Gå til innhold

Traumebehandling


Augusta Luise

Anbefalte innlegg

På ‎16‎.‎07‎.‎2017 den 19.50, Augusta Luise skrev:

Jeg er hjemme igjen etter ni dager på tur med familien, og jeg har klart å ha det ganske bra sammen med dem. Det er godt å se at jeg er i stand til å ta meg sammen og skyve alt annet til side, så ungene har hatt en fin tur. Er litt redd for at jeg får en reaksjon nå når jeg er hjemme igjen, så jeg må sørge for å ha gode rutiner i hverdagen selv om jeg ikke er på jobb.

Jeg er glad over å lese at du sier at du også klarte å ha det ganske bra sammen med familien disse dagene. Også er det selvfølgelig godt å lese at du har klart å gi ungene en fin tur til tross for hvordan du har det.

Jeg har klokketro på struktur på hverdagene i vanskelige faser. Bruk alle verktøyene du har til å gjøre dagene dine best mulig. Snart er det vanlige hverdager igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Augusta Luise
12 timer siden, XbellaX skrev:

Rutiner kan være som medisin i slike situasjoner, tvihold på dem. Hva skjer når ferien er over, skal du da gjenoppta behandlingen eller gå tilbake til din faste behandler?

Jeg skal tilbake til min faste behandler, som slutter om to måneder. Da vet jeg ikke hva som skjer. Jeg skal også søke om et nytt opphold på traumeavdelingen, for jeg føler meg ikke ferdigbehandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2017 den 10.31, Augusta Luise skrev:

Jeg skal tilbake til min faste behandler, som slutter om to måneder. Da vet jeg ikke hva som skjer. Jeg skal også søke om et nytt opphold på traumeavdelingen, for jeg føler meg ikke ferdigbehandlet.

Da håper jeg vedkommende hjelper deg over til en annen behandler slik at ventetiden ikke blir for lang. Ta tak i dette på første time etter ferien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augusta Luise
1 time siden, XbellaX skrev:

Da håper jeg vedkommende hjelper deg over til en annen behandler slik at ventetiden ikke blir for lang. Ta tak i dette på første time etter ferien.

 

Det kommer til å være hovedfokuset mitt på første time, definitivt. Min psykolog var på et møte med behandleren på traumeklinikken, og da ba jeg om å få en time hos en annen psykolog mens min faste er på ferie. Det fikk jeg, så de er ganske flinke til å ta vare på folk der. Akkurat nå har jeg det ganske bra, egentlig, og ser lyst på fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2017 den 10.31, Augusta Luise skrev:

Jeg skal tilbake til min faste behandler, som slutter om to måneder. Da vet jeg ikke hva som skjer. Jeg skal også søke om et nytt opphold på traumeavdelingen, for jeg føler meg ikke ferdigbehandlet.

Når du sier at du ikke føler deg ferdigbehandlet....hva slags plager/symptomer har du?  Spesielt interessert i om du fremdeles har mareritt og flasback? Jeg har fått med meg at du har mann og barn og t.o.m. jobb! Grunnen til at jeg spør er at jeg selv er utsatt for traumer og lurer på hvor stort håp jeg kan ha ifh normalfunksjon. Du får traumebehandling. men har relativt god funksjon kan man si?

Jeg ønsker bedre funksjon, en liten jobb, kjæreste (selv om jeg tror det er uaktuelt), kontakt med gamle venner. Jeg lurer på hvor mye plaget du er når du allikevel klarer jobb, mann, barn etc. Hva må jeg forvente å tåle av "lidelsestrykk" (populært uttrykk, men beskrivende)?

Jeg vet at ingen er like, men kanskje du kunne sagt noe om det allikevel?:)

Jeg er oppe om natten for tiden, da slipper jeg morgenangsten og dermed også en vival. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augusta Luise

Etter en retraumatisering for seks år siden havnet jeg i et svart, stinkende hull. Jeg klarte ikke å jobbe, jeg klarte ikke å være mamma for barna mine, jeg var ekstremt selvdestruktiv og jeg prøvde å ta mitt eget liv. Jeg slet med høyt spenningsnivå, mareritt, flashbacks og spiseforstyrrelse og jeg var helt og fullt bestemt på at barna mine fortjente en annen mamma. Nå er dette et tilbakelagt stadium, jeg har jobbet meg opp fra dette hullet og er veldig stolt av hvor langt jeg har kommet. Jobben er en stor friskfaktor for meg og jeg er villig til å gjøre mye for å klare å stå i jobb. Men, jeg er ikke kvitt alle symptomene, og jeg innser at jeg nok aldri kommer til å bli helt frisk, traumet vil jo alltid være der.

Det største problemet mitt nå er regulering av følelser. Jeg gjør veldig mye for å holde vonde følelser unna, og jeg bruker mye tid på avledning. Det er slitsomt og ikke så veldig hensiktsmessig, jeg er nødt til å lære meg å kjenne på følelsene mine. Jeg er fortsatt selvdestruktiv, jeg overspiser ofte, drikker for mye og har ferske sår på kroppen. Jeg svinger ofte i humøret og kan fort gå inn i en fase der jeg bare ønsker å dø fra alt, for så å synes at livet er helt ålreit dagen etter. Dette er også slitsomt. Jeg har søvnproblemer og trenger medisinsk sovehjelp og jeg går på antidepressiva. Sliter fortsatt med mareritt, men har lite flashbacks.

Jeg ser frem til å begynne på jobb igjen, rutiner er viktige for meg. Og ja, jeg er ufattelig takknemlig for alt jeg har og alt jeg får til. Jeg håper at du får til det du ønsker å gjøre, jeg er overbevist om at du kan klare det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har et relativt godt funksjonsnivå på tross av kompleks pTSD, DID og tilbakevende depressiv lidelse. Jeg har en liten jobb hvor jeg hjelper andre mennesker og som gir meg utrolig mye. Det som plager meg mest, er hukommelsesproblemer i det daglige, at jeg gjør og sier mye jeg ikke kan huske ,  flashbacks og søvnproblemer.

Når depresjonen griper taket, blir jeg suicidal og selvskadende, og tvangsinnlagt med fastvakt i 3-4 mnd.

Anonymkode: a563a...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...