Gå til innhold

Hva motiverer deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En kollega på en annen avdeling sa når vi diskuterte hva som motiverte oss til faglig videreutvikling og påfyll at han bare måtte melde seg til en eksamen eller en form for evaluering ellers kokte alt bort i kålen og  denne kollegaen kom da aldri i gang eller fikk gjort noe dersom der ikke var en slik ramme eller motivasjonsdriver 

Jeg synes det er vel så givende å bare drive egenutvikling av interesser som kanskje ikke er så " matnyttig" men flere ga uttrykk for at de trengte et strengere og strammere opplegg rundt seg for å faktisk få igang en læringsprosess eller komme igan nesten uansett hva det handlet om.

Videreutdanning gir vel kanskje bare utelling på jobb hvis man kan vise til slike ytre resultat

Hva motiverer eller driver deg?

Er det noe som er begrensende?

 

Anonymkode: 69580...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En kollega på en annen avdeling sa når vi diskuterte hva som motiverte oss til faglig videreutvikling og påfyll at han bare måtte melde seg til en eksamen eller en form for evaluering ellers kokte alt bort i kålen og  denne kollegaen kom da aldri i gang eller fikk gjort noe dersom der ikke var en slik ramme eller motivasjonsdriver 

Jeg synes det er vel så givende å bare drive egenutvikling av interesser som kanskje ikke er så " matnyttig" men flere ga uttrykk for at de trengte et strengere og strammere opplegg rundt seg for å faktisk få igang en læringsprosess eller komme igan nesten uansett hva det handlet om.

Videreutdanning gir vel kanskje bare utelling på jobb hvis man kan vise til slike ytre resultat

Hva motiverer eller driver deg?

Er det noe som er begrensende?

 

Anonymkode: 69580...a49

Jeg vil lære mer, ha mer kunnskap og kanskje mer "tyngde". 

Vise til ytre resultat.. tenker du karakterer? Tror ikke jobben kommer til å etterspørre eksamensresultat, men siden jeg får økonomisk støtte fra jobben for å ta en videreutdanning, tenker jeg det er et mål å komme gjennom/bestå (i forhold til jobben. Selv har jeg en tendens til å sette høyere krav).

Begrensende: Min psykiske helse: Det tar lang tid å bli kjent med nye mennesker. Dårlig konsentrasjon. Flere stressfsktorer/utfordringer samtidig gjør meg sårbar for depressive perioder. Framføringsangst. En annen begrensende faktor er den berømte tidsklemma. Jeg har hus og familie, og jeg må jobbe ved siden av studiet, bortsett fra ved ukesamlinger og dagene før eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...