar ikke notis av de tilfeller hvor det ikke er sammenfall.

Vennlig hilsen Mette

Det var akkurat det jeg lurte på. Har ikke observert at vi alle har hatt det samtidig....  Kanskje som du sier at noen har hatt det ca til samme tid . Men så er vi jo fem stk. 

Må bare tilføye at min mann har lært seg mer tolmodighet enn de fleste .. ;)

Anonymkode: 385d3...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

PS

Det kan jo være praktisk med sammenfallende syklus så man får det overstått på en gang?

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...