Gå til innhold

Hva tenker dere om klimasaken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Virker som mange mener å redde kloden er bra, men velger handlinger som ødelegger kloden likevel, fordi det er mer praktisk ;) 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslo/frp-kritiserer-mdg-lan-for-aa-fly-til-tyskland-for-aa-motta-miljoepris/a/24021006/

Jeg tror ikke hu frøkena der er noe værre enn andre mtpå å skade miljøæet, men det viser jo hvor "vanskelig" dette vil bli, alle tenker på seg selv og sine behov, og sånn er menneskene programmert, så det er vel ikke så mye en får gjort

Hva tenker dere om dette og Trump som meldte seg ut av parisavtalen ? 

Anonymkode: 0b550...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

At det er så mange viktige saker som sloss om oppmerksomheten og tida strekker ofte ikke til Men det virker jo som om avtalen kan gjennomføres allikevel fordi de andre landene og sikkert også mange amerikanere som jo ofte er veldig uavhengige personer har hva Trumf mangler av motivasjon og prioriteringsvilje til klimasak og miljøvern

Men jeg tror ikke det skyldes vond vilje Man hørte jo også om presidentens datter som var kjempeorientert om situasjonens alvor og sikkert prøvde å spille inn hva hun og familien kunne.

Nei jeg tror det bare er tidens elv som ingen kan stoppe.

Anonymkode: d93d5...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er jo slik att skal det bli kutt, så må man slutte å fly. Jeg flyr ikke. Neppe for riktig grunn dog...

 

Men alle tenker mest på seg selv.

 

Trump kan dra til helvete. Han er en tulling. Tenk hvor mange flyktninger det blir når midtøsten får varmere vær og mer ørken?? Mer fred? Mindre befolkning? Neppe..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tvertimot jeg tror folk flest bryr seg veldig og har skikkelig klump i magen Alle prøver bare å tenke selv og bruke vett og forstand tror jeg Men jeg tror for mange av oss er sånne ting som avfallsortering  og andre ting kompliserte nok og tungt nok mange steder Men det store bildet av problemene er jo i stadig endring og det har jo ofte vært fremhevet at man kan finne ut mer

Anonymkode: d93d5...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker også at det er så mange steder i verden i dag at man er helt nedsyltet i problemer og dette er det Amerika som Trumf har mye som bakteppe i dag Det er ikke vanskelig å forstå bare etter mye som har vært på TV at man ønsker umiddelbar effekt i sine tiltak der nå for oppsving i nasjonalproduktet selv om mange merker klimaeffekt som vannmangel og nedsliting og forurensing også utenfor byene Mange mennesker  har gjennom lang tid ikke hatt et næringsgrunnlag og der har man ingen velferdsordninger og ingen solidarisk og medfølende stilleoppaksjoner Man har også urfolk og høy kriminalitet og skruen har vært skrudd nedover svært svært lenge Deres væremåte er heller ikke klage og syting Er det mennesker på tilbudssiden er dette dem Det er på en måte veldig forståelig at man skrur om tenningen i bensinmotoren

Man kan også synes jeg legge på en parallell til forskningen kontra miljøbevegelsene generelt

Absolutt alt skal jo kunne være gjenstand for forskningens fokus men i miljøbevegelsen har man liksom berøringsangst for enkelte stoffer mineraler eller næringer og det kan liksom lett virke som om kunnskap som ikke er fremmende for deres eget varemerke lett kan stikkes under stole

Jeg mener ikke at det er slik og uetisk forskning er jeg totalt mot og all ulovlighet men intuitivt tror jeg ikke alle er helt sikker på alt av folk flest og politikere lever jo ofte av oss ofte uvitende stemmekveg

Sikkert også i Amerika

Det er ofte like mange årsaker til tingene som det er mennesker

Anonymkode: d93d5...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Det er uansett en trøst å vite at folk hører og ser alt også i dag

Det får sikkert betydning for folka stemmegivning eventuelt ved valg tror nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menneskeskapt eller ikke?

Jeg antar at en stor del av klimavariasjonene er menneskeskapte, men at der også er betydelige bidrag fra utslipp fra vulkaner og fra endringer på solen. Hvor stor del er menneskeskapt, aner jeg ikke, forsøkte å finne data slik at jeg kunne regne på ting selv. Sånt går ikke fordi datamengden er mange ganger større enn plassen på harddisken....

Trump: en fyr jeg kan styre min begeistring for og godt kunne opptrått mer som en president og ikke som en sosial bølle. Han får så hatten passer i media, noen ganger fortjent, andre ganger veldig urimelig. Sånn sett bedriver media usmakelig hets.

Likevel - fyren  har en del poenger. At Kina får lov til å fortsette klimautslipp, mens USA ikke kan => urimelig forskjell. USA får et problem med den avtalen, fordi det i ytterste konsekvens kan bety at næringslivet taper konkurransekraft i forhold og at det amerikanske forsvaret må redusere sin aktivitet for å begrense utslipp av klimagasser.

Det mest tragiske med klimapropagandaen er at det har tatt oppmerksomheten vekk fra langt alvorligere miljøspørsmål: Utslipp av livsfarlige giftstoffer, ingen opprydding av kvikksølvutslipp og sennepsgassbeholdere og lignende. Eksempel: Kvikksølv fra ubåten U 864 lekker ut på havbunnen og blir tatt opp i næringskjeden. Veldig farlig.

Anonymkode: bca05...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er seriøs vitenskap som står bak det dystre scenarioet med global oppvarming. Det er ikke synsing, som i humanistiske fag.

 

Så det er ingen grunn til å tro att det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke det er feil men jeg tror at vi i hele verden er gjenstand for store maktkamper og at store mediehus og internasjonale multikonsern er de bakenforliggende og usynlige kreftene Også sterkere enn politiske krefter og helt " out of hand"

Men et tankekors er det da en i vår familie falt fra og også ble obdusert synes det veldig vanskelig  og umulig å gi noen gode årsaksforklaringer på det Så om vitenskapen er egentlig kommet så langt det tviler jeg veldig på

Hvis ikke det bare er det norske helsevesen som ikke lenger henger sammen

Når det gjelder Amerika så er der mye sosial nød og ikke ordentlig syketrygd og pensjon og store vanskeligheter Trumf har nok også veldig høye ambisjoner om å få "ting i spor" og bli "verdensleder i alt" selv om menneskene vil lide under det Det er veldig merkelig at det ikke går an å komme på bedre ideer til tiltak men på den annen side hadde man vært så veldig fornøyd i verden uansett Trumf?

Jeg tror også at å bringe fokus mer over på forurensningsaspektet ville tjene miljøsaken mye bedre fordi det er mere forståelig for oss folk flest

At det er så farlige stoffer vi velger å bruke er uforståelig

Å minimere all unødvendig forurensing tror jeg absolutt ingen ville betvile nødvendigheten av

Og også lære av at det er ofte så mye man ikke vet om hva vi nå kanskje tror er trygge ting

Mye informasjon tror jeg også det må tas med klyper salt Se bare på det å få innreise i Amerika Det har jo aldri vært for hvem som helst uansett verdenssituasjonen Min mor og jeg snakket om hvordan vi aldri ville hatt sjanse til det da kravene alltid har vært så høye der Jeg mener bare slik har det alltid vært så lenge jeg kan huske Så det er forferdelig rart at man lager så stort poeng av det nå

Man vet for lite om hvordan det er i Amerika tror jeg Hvordan det er der å " å falle utenfor" Hva vet vi om levealder der feks Man vet bare hvor fantastisk flotte mennesker de er og alt de har gitt vår verden Og at de prøver å borge for " det gode" i verden og være det umulige  faste punkt  og trygge en vanskelig verden

Ser bare hvor umulig oppgave også Trumf har Hørte på TV også hvordan han savnet sitt vanlige liv med bilkjøring osv Håper helsa holder men jeg tror vi alle er ofre for skjulte maktkamper vi ikke forstår konturene av og at det handler om penger og materielle ting i bunn

Men alt kan skje Vi her hjemme håper bare ingen finner på krig av noe slag

Anonymkode: d93d5...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror bare at det er rene kommersielle og materielle krefter bak absolutt alt i dag som alltid Ingen gjør noe i dag om det ikke svarer seg for dem selv tror jeg

Anonymkode: d93d5...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...