Gå til innhold

Sobril og bilkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På apoteket sier de at jeg må vente 8 timer fra jeg tar 15 mg sobril og til jeg kan kjøre bil. Jeg har forstått at det er max 30 mg i døgnet. Står det så uklart i forskriftene at det blir slik en tolker det?

Anonymkode: 3a6f5...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De nye reglene er blitt så klare at ingen klarer å vite dette sikkert lengre :).

Valium har veldig lang halveringstid og kan visstnok taes når som helst bare du bruker den fast, rivotril sier noe ikke er lov selv om denne har kortere halveringstid enn Valium.

Og spiser du el gulrot må dosen deles på 5 opphøyd i 3', spiser du eple i tillegg er ingenting lov bortsett fra alkohol :).

Men, seriøst så har jeg hørt 8 timer fra flere. Tror også det holder å vente 8 timer etter 30mg.

Anonymkode: 71746...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke er vant med å ta Sobril, eller du bare tar det av og til, er det nok best å vente 8 timer før bilkjøring.

Hvis du derimot tar Sobril fast (< 30 mg i døgnet) og vet hvordan det virker på deg, trenger du ikke å vente 8 timer om du føler deg i form til å kjøre.

noen hjelper deg

Anonymkode: 3b6ae...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke er vant med å ta Sobril, eller du bare tar det av og til, er det nok best å vente 8 timer før bilkjøring.

Hvis du derimot tar Sobril fast (< 30 mg i døgnet) og vet hvordan det virker på deg, trenger du ikke å vente 8 timer om du føler deg i form til å kjøre.

noen hjelper deg

Anonymkode: 3b6ae...f1b

Jeg tok de fast over flere år, men har hatt mange års opphold med lite eller ingenting. Tar nå 15 mg ved behov. Men hvis jeg ikke kan kjøre, kan jeg heller ikke bruke de når jeg trenger de for å fungere på jobb. Merker ikke noe mer reaksjon på de enn at tanker og følelser roer seg litt og jeg fungerer bedre.

Anonymkode: 3a6f5...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...