Gå til innhold

Er mennesker som sliter med psykisk helse større spenningssøkere enn andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Verken eller. Blant de med "lettere" psykiske lidelser, og de er det absolutt flest av, som angst og depresjon, er det er overvekt av personlighetstrekket "nevrotisisme". Disse er det motsatte av spenningssøkere.

Anonymkode: 48a25...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du mener å hoppe i fallskjerm eller satse alt man eier på veddeløp tror jeg det er noen grupper med psykiske problemer som kan gjøre det. 

Tror heller at for noen som sliter psykisk skal det mer til for å bli begeistret eller engasjert .. Så hvis du mener spenningssøkende i form av å gjøre noe som engasjerer og får fokuset vekk fra psykdommen kan jeg være enig i uttalelsen...

Anonymkode: ed872...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt handler heldigvis ikke om en sjøl men jeg har inntrykk av at mennesker som sliter med psykisk helse mer eller mindre bevisst treffer valg eller har " stil" som undergraver dem selv sakte men sikkert At de sager av grenen de selv sitter på fordi de bare føler seg nødt til det eller tror at alle andre mener at de ikke har fortjent noe liv i virkeligheten eller i fantasien

Men kanskje er det bare fordi det så ofte handler om deperesjon og ting innebærer ikke det samme for alle

Anonymkode: 02e50...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg synes det blir for spennende å ta t-bane. Så nei, det tror jeg neppe. Kanskje litt slik på diagnoser som Bipolar og Dyssosial, ADHD og slike ting. Men generelt så er det store forskjeller innad i den samlesekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det en "høna eller egget" diskusjon?

 

Anonymkode: 02e50...e3c

Nei, det stemmerikke.

Anonymkode: fd15d...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanuttius

Uff nei, minst mulig spenning. Prøver å unngå det så godt jeg kan men livet bringer mye spenningsmoment gang på gang på gang og jeg er sliten...det er nok nå (og det har jeg sagt i 10 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Tror det varierer veldig både utfra diagnose og personlighet. Jeg er trygghetsnarkoman. Hater å ha det utrygt, og vil helst ha full kontroll og full oversikt. Men med ADHD er impulskontrollen ikke den beste, så jeg har gjort mye dumt helt spontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...