Gå til innhold

Remeron/Tolvon for søvn


Villanda

Anbefalte innlegg

Noen her som har brukt det? Hvor stor dose har dere fått på denne indikasjonen?

Ja, jeg vet at i teorien er ikke nødvendigvis søvneffekten bedre ved høye doser enn ved lave. For meg virker det slik, i alle fall inntil et visst punkt, f.e.har jeg før sovet bedre på 30 mg. Remeron enn på 15 mg. 

Nå kan jeg ta inntil 30 mg. Tolvon, deretter skal jeg ta Imovane om jeg likevel har hatt to dårlige netter.

Jeg undrer meg over om det ikke ville være smartere å ta mer Tolvon enn å stadig ty til Imovane? Jeg vil ikke bli avhengig, og jeg liker ikke be om resept på b-preparater.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mange har stor nytte av så lite som Tolvon 10 mg. Du må finne ut hva som er nødvendig dose for deg. Jeg er enig med deg i at det er bedre å heller ta litt mer enn Tolvon 30 mg om dette kan gjøre at du ikke trenger Imovane.

Anonymkode: 375b8...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 15-30 mg remeron (kunne øke om nødvendig) og den hjalp godt på søvnen, men pga stor vektøkning kunne jeg ikke fortsette med den. Forsøkt Tolvon og tror det var 10 mg uten særlig effekt. Er enig at b-preparater ikke er den beste løsning. Har selv forsøkt imovane, men den mistet virkning etter ei kort stund (er visst vanlig) så forsøkte Stilnoct og fungerte mye bedre, men den bruker jeg ikke lenger. Har også brukt Truxal og den fungerte ganske bra (bortsett fra noe hangover dagen etter) og det er ikke b-preparat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, aa-k-j skrev:

Brukte 15-30 mg remeron (kunne øke om nødvendig) og den hjalp godt på søvnen, men pga stor vektøkning kunne jeg ikke fortsette med den. Forsøkt Tolvon og tror det var 10 mg uten særlig effekt. Er enig at b-preparater ikke er den beste løsning. Har selv forsøkt imovane, men den mistet virkning etter ei kort stund (er visst vanlig) så forsøkte Stilnoct og fungerte mye bedre, men den bruker jeg ikke lenger. Har også brukt Truxal og den fungerte ganske bra (bortsett fra noe hangover dagen etter) og det er ikke b-preparat. 

Ok. Takk! 😀 Ja, kjipt med den økte matlysten. For min del går det kanskje opp i opp fordi jeg har en tendens til å spise når jeg er oppe om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Villanda skrev:

Ok. Takk! 😀 Ja, kjipt med den økte matlysten. For min del går det kanskje opp i opp fordi jeg har en tendens til å spise når jeg er oppe om natta.

Ja vektøkning er ikke noe kjekt. Men hvis du er oppe om natta og spiser vil jeg anbefale knekkebrød, helst litt grovt. Det jeg opplevde var at det nesten klødde i tennene, hadde altfor god appetitt og kunne nesten spist tapeten på veggene. Om jeg må bruke medisin hvor vektøkning er en bivirkning er det på vekten før oppstart og underveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, aa-k-j skrev:

Ja vektøkning er ikke noe kjekt. Men hvis du er oppe om natta og spiser vil jeg anbefale knekkebrød, helst litt grovt. Det jeg opplevde var at det nesten klødde i tennene, hadde altfor god appetitt og kunne nesten spist tapeten på veggene. Om jeg må bruke medisin hvor vektøkning er en bivirkning er det på vekten før oppstart og underveis. 

Så fine pølsebrød med nugattien som barna får bare lørdager, er ikke å anbefale?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Villanda skrev:

Så fine pølsebrød med nugattien som barna får bare lørdager, er ikke å anbefale?!

Nei. Da hadde jeg heller anbefalt nugatti  på knekkebrød om du absolutt vil ha nugatti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Villanda skrev:

Så fine pølsebrød med nugattien som barna får bare lørdager, er ikke å anbefale?!

Om natten er det kun rå poteter eller noe annet usmakelig, som muligens kan anbefales;-) Tror nemlig ikke det hjelper selv om pølsebrødene er grove. Låst kjøkkendør kan være en god løsning for noen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Villanda skrev:

Noen her som har brukt det?

Ja, men kuttet det ut for ble totalt zombie dagen etterpå.

6 timer siden, Villanda skrev:

Hvor stor dose har dere fått på denne indikasjonen?

10mg Tolvon.

 

Anonymkode: d7a09...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med nugattien er unntaket da heldigvis. Jeg vet selvfølgelig at det ikke er bra. 

Om jeg blir overvektig (har kommet ned i normalvekt tross noe nattespising) igjen, skal jeg vurdere rå poteter eller hengelås på kjøleskapet.

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...