Gå til innhold

Husker man alle mareritt?


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Har tidvis hatt mareritt pga vonde opplevelser/traumer og våkner brått og har da svettet så mye at jeg må bytte sengetøy. Husker noen mareritt, men våkner brått og svetter mye uten at jeg husker hva jeg har drømt. Kan man ha mareritt uten å verken huske det eller vite det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, aa-k-j skrev:

Kan man ha mareritt uten å verken huske det eller vite det? 

Det tror jeg absolutt.  Vi drømmer hver natt, uten at vi nødvendigvis husker det, så det kan sikkert være ekle drømmer også blant dem.

Akkurat svetten kan sikkert ha andre årsaker også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK da ble jeg mye klokere. Svetter ikke hver natt og er ikke varmt på soverommet. Har i tillegg vinduet åpent som er rett ved senga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Jeg våkner i perioder av svette og andre perioder av angst og sorg. Husker sjeldent hva jeg har drømt men får jo en pekepinn utfra følelsene på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke I perioder har jeg hatt om flaggermus og veps og fremdeles når jeg tenker på dem påkaller det den store kvalmen Men ser jeg sånt på TV går det helt greit for jeg bare skifter fokus

Lenge siden jeg hadde mareritt kanskje fordi jeg nå skjønner hvorfor jeg fikk mareritt så mye bedre😊

Anonymkode: 30fe5...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
34 minutter siden, aa-k-j skrev:

Har flere ganger vært deprimert når jeg våkner. Kanskje en sammenheng? 

Det tror jeg nok! Mareritt og drømmer kan være svært livaktige, for ikke å snakke om ekte fra tidligere opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

jeg har en voldsom tendens til å rope og kjefte og banne i søvne. jeg drømmer ofte at jeg krangler og blir jaget etter av avdøde slektninger og dagtilbud-kolegaene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg har en voldsom tendens til å rope og kjefte og banne i søvne. jeg drømmer ofte at jeg krangler og blir jaget etter av avdøde slektninger og dagtilbud-kolegaene mine.

Har visst kjeftet i søvne selv ifølge min mor. I den tiden kranglet jeg med daværende fastlege og Aetat som det het på den tida. Husker ikke at jeg kjeftet, men min mor syntes det var komisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...