Gå til innhold

Klarer ikke å gråte ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg klarer ikke å gråte. Det kjennes ut som en demning i brystet men jeg klarer virkelig ikke å gråte ....  Har ikke fellt en tåre på over et år... Andre som har det slik? 
Innimellom er det noe som rører opp følelsene mine som musikk ,utfordringer med ungene eller bruddstykker av savn etter det som var . Da gjør det så vondt at jeg orker det bare i små doser.... Må skru musikken av fordi det gjør vondt ? 
Jeg er som en robot og det som kommer ut av munnen min er fornuftig og fattet... Psykiateren er fornøyd og syns jeg har selvinnsikt med mine gode formuleringer.  Men jeg føler meg " fortapt". 

Tror jeg blir mer deprimert av antidepressiva .? Går det an etter fem mnd med 20 mg brintellix ?. Skulle det ikke virke nå ? 

Anonymkode: 51bb2...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gråting er overvurdert.

Anonymkode: dd9ff...966

Takk for at du tok deg tid til å svare ... 

Anonymkode: 51bb2...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bare kommet til at det er helt greit å ikke gråte også På samme måte som det er helt greit å ikke si noe eller vise handlekraft eller " å gjøre noe"

Men jeg er nå min egen lege og psykiater😊

Anonymkode: 8d4c3...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen. Jeg har hatt det slik før, og jeg har fått det litt igjen nå. Egentlig er jeg lettrørt og sensitiv, men jeg har aldri likt å gråte offentlig. Så det unngår jeg så godt som mulig. Men, jeg fant det veldig skremmende da jeg ofte følte for å gråte, men fikk det ikke til. Det stoppetar helt opp, litt slik som du forteller her, så tror jeg det ble for vondt. Jeg tror at følelsene var så vonde atil jeg var redd for at skulle jeg først begynne å gråte ville jeg ikke klart å stoppe. Redd for å miste kontrollen. Da jeg nemlig følte det var det som skjedde de første gangene... så siden har det stoppet opp. Men det føles som det ikke er bra. Og etter å lest litt om det så tror jeg man må prøve å unngå å holde igjen.. vet det kan være vanskelig, og det har foreløpig bare rent en tåre eller 2 på meg, så jeg er nok ikke helt klar ennå... 😊 men jeg kjenner det er no smerter inni der, som kanskje burde komme ut, og jeg tror å gråte kan lette litt på det. Så det gjelder å ikke være redd for det, er min lille teori da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...