Gå til innhold

Mindre blærefremfall og urinlekkasjer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har et mindre fremfall av blæren, kjenner ubehag stort sett hele tiden selv om blæren ikke kommer ut. Føles som det henger inni der hele tiden, noen ganger verre enn andre. Jeg tisser på meg så mye at jogging ikle er aktuelt engang, det bare pibler ut selv om jeg akkurat hr tømt blæren. Tisser også på meg om morningen på vei fra senga til toalettet, det renner ofte på gulvet da. Under orgasme tisser jeg alltid. Dette plager meg veldig, men gynekologen på sykehuset mener st problemet mitt ikke er stort nok så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kjenner jeg er fortvilet og lei meg, plager meg også veldig psykisk. Hr ikke jeg rett på operasjon i mitt tilfelle? Hvor kan jeg gå privat? Ønsker å operere fremfallet og for lekkasjer. Årsaken til problemene er fødsler sist for 5 år siden. Jeg er 30 år og ferdig med fødsler. Lest om en gynekolog i Arendal, kjenner du til han? Han er tysk og opererer.

Anonymkode: 626d4...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har et mindre fremfall av blæren, kjenner ubehag stort sett hele tiden selv om blæren ikke kommer ut. Føles som det henger inni der hele tiden, noen ganger verre enn andre. Jeg tisser på meg så mye at jogging ikle er aktuelt engang, det bare pibler ut selv om jeg akkurat hr tømt blæren. Tisser også på meg om morningen på vei fra senga til toalettet, det renner ofte på gulvet da. Under orgasme tisser jeg alltid. Dette plager meg veldig, men gynekologen på sykehuset mener st problemet mitt ikke er stort nok så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kjenner jeg er fortvilet og lei meg, plager meg også veldig psykisk. Hr ikke jeg rett på operasjon i mitt tilfelle? Hvor kan jeg gå privat? Ønsker å operere fremfallet og for lekkasjer. Årsaken til problemene er fødsler sist for 5 år siden. Jeg er 30 år og ferdig med fødsler. Lest om en gynekolog i Arendal, kjenner du til han? Han er tysk og opererer.

Anonymkode: 626d4...1d3

Jeg hadde et større fremfall enn deg høres det ut som, men ikke så store lekkasje-plager, men jeg fikk operasjon for fremfallet uten problemer. Det er vel fremdeles fritt sykehusvalg så be fastlegen din henvise deg til et annet sykehus og en annen gynekolog.

Operasjon mot lekkasje var derimot et langt lerret å bleke for min del, men etter et år med alskens behandlinger som overhodet ikke hjalp så fikk jeg til slutt tvt-inngrep og det ga meg et nytt liv! Tok 15 min og jeg var innlagt en natt (og sykemeldt i 1-2 uker) - det må da være mer lønnsomt for både sykehuset, meg og ikke minst min arbeidsgiver enn at jeg gikk støtt og stadig til diverse gynekologer i 1-1,5 år for ting som ikke hjalp i det hele tatt. Mulig jeg var hos Mette også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke fremfall og kanskje ikke fullt så mye plager med lekkasje som deg. Likevel var min gynekolog ivrig på at jeg burde opereres for dette . Tror hun er spesiellt opptatt av og har mye kunnskap om akkurat dette .

Da jeg var skeptisk til operasjon ble jeg henvist til en fysioterapeut som bare behandler kvinner med inkontinens. Hun tok en del undersøkelser for å sjekke bekkenbunnsmusklstur. Måtte skrive et nøye skjema over hvor mye og ofte jeg " tisset". Veie bind før og etter osv ... Hun kom med andre råd og metoder også. Fikk et treningsopplegg som jeg måtte prøve noen mnd.  Hvis dette ikke viste fremgang ville hun anbefale opr. 

jeg syns det er rart at du ikke kvalifiserer til operasjon .... Spesiellt med tanke på din alder .... 

Anonymkode: 0639d...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det finnes to typer av urinlekkasje: overaktiv blære og stressinkontinens. Ved stressinkontinens er det god effekt av operasjon, men en overaktiv blære kan forverres ved operasjon, her må det brukes legemidler. I mange tilfeller er det en blanding av de to typer. Jeg går ut fra at du har vært til utredning? Da kan man vurdere de to komponenter. Det er altså ikke bare, bare å operere. Foretar man operasjon på feil grunnlag kan det bli mye verre. Hva med først å prøve et ringpessar for å holde blæren oppe? Å søke privat er ingen løsning, for operasjon foretas på sykehus, og man opererer etter samme prinsipper. Du har imidlertid rett til en ‘second opinion’ med vurdering et annet sted.

Jeg håper at du får hjelp til rett behandling.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...