Gå til innhold

Er dette flaut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har verge, men får penger to ganger i måneden. Jeg klarer ikke disponere pengene og må låne i hytt og pine, og så betale tilbake, og så er jeg blakk igjen 

 

jeg sendte Mail til vergen om å få penger hver uke istedenfor...

 

er det flaut?

 

Er flau og skammer meg

Anonymkode: 63e08...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vel ikke flaut det da :)

 

Skulle bare mangle om du ikke kunne få oftere. Det er i siste instans dine penger. Verge har ikke noe "eierskap" til det, de skal bare hjelpe deg å styre slik att det blir minst mulig alvorlige konsekvenser.

Anonymkode: 1e264...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har verge, men får penger to ganger i måneden. Jeg klarer ikke disponere pengene og må låne i hytt og pine, og så betale tilbake, og så er jeg blakk igjen 

 

jeg sendte Mail til vergen om å få penger hver uke istedenfor...

 

er det flaut?

 

Er flau og skammer meg

Anonymkode: 63e08...053

Det er en grunn til at du har verge og det er nettopp på grunn av dette. Jeg synes ikke du skal skamme deg men jeg tror du vil gjøre det klokt i å gi deg selv et totalforbud på å låne penger av andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har verge, men får penger to ganger i måneden. Jeg klarer ikke disponere pengene og må låne i hytt og pine, og så betale tilbake, og så er jeg blakk igjen 

 

jeg sendte Mail til vergen om å få penger hver uke istedenfor...

 

er det flaut?

 

Er flau og skammer meg

Anonymkode: 63e08...053

Hvorfor klarer du ikke disponere pengene dine? Bare lurer.

Anonymkode: 87adf...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke flaut. Det er modent og fornuftig å innse sine begrensninger og ta konsekvensen av det.

Anonymkode: 8419a...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Nei, det tenker jeg ikke. Tanken er vel at dere sammen skal komme fram til en løsning som funker best mulig for deg og hvis det er å få ukentlig utbetalt, skulle det vel ikke være flaut å prøve det. Tross alt er det jo du som eier pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei det tenker ikke jeg

Kunne ikke vergen i en periode være med deg i butikken eller når du handler på nett? Også slipper du å handle utover når dere er enige Dette vil synliggjøre kanskje for vergen at ditt behov for penger er større og dette kan jo vergen ta opp videre i systemet hvis vergen ser selv at dette bare er for knapt Har du noen innvirkning på budsjettet deres i dag?

 

Anonymkode: d2035...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...